Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny planløsning eller beholde den eksisterende?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvilken planløsning skal vi gå for?
Eksisterende planløsning 1 20,00%
Alternativ planløsning 2 40,00%
Annet 2 40,00%
Deltakere: 5. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 22:13   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ny planløsning eller beholde den eksisterende?

Vi har kjøpt oss leilighet, med det som vi egentlig synes er en god planløsning. Eneste som mangler er en kontorplass (jeg er student, og det hadde vært fint med en bedre mulighet til å studere hjemme), men siden stuen er så stor har vi tenkt at vi nok skulle få til en løsning der (dele av med en bokhylle eller lignende).

Nå har vi hatt med oss arkitektsvigerfar i leiligheten, og han hadde forslag til endring av planløsning. Den nye planløsningen har både fordeler og ulemper, og vi klarer ikke helt å bestemme oss for hva vi vil (vi skal legge noen nye gulv, så det er ikke aktuelt å vente med avgjørelsen, da må vi vente med gulvleggingen også).

Noen bilder og opplysninger om leiligheten slik den er i dag.
Leiligheten er 76 kvm P-rom, boden i leiligheten ikke inkludert.

Stuen er på 27 kvm, og ser slik ut (klikk på bildene for å få de større):



Gangen vet jeg ikke nøyaktig størrelsen på, men dere vil se hvor den ligger på plantegningen under. Her er to bilder av den, mot utgangen, og mot kjøkkenet:




I tillegg er det to romslige soverom, Soverom 1 på 11,7 kvm og soverom 2 på 10,2 kvm. Begge disse er mål uten garderobeskapene som finnes i begge rom.