Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 13:19   #1
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Vi har et hus for salg og er så langt meget misfornøyd med eiendomsmegleren vi har satt på saken. Hva forventer dere av en eiendomsmegler? Noen med erfaringer å dele?

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:26   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Jeg forventer god kommunikasjon, jeg forventer at han gir riktige opplysninger om objektet som skal selges, og at han er lydhør overfor mine innspill. Jeg forventer at hans rettskriving er OK, og at hans evne til å formulere seg er likedan. Videre forventer jeg at han kjenner til området han skal selge noe i, slik at tilleggsinformasjonen som kommer frem er relevant.
Dessuten forventer jeg naturligvis at han KAN jobben sin, da mener jeg med innhenting av panteattester og alt annet som må gjøres.

Jeg vil også helst ha en megler som selv stiller på visning, og ikke sender en assistent. Jeg forventer at han sender regning på avtalt beløp. Og at han gir tilbakemelding når jeg henvender meg.

Dette er visst ganske mye å be om.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:29   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.832
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Jeg forventer det samme som deg, tiddelibom. I tilleg forventer jeg at hun kan _selge_, slik at vi får best mulig pris. Det betyr å få flest mulig til visning og få dem interessert i boligen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:30   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg forventer det samme som deg, tiddelibom. I tilleg forventer jeg at hun kan _selge_, slik at vi får best mulig pris. Det betyr å få flest mulig til visning og få dem interessert i boligen.

Ja, det har du naturligvis rett i, veobra!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:35   #5
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Takk for innspill. Alle papirer som trengs er skaffet til veie. Ut over dette har megleren gjort fint lite. Jeg kan nevne:

- bommet totalt på prisantydning og ønsker nå at vi reduserer med 700.000,-.

- hadde ikke tid til å være med på fellesvisning før 2 mnd etter at huset ble lagt ut for salg.

- det har vært potensielle kjøpere, men megler har ikke gjort noe for å få til et salg.

- megler har pr. dags dato kun kontaktet oss en gang i løpet av hele prosessen (snart 1 år siden vi først tok kontakt) og det var når vi skulle skrive under kontrakten.

Jeg kan legge til at vi bor langt unna eiendommen vi skal selge og at det ikke akkurat kryr av meglere i området.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:43   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Det hørtes veldig dårlig ut. Men da må jo dere stå på mer for å få noe fortgang i dette, mase på ham?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:44   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.832
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Megleren høres ikke interessert ut i å selge, tenker jeg. Jeg forventer at megleren bruker tid på å følge opp potensielle kjøpere. Kanskje det er nok å gjøre og megler ikke trenger inntekten? Det hele høres rart ut.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:51   #8
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Vi vurderer absolutt å legge inn klage. Vedkommende er ansatt i en landsdekkende meglerkjede. Først tenkte jeg imidlertid å få noen til å testringe på eiendommen.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 18:15   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Bommet på prisantydning? Har han ikke lagt taksten til grunn?
Å ikke følge opp potensielle kjøpere er jo en rimelig viktig del av jobben, så det er veldig dårlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:43   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Av eiendomsmeglere forventer jeg, grunnet erfaring, fint fordømt lite. Det finnes nok en del unntak, men jevnt over er det en bransje full av idioter og rasshøl, som stort sett har spesialisert seg i å virke kompetente helt til de har fått en signatur på et papir.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 12:57   #11
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg forventer god kommunikasjon, jeg forventer at han gir riktige opplysninger om objektet som skal selges, og at han er lydhør overfor mine innspill. Jeg forventer at hans rettskriving er OK, og at hans evne til å formulere seg er likedan. Videre forventer jeg at han kjenner til området han skal selge noe i, slik at tilleggsinformasjonen som kommer frem er relevant.
Dessuten forventer jeg naturligvis at han KAN jobben sin, da mener jeg med innhenting av panteattester og alt annet som må gjøres.

Jeg vil også helst ha en megler som selv stiller på visning, og ikke sender en assistent. Jeg forventer at han sender regning på avtalt beløp. Og at han gir tilbakemelding når jeg henvender meg.



Dette forventet jeg sist jeg solgte noe, jeg gav klar beskjed om hva jeg ønsket når jeg kontaktet megleren (som jeg fikk anbefalt), og han leverte bedre enn forventet! Tidligere har jeg også hatt gode erfaringer, men da har megler vært borettslag f. eks, og de har jo gjerne særlig kunnskap om å selge slike leiligheter...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 10:29   #12
MortenJohansen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva forventer dere av en eiendomsmegler?

Det er trist du har hatt slike erfaringer med ditt oppdrag, slik skal det absolutt ikke være. Jeg leser med stor interesse hvilke forventninger dere har, og synes de fleste virker realistiske og fornuftige.

Til daglig jobber jeg som leder for digitale kanaler i [...] og er også interessert i hvilke forventninger dere har til det vi tilbyr på nettet - både som selger og kjøper.
Noe vi burde gjøre annerledes, slutte med eller rett og slett ikke leverer i hele tatt ?? [...]


Sist redigert av Veronal : 05-03-10 kl 10:09. Årsak: Slettet reklame
  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no