Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vis meg pakkekalenderen din

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-15, 10:02   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vis meg pakkekalenderen din

Vil gjerne se hvordan andre henger opp, trenger tips.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:03   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.524
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Har to broderte kalenderen, en til hver av ungene. De henger på veggen i gangen, og med gavene på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:07   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Har to broderte kalenderen, en til hver av ungene. De henger på veggen i gangen, og med gavene på.

Med slike små plastringer? Vi har også to. En som oldemor til barna har brodert og en som mamma har brodert da jeg var liten. Men jeg synes de tåler så lite vekt, redd for at krokene skal ryke. Det er ikke tunge ting i posene i år, men likevel. Så vurderer å finne annen måte i år med gavene, bare litt usikker på hva.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:08   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.524
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Det er sånne ringer på ja, om det er plast vet jeg ikke. Men de har nå tålt det til nå. Dvs i fjor var første gang jeg hengte alle opp på en gang, årene før har jeg hengt en pr dag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:14   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Mine to har i alle år fått kalendergaver fra oldemor. Hun har sendt 24 pakker, så har de åpnet annenhver dag. Den har så vidt tålt det. Så om jeg skal bruke kalenderne i år må jeg bruke begge vi har. I år får de gave hver dag.

Ellers går det vel an å henge alle opp med bånd, men jeg har ikke noe egnet sted egentlig og har ikke lyst å ha 48 tegnestifthull i veggen heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:15   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.908
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Jeg har ikke hengt opp årets kalender, men her er bilde av fjorårets (med bare 48 pakker, i år er det 72 så jeg er glad jeg laget litt ulik lengde på snorene slik at ikke alle henger oppå hverandre). Hos oss henger kalenderen på veggen i den ene trappen. Selve kalenderen er fra Kremmerhuset.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:45   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Me heng ikkje opp kalendaren. Me berre set pakkene på ein kommode.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 10:49   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Vi har hengt de opp i trappen i alle år, men i år tror jeg vi legger de i en kurv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 16:51   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har ikke hengt opp årets kalender, men her er bilde av fjorårets (med bare 48 pakker, i år er det 72 så jeg er glad jeg laget litt ulik lengde på snorene slik at ikke alle henger oppå hverandre). Hos oss henger kalenderen på veggen i den ene trappen. Selve kalenderen er fra Kremmerhuset.

Jeg så den der for et par uker siden, men bestemte meg for å vente litt og se. Nå rekker jeg ikke kjøpe den.

Så en fin en på nettet nå, en kvist. Kanskje jeg går for noe slikt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 16:51   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi har hengt de opp i trappen i alle år, men i år tror jeg vi legger de i en kurv.

Jeg heller mot kurv i stuen rett og slett, lettvint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:15   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Her:

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:32   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Her:

Så fint! Du har altså brukt et vindu.

Jeg har jo et stort stuevindu som kan brukes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:33   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.005
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Vi går for latskapsløsningen, dvs plasserer ut pakkene etter at barna har sovet, så de finner dem når de går ned om morgenen.

Men greia er at vi har en historie om at nissebarna sniker seg inn i huset mens vi sover, og legger igjen små gaver (stort sett ting som en sjokoladenisse e.l.) og en lapp til familien med dagens oppgave, som er enkle oppdrag som å skrive ønskeliste, lese en historie osv. Så lenge de er såpass små (3,5 og 6) fungerer det utmerket, og det er veldig spennende å stå opp for å se etter lappen, men vi må nok revurdere etterhvert.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:37   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så fint! Du har altså brukt et vindu.

Jeg har jo et stort stuevindu som kan brukes.

Ja, vi har bare brukt vanlig pakkebånd og hengt opp. Dette er også et stort stuevindu.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:40   #15
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Kjempefint, apan! Men hva er det inni de røde pakkene, de er jo helt like? :nysgjerrig:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:42   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Kjempefint, apan! Men hva er det inni de røde pakkene, de er jo helt like? :nysgjerrig:

Det er pakket i poser. De røde og grønne posene med hvite prikker er bestilt på ebay, etter tips her inne. Derfor ser det likt ut (de store grønne med hvite prikker er poser jeg har klippet opp og tapet sammen igjen for å bruke som vanlig papir).

De lilla posene er Forskerfabrikkens julekalender, dvs, det er posene som fulgte med. Jeg har delt den kalenderen på begge to og pakket litt om på alt.

Lillesøster har den ene siden med røde og lilla poser, storebror har den andre med grønne og lilla. Lillebror får ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:53   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Det er første år jeg har laget pakkekalender. Har kjøpt røde poser på Nille med nissegutt på en side og nissejente på den andre. Så har jeg klistret nr lapper på guttesiden til M og jentesiden til O. Brukte hullemaskin til å lage hull på toppen. Regner med det skal gå greit å henge opp med bånd. Det er lette ting som blyanter, viskelær og slike ting. Men tror jeg venter med å henge opp til de har lagt seg i morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 22:58   #18
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Vis meg pakkekalenderen din

Så lenge jeg bare har lagd én kalender har jeg hengt pakkene i vinduet, men det gadd jeg ikke nå som begge skal ha, så i år har jeg gått for poser med hvert sitt røde og hvite mønster, som legges i en kurv pyntet med en liten lyslenke.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013

Sist redigert av Novla : 30-11-15 kl 01:26.
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 23:17   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.480
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Jeg er fortsatt ikke ferdig.......utsetter til i morgen. De siste posene blir visst med aktivitet. Tror egentlig noe av innholdet må byttes litt om mht rekkefølgen, for de har så lyst å bake pepperkaker, men formene kom sent, så det er lenge til det blir det om vi skal gå for hva som er i posene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-15, 23:22   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg pakkekalenderen din

Jeg har hengt opp pakkekalenderen til minsten i kveld. Kan ta bilde i morgen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no