Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-11, 10:52   #841
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går, tacopizza (hjemmelaget), i dag, grillet fårefilet med grillede grønnsaker.
I morgen, indrefilet, blomkålmos/bakt potet og tomatsalat, rødvinssaus.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 24-04-11, 20:04   #842
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Idag har vi grilla marinerte nakkekoteletter, marinerte grillskiver av svin og kalkunpølser. Kokte poteter, gulrøtter og rødvinssaus til.

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 24-04-11, 20:14   #843
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Rester av lammelår-middag

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 24-04-11, 20:16   #844
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Ble invitert til svigers på lammelår. Jeg hadde med meg egen mat da; tok med vegetarsnitsler og hjemmelaget vegansk brun saus, og så fikk jeg poteter, gulrøtter, tyttbær og aspargestopper.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 24-04-11, 20:17   #845
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Lammelår.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 24-04-11, 21:00   #846
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Nå blir det snart hjemmelaget pizza ser det ut som.

I går var nesten hele min familie på lammemiddag her på hytta. Vi kunne spise ute, og det var helt fantastisk.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 16:53   #847
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Kjøleskapet bar preg av at vi ikke har handlet til påske (kom hjem igår), men igår fikk vi rotet sammen en pizza, og idag fant jeg en pakke med karbonader, og ovsnbakte poteter med hvitløk og krydder. Ingen grønnsaker igjen..., men gjengen ble mett.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 17:08   #848
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg er på suppekjøret, så i dag ble det kikertsuppe med grillet paprika, chorizo og revet parmesan. Jeg pleier å bruke manchego, men hadde ikke det tilgjengelig akkurat i dag. Suppen er kjempegod, og veldig enkel å lage, og til og med frøken kresen smakte på den.

Oppskrift??

iben er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 17:48   #849
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Har laget totalt mislykket oksesteik, selv om jeg fulgte FP instruksjoner etter beste evne. Må ha vært svinesundkjøttet som det ikke var håp for.
Jeg har prøvd å legge meg i selen noen ganger i løpet av påsken og laget både sunn og god mat, mens alle ungene akker og oier og finner så mye de ikke liker. Og så er det pappaens tur til å lage middag, han fikser chips og pølser, og alle er happy. Utakknemlige er det de er.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 17:55   #850
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Finnebiff!

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 18:08   #851
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag spiste vi røkt kolje, med kokte gulrøtter og brokkoli. Sunn fast food, og en deilig avveksling fra den tunge maten vi har mesket oss med i påsken.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 18:25   #852
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Lammelår ble det her i dag. Med hjemmelaget rødvinssaus, mandelpoteter, gulrøtter og asparges. Jummi!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 20:24   #853
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Taco

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 20:29   #854
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går (eller i natt) hadde vi for en gangs skyld biff. Smørdampede aspargestopper og ovnsstekte potetbåter til. Nå lager jeg saus til pizza. Topping får bli det jeg finner i kjøleskapet, litt serranoskinke og rødløk antakelig, og ruccola på etter steking for å få brukt den opp.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 21:49   #855
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Langstekt lammelår med fløtepoteter og deilige grønnsaker og nammenam-saus av kraften. Jeg er egentlig ingen storfan av lam, men langstekt ble det fantastisk godt. Kjøttet var så mørt at jeg ikke fikk skjært skiver, selv med min skarpeste kniv, men pytt pytt. Jeg plages ikke av mørt kjøtt.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv  
Gammel 25-04-11, 22:02   #856
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Langstekt lammelår med fløtepoteter og deilige grønnsaker og nammenam-saus av kraften. Jeg er egentlig ingen storfan av lam, men langstekt ble det fantastisk godt. Kjøttet var så mørt at jeg ikke fikk skjært skiver, selv med min skarpeste kniv, men pytt pytt. Jeg plages ikke av mørt kjøtt.

Langstekt lam er nydelig!!

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 20:17   #857
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag har vi spist blomkål- og brokkoligrateng med bacon.

I morgen - noe med kyllingfilet - men HVA?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 26-04-11, 21:06   #858
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag ble det panikk-hva-skal-vi-ha-til-middag-gryte, med kyllingfilet, løk, hvitløk, epler, rosiner og store hvite bønner, med karrisaus av kyllingfond, matfløte, sitron og litt sukker, servert med fullkornris.

Mannens kommentar: Men dette var jo godt, jo? Jeg hadde forventet mer "nødmat". Det hjelper å alltid ha visse basisvarer på plass i skapet, men han tror fortsatt at så lenge man har de viktigste råvarene (i hans verden betyr dette kjøtt eller fisk), kan man trylle fram en middag. Og det kan man jo, på sett og vis.

...akkurat på samme måte som at brukte tallerkener, glass osv på mirakuløst vis hopper fra benken og inn i oppvaskmaskinen helt av seg selv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 02:38   #859
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Jeg hadde egenkomponert thai-aktig suppe (og det holdt på å bli panikk her også da den kiloen med kylling jeg hadde i kjøleskapet var blitt sur (!?!) og den økologiske korianderen knapt nok i live). Suppen ble god likevel, ualminnelig god i dag, faktisk.

(men kyllingen gikk i søpla, jeg gråter nesten når jeg tenker på det)

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 27-04-11, 02:39   #860
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


I morgen - noe med kyllingfilet - men HVA?

Du kan jo få litt panikk og enten lage Neras gryte eller min suppe?

Turban Smukk er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no