Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kopi av gyldig legitimasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-19, 23:10   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kopi av gyldig legitimasjon

I forbindelse med at vi ryddet opp i gamle papirer dukket det opp en konvolutt med et par gamle tohundrelapper. Jeg ser at man kan få dem vekslet ved å sende dem inn til norges bank sammen med et skjema. Men det står at man må sende med kopi av gyldig legitimasjon. Er det da nok å scanne passet eller sertifikatet og sende det med? Eller må jeg avgårde og få bekreftet kopi? For det siste medfører vel både en avgift og ekstra stress, så da er det kanskje ikke verdt det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-19, 23:46   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Hvor gamle? Jeg fikk satt dem inn på DnB-kontoen ved å gå på postkontoret med dem. Men de var ikke urgamle da, tilhørte siste serie som gikk ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 00:44   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvor gamle? Jeg fikk satt dem inn på DnB-kontoen ved å gå på postkontoret med dem. Men de var ikke urgamle da, tilhørte siste serie som gikk ut.

De er fra den siste serien som gikk ut ja.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:07   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Men da skal du kunne gå i banken med dem, hvis du finner en bank som har kontanter... jeg ble henvist til posten, som sagt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:58   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men da skal du kunne gå i banken med dem, hvis du finner en bank som har kontanter... jeg ble henvist til posten, som sagt.

Når gjorde du det? Jeg fant en artikkel der det sto at det var ut året 2018 at DNB tok i mot gamle 100 og 200 lapper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 12:40   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

I mars i år. Gikk først innom DnB for å sette dem inn på ungens konto, men de hadde bare automat der man skulle bruke bankkortet sitt (som jeg ikke hadde, ungens konto), men personalet sa jeg kunne gå på postkontoret og sette dem inn. Ikke post i butikk, men gammeldags postkontor.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:27   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I mars i år. Gikk først innom DnB for å sette dem inn på ungens konto, men de hadde bare automat der man skulle bruke bankkortet sitt (som jeg ikke hadde, ungens konto), men personalet sa jeg kunne gå på postkontoret og sette dem inn. Ikke post i butikk, men gammeldags postkontor.

Takk for svar. Bare post i butikk her, men verdt å prøve.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:42   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Det skal holde med scannet kopi av legitimasjon, du trenger ikke rett kopi.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 16:06   #9
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

100- og 200-sedler i forrige serie (Flagstad/Birkeland) var gyldige til 30. mai 2018:
https://www.norges-bank.no/tema/Sedl...sedler-mynter/

Jeg mener det skal være mulig å veksle dem innen ett år etter utløpsdato; i så fall rekker du det akkurat

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 16:18   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

På sidene du linker til, Chiffre, står det da ti år:

Sitat:

100-kroneseddel Utgave VII (Flagstad) Veksles gebyrfritt t.o.m. 30.05.2028
200-kroneseddel Utgave VII (Birkeland) Veksles gebyrfritt t.o.m. 30.05.2028

Å sette inn penger i egen bank skal være gebyrfritt, så jeg gikk for det i stedet for å sende inn pengene. Men som sagt, er jo ikke alle banker som tar kontanter lengre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 18:39   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

De kan veksles innen ti år, ja. Men jeg tror ikke bankene er pliktige til å ta mot lenger enn ett, så da er det Norges Bank som veksler. De er pliktige.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 08:41   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kopi av gyldig legitimasjon

Litt smårisky at jeg har tenkt meg i banken med 400 kr i gamle 200 sedler 31.5 da.... Da har jeg nemlig fri. Det var noen som så sitt snitt til å betale med den på 17.mai og ingen reagerte før jeg talte opp pengene i ettertid. Neste fredag har jeg fri og skal i banken med oppgjøret. Og høre om det er noe å gjøre med de 400 kr. Evt sende inn er litt tiltak men jeg kan nå alltids gjøre det også. Det er ikke mine penger og vi har i utgangspunktet sett på det som tapt. Jaja. Vi får se.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no