Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sinlac

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-08, 20:24   #1
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sinlac

Vi har mega-masse allergi i familien (laktose, gluten, sitrus, dyr, pollen, ja jeg kan ramse i evigheter men dere skjønner poenget). Jeg har startet med sinlac grøt (i samråd med min mamma) og er foreløpig fornøyd med det,men dette er mitt første baby så jeg føler meg nokså usikker på hva som er lurt og ikke lurt.. Jeg har hørt om flere som ikke syntes den er noe bra (noen mente på at den kan føre til magevondter og i et annet tråd her var det en som mente på at den inneholder for mye sukker).

Hva mener dere? Er sinlac en bra første grøt eller er det ikke? Vennlig begrunn hvorfor..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 20:25   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinlac

Dette lurer jeg også på. Jeg kjøpte en pakke i dag pga. minstens atopiske eksem (ble anbefalt den pga. det), men da jeg kom hjem så jeg at den var stappfull i sukker, så jeg kommer nok ikke til å bruke den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 20:42   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sinlac

Det fins vel mange like gode alternativer? Holle hirsegrøt, moste grønnsaker, risgrøt, havregrøt (av den glutenfrie varianten?)

Anbefalingene nå i forhold til gluten er å introdusere gluten sakte mens man ammer (hvis du gjør det). Da venner ungen seg til det. Det er visst verre å holde dem unna gluten lenge, og så plutselig innføre det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 20:55   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sinlac

Vi har også gitt Sinlac fordi den er uten melk/gluten, men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest på innholdsfortegnelsen.

Nå har jeg sakte, men sikkert, begynt å introduserre litt gluten, i form av Småfolks "min første grøt" med mais og havre. Det ser ut til at magen hans tåler det greit, så når vi er oppe i hele porsjoner av det, så kutter jeg ut Sinlacen. Prøvde økologisk grøt fra Holle, men den kom raskt i retur du.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 21:10   #5
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Sinlac

Iset, mamma (health-freak) sier at nr fire på innholdsfortegnelsen er ikke ille, det er vissnok overkommelig mengde sier hun.

Havre er uaktelt foreløpig pga allergifrykt, men har vurdert risgrøt og maisgrøt men er usikker på hvordan innføre det.. Ms.Lee hvordan gjør du det??

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 21:36   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sinlac

Sinlac består jo hovedsakelig av mais, gjør den ikke? Mais og ris er vel de grøtene som skal være best for magene til de små, så det er vel derfor de første grøtene (trinn 1 hos nestle i hvertfall) består av det. Risgrøten smaker egentlig ikkeno', og Leo brakk seg veldig av Holles risgrøt, så den dropper vi her i gården.

Om du bruker f.eks 5 ts grøtpulver i en porsjon, så kan du jo bytte ut en og en skje? Det er i hvertfall slik jeg gjør det med grøten fra Småfolk.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 21:42   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinlac

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Iset, mamma (health-freak) sier at nr fire på innholdsfortegnelsen er ikke ille, det er vissnok overkommelig mengde sier hun.

Er det? Hmm jeg er fremdeles skeptisk. Synes det høres mye ut. I tillegg inneholder den maltodextrin, som jeg har hørt skal være enda verre enn sukker. Hipp inneholder litt av sistnevnte, desverre, men i hvertfall ikke BÅDE sukker og maltodextrin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 21:47   #8
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Sinlac

MSlee: Ja den var lur! Prøve den jeg!!

Iset, jeg vet ikke hva maltodextrin er.....? Hva ER det egentlig?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 21:55   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinlac

Ikke jeg heller. Leste om det her og ble en smule skeptisk. Veronal pleier å vite sånt. *roper på Guruen*

Edit: det stod forresten hva det er i den tråden. *leser*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:32   #10
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Sinlac

hmm da... *begynne å introdusere en annen grøt...*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 10:42   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sinlac

Hvorfor bruker dere ikke bare Holle sin grøt? Da har dere mer kontroll på hva barnet får i seg. Man kan tilsette olje, MME, frukt, grønnsaker el. etter ønske.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:19   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinlac

Enig. Holle sine er fabelaktige. Helios har også noen gode (rosa pakker), men de må man koke. Jeg gadd ikke bruke dem til vesla siden hun var så småspist og kunne finne på å ikke spise NOE når hun fikk det servert, men jeg skal bruke dem til minsten siden han elsker mat og som regel spiser opp alt sammen. Nå har det gått i instant hirsegrøt fra Holle (litt Hipp også, men der er det også tilsatt endel jeg ikke synes noe om).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:49   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sinlac

Jeg skjønner ikke helt pointet med Sinlac. Risgrøt med johannesbrødkjernemel liksom. Til dobbelt pris.

Vi har brukt Holle sin hirsegrøt lenge, og så gikk vi over til andre etter hver. Og når han fikk diagnosert melkeallergi gikk vi tilbake til Holle spelt eller flerkorn. Da vet man ihvertfall hva man gir!

Hirsegrøten anbefaler jeg til alle som skal begynne med grøt. Men alt for mange velger Risgrøt. Den smaker jo ingen verdens ting.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:54   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sinlac

Hirse er naturlig rikt på jern også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no