Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Paviljong mindre enn 3x3m og høyere enn 2,6m

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-19, 09:15   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Paviljong mindre enn 3x3m og høyere enn 2,6m

Jeg har fått for meg at jeg skal ha en paviljong ute på verandaen. Problemet er at de fleste er minimum 3x3 meter, min veranda er 2,8m bred. Jeg har heller ikke plen. Det finnes noen hos Jysk og Europris som er smalere, men de blir ikke høye nok. For å få en paviljong der jeg ønsker må verandadøra kunne åpnes inn i paviljongen. Jysk har også en variant som er 2,7x2,7m, men den har bare vegger som kan slåes utover, og ikke gardiner som kan trekkes til side.



Jeg har sjekket alle konsepter jeg kan komme på, uten hell, men kanskje du vet noe jeg ikke har greid å finne ut? Evnt gode forslag? Jeg ønsker å få mer ut av utesesongen, nemlig.



Jeg heller mot å rett og slett utvide verandaen for å løse problemet, det blir bare så j**** dyrt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-19, 10:20   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paviljong mindre enn 3x3m og høyere enn 2,6m

Eller få noen til å bygge en pergola, som du kan spenne opp seilduk under. Det har vi. (Mye finere enn de dere fargerike verandateltene, synes nå jeg, men jeg skjønner jo behovet. Særlig så varmt som det var i fjor, så må man ha skygge.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-19, 10:53   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.671
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paviljong mindre enn 3x3m og høyere enn 2,6m

Er det vegger eller tak du synes er viktigst? Jeg vet jo ikke hvor stor verandaen din er, men en paviljong vil jo stjele mye av lyset inne i leiligheten, tenker jeg.


Maxbo/bohus etc selger pergolaer og. Og kan evt EM markise gjøre deler av samme jobb? (Vi har markise som fungerer som både tak og solskjerming)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-19, 15:34   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.802
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paviljong mindre enn 3x3m og høyere enn 2,6m

Hva med å teste et sånt solseil, de har det bl å på ikea. Evt kombinert med levegger? Jeg tror også er paviljong vil ta for mye lys.

Galathea er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-19, 15:01   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Paviljong mindre enn 3x3m og høyere enn 2,6m

Pergola. Jaaaa. Det har jeg ikke hatt kjennskap til før, nå ser jeg muligheter.

Vegger og tak er viktig synes jeg, det er for å skape muligheten for et uterom som forlenger dagene og sesongen, og gir muligheter ved litt dårligere vær ute. Jeg elsker å sitte ute og benytter muligheten så mye som mulig.

Men. Bilen min har fått noen utfordringer. Og det ser ut til å bli enda dyrere enn først antatt. Dermed kan det hende uteplassen må nedprioriteres denne våren. Dermed må jeg være litt kreativ og finne noen midlertidige løsninger, som feks en stor parasoll eller lignende.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no