Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-19, 09:14   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Vi skal ha konfirmant i Oslo rådhus på søndag, og jeg innser at jeg ikke har helt kontroll på selve dagen. Jeg har aldri vært i humanistisk konfirmasjon i det hele tatt før, og i hvert fall ikke i et så stort lokale som Rådhuset.

Så, hvordan funker det praktiske? Jeg ser at konfirmanten må møte 75 min før, og vi slipper inn 30 min før. Blir det vill kamp om plassene, liksom? Jeg ser for meg slåsskamp og riving i hår mellom bunadskledde gjenger mens man løper gjennom lokalene.

Sjekker de adgangstegnene? Noe annet praktisk vi må vite?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 09:19   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Litt "kamp om plassene" er det, men veldig sivilisert i grunnen. De beste plassene helt foran går først, men man ser greit fra hele salen da alt foregår på en scene. Vi har aldri måttet vise adgangstegnet (to konfirmasjoner så langt).

Seremonien er høytidelig og flott.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 09:26   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Vi har opplevd å måtte vise adgangstegnene (invitasjonene) ja. Ikke annet enn at man har de i hendene, liksom og vaktene ser det. Vi var i konfirmasjon i fjor, og vi sto en stund i kø før de åpnet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 09:41   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Det er sivilisert kamp om plassene og man må være forberedt på at man ikke får sitte sammen med alle gjestene. Jeg tror vi måtte vise adgangstegnene for to år siden, men da eldste min hadde i fjor måtte vi ikke det (da var vi i Gamle Logen, ikke Rådhuset).

For to år siden så stod vi ute på plassen en stund før vi slapp inn. Når dørene ble åpnet gikk vi rolig og fint inn og fant oss plasser sånn litt rundtomkring.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 09:44   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Så det kan være verdt bryet å stikke innom de notorisk sene i familien og la dem få sine egne adgangstegn? Jeg dør ikke hvis ikke alle får sitte sammen, men jeg orker ikke å stå og stresse med folk som kanskje eller kanskje ikke kommer nesten for sent.

Er det OK å «holde plass» i køen? Slik at man kan gå frem til sitt selskap når man kommer litt på forskjellig tid, evt gå litt til og fra for høygravide?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 10:02   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Min mor og samboer var i Rådhuset i går. De hadde fått beskjed fra konfirmantens mor tidspunkt, 40 minutter før seremonien, slik at de kunne gå så samlet inn som mulig. Mange kom utenbys fra.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 28-04-19 kl 13:14.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 10:04   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Jeg ville delt ut adgangstegn på forhånd, så slipper du å stresse med å vente på folk.

Ang. det å holde av plass så tror jeg det var litt delt på hva folk gjorde. Det var som sagt ekstremt sivilisert for to år siden, og folk ventet tålmodig på tur.

Det fine med Rådhuset er at selv om det er stort så er det møblert og satt opp med store TV-skjermer på en sånn måte at de fleste får med seg hva som skjer, selv om man ikke får de beste plassene.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 10:14   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Vi har holdt av plasser til våre, men det har ikke vært på fremste benk. Og alle har fått adgangsbevisene sine før vi har gått inn, så mulig at vaktene har kikket på dem.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 12:08   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Det er Ok å holde plass i kø og på benk, men ville kanskje ikke vært én som holdt av for 15 helt fremst i køen om resten av selskapet ramlet inn fem minutter før. Folk vil kunne blu stoppet uten adgangstegn, og veldig greit at man slipper scener, tenker jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 12:31   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Ja, her er det evt. snakk om å holde av til 4 pers i køen - har de ikke kommet til vi går inn, så får de klare seg selv. Men det er begrenset hvor lenge den høygravide orker å stå ute, tenker jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 14:43   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanistisk konfirmasjon - hvordan funker det i praksis? (Oslo)

Nå har jeg ikke lest alle andres svar, men man må ha med adgangskortene/programmet for å komme inn. Det er lurt å avtale møtested med gjestene om de ikke har fått disse før dagen. Det blir kø foran entreen langt i forveien så greit at noen stykker står der så at de kommer inn tidlig og kan ta plasser sammen om dere vil sitte samlet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no