Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-19, 07:12   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Finnes det løsninger for nedkjøling av soverom, type aircondition, uten bruk av slange ut vindu? For jeg klikker seriøst snart av disse bymåkene.

Jeg har forsøkt å søke på dette, men alle løsninger jeg finner er med slange ut vindu og om vinduet vårt må stå åpent så er vi liksom like langt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 08:10   #2
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Kan noe slikt hjelpe? https://www.vidaxl.no/e/871847556200...SABEgLduvD_BwE

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 08:52   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Takk, Frøy!

Jeg fant en tilsvarende på Clas Olsson mener jeg det var, og der stod det at den har best effekt med vinduet og soveromsdøren åpen for bedre sirkulasjon og da er vi like langt igjen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 08:56   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Jeg tenker at de tingene kanskje bråker nesten like mye som måkeskrik, så det ville jeg testet ut først.

Jeg flyttet fra sentrum til suburbia, og jeg var IKKE forberedt på alle fuglelydene. Jeg sov mye bedre da jeg bodde 30 meter fra jernbanen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 09:02   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenker at de tingene kanskje bråker nesten like mye som måkeskrik, så det ville jeg testet ut først.

Jeg flyttet fra sentrum til suburbia, og jeg var IKKE forberedt på alle fuglelydene. Jeg sov mye bedre da jeg bodde 30 meter fra jernbanen.

Jeg sov også mye bedre der, Tjorven!

Snart blir jeg måkemorder tror jeg. I fjor datt det ikke mindre enn 3 måkeunger ned i bakgården/hagen vår. I år er det ikke rede på vårt bygg tror jeg, men det hjelper lite når det bor minst 20 andre steder i nabolaget.



Vi bor forøvrig midt i sentrum. Det er der måkene er.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 09:29   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Langt lettare å venne seg til jamn dur. Måkeskrik (og snorking) som kjem med ulike intervall aktiverer hørselen og såleis bevisstheten din. Hørselen kan ikkje slåast av. Den er laga for holde vakt. Ved plutselig endring i lyd, vil hjernen din reagere. Om du ikkje er så heldig å sove djupt og godt, vel å merke.

Eg sov meg fint gjennom trafikk på Danmarksplass etter litt tilvenning. Men kvining frå ein buss kunne vekke meg brått.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 10:01   #7
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Sove med ørepropper og beholde vinduet åpent?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 11:05   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Sove med ørepropper og beholde vinduet åpent?

Veldig god ide, men jeg tror jeg har forsøkt alle propper og ikke noe sitter og holder lyd ute.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 13:37   #9
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Klarer du å sette de inn riktig? Kun 1 av 3 får til det, men det handler ikke bare om teknikk, men like mye om å finne riktig type og størrelse for dine øreganger. Jeg har prøvd ulike ørepropper i mange år og aldri fått det til inntil jeg fikk tips om en type som satt som støpt. Kan sjekke hva de heter.

Her kan du sjekke instruksjonsvideo for innsett:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 13:42   #10
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dings som gir frisk luft og nedkjøling på soverom

Øreproppene heter Zekler 802 s. De skal visst være mulig å få tak i på Tools i alle fall.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no