Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-19, 14:33   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Hvor nøye er det? Er det forskjell på nettbutikker og om de skriver gave? Eller om varen blir kontrollert og at det kommer gebyr?
Kan det tenkes at de skriver at det er gave? Slipper jeg da mva/toll?

Har tenkt å bestille på iHerb og beløpet blir på 356. Må jeg betale mva på hele beløpet eller kun av det som er over grensen?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 14:38   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Det er nøye. Tror du må betale på hele beløpet. Iherb får du nok ikke til å skrive 'gift" på pakken. Men mange Ebay - selgere skriver gift uten at du har bedt om det. Så dem er det nok innafor å spørre om sånt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 15:20   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Vi har opplevd at noen skriver gift. Andre ikke. Så tror det varierer veldig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 15:30   #4
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

iherb skriver ikke at det er gave og det er nøye ja. 1 kr over og du kan risikere og betale. Du må betale fortollingsgebyr 158 kr pluss moms på hele beløpet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 15:38   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

I tillegg er det kursen når forsendelsen fortolles som gjelder, ikke kursen den dagen du bestilte. Viktig å tenke på når man er på grensa. Man kan være like under ved bestillingen, og over ved fortolling.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 15:38   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Ja, det er nøye. Og selvsagt skal ikke nettbutikker skrive at det er en "gave". Det ville være svindel.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 15:39   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

OK, Ja gikk inn på tollsidene og der kom det opp en kalkulator og den viste at jeg måtte betale mva på hele beløpet.
Gjorde om så da ble det under. Kan bestille noe mer en annen gang. Har funnet ut at jeg får Rewards discount så da får jeg litt fratrekk om jeg bestiller mer innen fristen for rabatt..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 15:40   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

åja, enda mer å tenke på..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 19:03   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Det er en absolutt grense, men det er kursen når pakken kommer inn i landet som gjelder. Hvis der er flere produkter du bestiller så deler du heller opp forsendelsen. Viktig å passe på at du har noe å gå på tilfelle kursen endres.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 20:12   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Stemmer det at kostnaden for frakt også blir rekna inn under denne grensa?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-19, 20:34   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Stemmer det at kostnaden for frakt også blir rekna inn under denne grensa?

Ja.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-19, 20:18   #12
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor nøye er det med den 350,- grensen på netthandling?

Man må være 100% sikker på at man er under grensen , inkludert fraktkostnader. Men, man kan være heldig å være over og alikevel få pakken levert uten at den blir fortollet. Jeg tok en kalkulert sjans en gang jeg bestilte noe fra Gucci. Kostet en del mer enn 350,- for å si det forsiktig. Pakken ble ikke stoppet, var heldig den gangen
Når jeg bestiller fra Iherb etc for mindre beløp, blir det fort dyre vitaminer om man er fem kroner over og det blir fortollet.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no