Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-19, 22:51   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Eldste, over 18, skal fly fra Gardermoen til Stavanger i morgen. Vi prøver å finne ut om det holder med bankkort med bilde som identifikasjon, men blir ikke klokere.
Det holder det? Også på innsjekk på hotell?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-19, 22:56   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Holder i massevis.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-19, 22:57   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Tenåringen min har vært på innenlandsflyturer i år uten noen annen legitimasjon med seg, så det må vel gå bra for din også. Ene turen reiste hun alene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-19, 00:08   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Min 17-åring har vært på to flyreiser alene to helger, med overnatting på hotell og har aldri vært noe problem med legitimasjon utover bankkort med bilde.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-19, 07:49   #5
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Takk for svar, da satser vi på at det holder.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 00:51   #6
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Jeg fikk ikke godkjent bankkort med bilde sist jeg prøvde det, kun førerkort og pass sa de. Dette var på apoteket hvor jeg skulle hente ut medisin for 15-åringen min. En stund siden da, når jeg fikk nytt bankkort sist var det uten bilde så nå må man vel uansett bruke annen legitimasjon?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 08:42   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Jeg går utifra at det fordi hun reiser med ungdomsbillett at hun trenger legitimasjon, og de gangene jeg har observert det så har bankkort vært helt greit. Hotell vet jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 10:53   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg fikk ikke godkjent bankkort med bilde sist jeg prøvde det, kun førerkort og pass sa de. Dette var på apoteket hvor jeg skulle hente ut medisin for 15-åringen min. En stund siden da, når jeg fikk nytt bankkort sist var det uten bilde så nå må man vel uansett bruke annen legitimasjon?

Jeg hentet ut medisin for meg selv med bankkort med bilde. Det er sikkert varierende praksis rundt omkring.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 11:57   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg hentet ut medisin for meg selv med bankkort med bilde. Det er sikkert varierende praksis rundt omkring.

Jeg henter ut medisiner både til meg selv og ungene, med bankkort m/bilde. Har aldri møtt på problemer der.

Ang HI så tenker jeg nok det går bra på flyet, men jeg lurer på om ikke hotellene er litt strengere i praksisen? Jeg er veldig usikker.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 11:59   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Jeg har sjekket inn på hotell innenlands med bare bankkort med bilde som legitimasjon mange ganger, senest i september. Har aldri tenkt tanken på å ta med passet på slike reiser. Det er også bare en liten uke siden sist jeg legitimerte meg med bankkort da jeg hentet ut medisin på apoteket.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 12:00   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg går utifra at det fordi hun reiser med ungdomsbillett at hun trenger legitimasjon, og de gangene jeg har observert det så har bankkort vært helt greit.


Ja, Frøkna reiser stadig vekk på ungdomsbillett, og hun har bare bankkort (og skolebevis) med. Hun har ikke sertifikat ennå, og tar ikke med passet på reiser i Norge.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 12:04   #12
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Fasiten er at både fly og hotell godtok bankkort med bilde som bevis. Hun har med skoleid for sikkerhetsskyld, og alt har gått fint.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 12:12   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har sjekket inn på hotell innenlands med bare bankkort med bilde som legitimasjon mange ganger, senest i september. Har aldri tenkt tanken på å ta med passet på slike reiser. Det er også bare en liten uke siden sist jeg legitimerte meg med bankkort da jeg hentet ut medisin på apoteket.

Jeg har aldri vist id når jeg har sjekket inn på hotell, kun registrert bankkortet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 12:26   #14
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Høres ut som det var apoteket jeg var på som surret. Men min datter har nytt bakkort uten bilde (https://www.abcnyheter.no/penger/201...SAAEgKV1_D_BwE) og har ikke førerkort. Når bankkort da ikke lengre kan brukes som legitimasjon, så ender vel faktisk ungdommer med bakkkort uten bilde opp med at kun pass er gyldig legitimajson?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:17   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Høres ut som det var apoteket jeg var på som surret. Men min datter har nytt bakkort uten bilde (https://www.abcnyheter.no/penger/201...SAAEgKV1_D_BwE) og har ikke førerkort. Når bankkort da ikke lengre kan brukes som legitimasjon, så ender vel faktisk ungdommer med bakkkort uten bilde opp med at kun pass er gyldig legitimajson?

Jepp, og voksne uten førerkort må velge bank med omhu for å ha annen legitimasjon enn pass. Dette ID-kortet som skal komme.... en gang sånn var de tikke på 90 tallet da? Det har jo ikke kommet enda, og ikke kommer det på noen år heller.

Tidenes argument for å ta lappen da. Så ha man i det minste gyldig leg. Dyr om den bare skal brukes som det da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:20   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Pass er billigere enn førerkort.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:44   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pass er billigere enn førerkort.

Ja, men det må fornyes oftere, og er sånt pes
Neida, selvsagt heller pass. Det er jo brukende til utlqandsreise også Sånn om man altså likevel ikke skal ta lappen er det definitivt uansett billigere

Men lappen er praktisk og den bruker jeg langt oftere enn passet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 23:46   #18
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Her har mange asiatiske damer skaffa seg mopedlappen for å få gyldig legitimasjon. Berre ei av dei køyrer moped, så langt eg veit.

Det er temmelig idiotisk at ein skal vere nødt til å dra rundt på passet sitt. Me måtte betale voksenbillett til 02-modellen på NSB fordi ho ikkje hadde gyldig legitimasjon med seg. Det slo meg ikkje at det var eit tema.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 00:01   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, men det må fornyes oftere, og er sånt pes
Neida, selvsagt heller pass. Det er jo brukende til utlqandsreise også Sånn om man altså likevel ikke skal ta lappen er det definitivt uansett billigere

Men lappen er praktisk og den bruker jeg langt oftere enn passet...

Førerkortet må jeg fornye hvert 5. år, passet hvert 10. år. Like pes begge deler.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 14:22   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gyldig dokumentasjon når man reiser innenlands

Jeg har sånn evigvarende førerkort jeg. For jeg har bare sånn enkel førerrett klasse b, og ikke disse ekstra som må fornyes mye oftere.
For pass må jeg ha en fridag fra jobb rett og slett, fikk ordnet til eldstemann i fjor og fornyet mitt. Det er et stressmoment å måtte ordne.

Som minner meg på, funker det å ta unger på danskebåten uten? Vi hadde til korpsturen til Bornholm, uten å vise frem, så å ta med ter egne unge til Legoland? Det er ikke bestemt at vi skal det så jeg har glemt å booke tid på en fridag til pass til jentene som altså ikke har. Vel, dyreparken er innelands

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no