Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sommerens sandaler

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-23, 16:35   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Jeg har egentlig aldri vært en sandalperson, men tror jeg skal bli det nå. Har brukt sandaler til/fra jobb i dag, og det har gått bra.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-23, 10:04   #82
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerens sandaler

De "behagelige" sandalene mine har sluttet å virke!
Eller føttene mine har breiet seg utover. Så jeg fikk forferdelige gnagsår under føttene, fordi de har en sånn kant som stikker opp. Så nå gir jeg Birkenstock (i riktig størrelse) et forsøk likevel. Jeg har også en nerve i klem i foten. Om det noen gang var behov for fotformsko, er det nå.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-23, 14:20   #83
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

For dere med problemføtter så fikk jeg god hjelp hos https://www.och.no/

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-23, 20:46   #84
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.232
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Ecco har mange fine sandaler synes jeg.
https://no.ecco.com/nb-NO/Dame/Sko/Sandaler

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-23, 21:51   #85
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.244
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

På grunn av denne tråden har jeg nå Merrell-sandaler på vei i posten.
Det står at sandalene er litt små i størrelsen, så jeg håper de passer når de ankommer.

Nei, snufs!

Jeg har små, men brede føtter; og for brede føtter til disse sandalene.
Synd, for de var skikkelig fine!

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 08:21   #86
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.895
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Et litt på siden-spørsmål, men det handler på en måte om sandaler:

Jeg trenger nye slippers. Skal brukes i hagen. Både jeg og mannen har «hagesko» stående utenfor terrassedøra året rundt. Han har utslitte og dritstygge Crocs. Jeg har et par ganske fine slippers, men de er helt utslitte. Og tygget i stykker av hunden som har vært død i fire år…

De må være laget av et materiale som tåler å stå ute. De må også kunne brukes med sokker i. De må sitte godt på foten. De må helst være fine, hvis mulig. Jeg har smal fot og forholdsvis lav vrist, så det er litt vrient å kjøpe på nettet, for slippers kan jo som regel ikke reguleres.

Tips? Helst i fysisk butikk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 08:43   #87
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerens sandaler

De som ligner på birkenstock fra europris. Plast tvers gjennom, nydelige å ha på. 50 kr. (de har hatt nesten like på rusta, de er overhodet ikke likte gode.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 09:30   #88
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.564
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Jeg bruker sandalene fra Copenhagen Shoes. De er prikk like Birkenstock (som jeg egentlig har hatt i alle år), men de har skinn inni sålen og er mye mykere. Men kvaliteten på Birkenstock er nok endel bedre ifht varighet.
Jeg tåler ikke Birkenstock på grunn av lateks i sålen, men Copenhagen S. bruker skinn - og da funker det.

I tillegg har jeg kjøpt badesandaler fra Freedom Moses. Disse inneholder heller ikke lateks, som mange av de andre gummiskoene gjør. Dagens tips!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-23, 10:06   #89
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.895
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De som ligner på birkenstock fra europris. Plast tvers gjennom, nydelige å ha på. 50 kr. (de har hatt nesten like på rusta, de er overhodet ikke likte gode.)

Takk!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 22:32   #90
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Jeg har et par espadrillossandaler med kilehæl fra Kanna som jeg elsker: https://www.kannashoes.com/en/home/174-laura.html

Også har jeg kjøpt noen flate grønne fra Woden:
https://woden.no/products/7887138-line-emerald

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 22:48   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

... og nå har jeg veldig lyst på disse.

https://www.etsy.com/no-en/listing/1...-leather-beige

Kanskje til neste sommer?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-23, 23:11   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Opprinnelig lagt inn av My, her.

... og nå har jeg veldig lyst på disse.

https://www.etsy.com/no-en/listing/1...-leather-beige

Kanskje til neste sommer?

De har mange sånne på Lille vinkel!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 07:17   #93
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

De lignet veldig på de Kavat-sandalene jeg har, som er blitt alt for store.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 10:45   #94
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.232
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Jeg tror ikke jeg har lyst på Birkenstock. Liker ikke sånne stive såler. Men jeg prøvde noen fra Rieker i gull og sølv, som jeg lurer på om jeg skal kjøpe. Jeg er en sucker for alt som glimrer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 13:40   #95
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Jeg liker mine sandaler, de er ikke lekre, men gode på foten min.
Problemet mitt er at de rooooosa je kjøpte i fjor (som rett nok er noe blek mørk rossa så jeg i går, tidens tann?) kræsjer jo bittelitt med at jeg pleier ha dyprøde tånegler på sommeren. Og offwhite sandaler så da gikk det jo fint.

Jeg har jo de andre også, jeg bare liker de rosa så godt

Luksusproblem, men hvilken annen farge er ok på tåneglene i sommer da? Jeg liker lakk på tåneglene når jeg begynner å gå barbent, men det stoppet litt opp for meg da de røde ikke føltes helt rett mot sandalene. (og nei, jeg liker ikke sånn beige negler etc. På fingrene leker jeg i perioder med rødt, lilla, rosa, glitter, relativt nøytral mm (og lange perioder uten) men på tærene har jeg aldri brukt noe annet enn dyp rød...

et annerledes sandalproblem ja. Som KAN løses ved å kjøpe svarte sandaler, eller bruke de offwhite, ja....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 14:13   #96
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg liker mine sandaler, de er ikke lekre, men gode på foten min.
Problemet mitt er at de rooooosa je kjøpte i fjor (som rett nok er noe blek mørk rossa så jeg i går, tidens tann?) kræsjer jo bittelitt med at jeg pleier ha dyprøde tånegler på sommeren. Og offwhite sandaler så da gikk det jo fint.

Jeg har jo de andre også, jeg bare liker de rosa så godt

Luksusproblem, men hvilken annen farge er ok på tåneglene i sommer da? Jeg liker lakk på tåneglene når jeg begynner å gå barbent, men det stoppet litt opp for meg da de røde ikke føltes helt rett mot sandalene. (og nei, jeg liker ikke sånn beige negler etc. På fingrene leker jeg i perioder med rødt, lilla, rosa, glitter, relativt nøytral mm (og lange perioder uten) men på tærene har jeg aldri brukt noe annet enn dyp rød...

et annerledes sandalproblem ja. Som KAN løses ved å kjøpe svarte sandaler, eller bruke de offwhite, ja....

Akkurat nå har jeg skimrende blå tånegler.

Men altså, du kan vel ha rosa tånegler også? Lys rosa, knall rosa, gammelrosa eller mørk rosa ... eventuelt, hvis du vil ha noe mørkere, en som går mer over i vinrød eller burgunder, det synes jeg går fint sammen med rosa sandaler.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 15:53   #97
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Jeg har mørk blågrønn lakk på tåneglene. Hvorvidt det er ok eller ikke i sommer har jeg ingen formening om.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 16:05   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Rosa og rødt går vel sammen? Det var bare før Pretty in pink man ikke kunne det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 19:49   #99
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.606
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Lys rosa har jeg ikke lyst, men mørk kanskje. Eller bare gå med rødt. Dyp/mørk rød som jeg liker. Det er vel bare min gamle barnelærdom at det ikke går. For det går jo.

Kunne jo prøvd å leke med noe blått også forsåvidt. Men utvalget jeg har i rødt er enormt, så jeg kan vel bruke noen av dem....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-23, 19:59   #100
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.536
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerens sandaler

Digresjon: I "gamledager" var det en etablert sannhet at mennesker med rødt hår ikke kunne kle seg i rødt eller rosa. Min tidligere kollega, en kvinne som (før hun ble grå) hadde ildrødt hår, fikk derfor bare gule og grønne klær da hun var barn på 60-/ 70-tallet, og var innprentet med at ikke måtte finne på å kle seg i rødt, selv om hun elsket det. I voksen alder var hun til fargeanalyse på en skjønnhetsklinikk, og fikk vite at hun gjerne måtte bruke rødt. Siden den gangen gikk hun så godt som alltid kledt i røde klær, og knall rød leppestift var nærmest kjennetegnet hennes. Og hun så alltid utrolig flott ut. Så den slags "sannheter" endrer seg med tiden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no