Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-16, 15:07   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Går det smertefritt? Kan man sende det som vanlig liten pakke, må det da tolldeklareres?

Jeg tenker mat som "typisk" norsk, spekemat/flatbrød og melkesjokolade.
Jeg prøver å finne ut av dette på JetPack, posten og DHL, men får til "svar" på nettsidene har jeg må ta kontakt for leveringstider og pris. Kanskje jeg gjør noe feil?

Og holder det seg tro? Det er noen timer i bil fra flyplassen til bestemmelsessted. Det viktigste er i grunnen sjokoladen j- at den ikke smelter.

Jeg skulle hatt noe bort dit veldig fort, altså helst til 17. mai.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-16, 17:21   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Jeg tror spekemat og flatbrød gårkjempefint.

Å sende sjokolade uten kjøletransport tror jeg er bortkastet, så med mindre du finner noe slikt, får du heller sende med noe annet som ikke kan smelte.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-16, 18:54   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Jeg ville ikke sendt kjøtt i posten med mindre det er veldig godt sjekket ut på forhånd at ok. Det er en del regler som går på forsendelse av kjøtt over en del landegrenser.
Sjokolade er stort sett uproblematisk sånn mtp regler, men litt verre å få det fram intakt. Sendes det til flyplass går det gjerne bra.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 07:04   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Jeg bestilte sjokolade fra et firma i forfjor sommer. Fikk sjokoladesaus i posten. Dyreste sjokoladesausen jeg har fått. Argh.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 09:29   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Hmm... hva skal jeg sende da? Tenkte jeg skulle sende et lite stykke Norge dit til 17. mai..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 10:11   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Det er jo en del regler ifht import av mat i ulike land, som kan være litt kronglete. Noen tar ALT, mens andre land er det frukt og grønt, typ.

Men rekker det fram til 17. mai?? Hva med servietter, sløyfe, leverpostei og Toro vafler?? Bare en tanke on the top of my head....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:49   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Det er ikke sikkert det er forgjeves hvis du bruker en kurer.

Da jeg bodde i Argentina som tenåring, fikk vi tilsendt brunost og Daim med vanlig post. Jeg tror det tok 3 måneder å komme frem, og osten hadde svettet mye, og en del av sjokoladen hadde smeltet. Men det var fortsatt veldig godt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:03   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Det er ikke sikkert det er forgjeves hvis du bruker en kurer.

Da jeg bodde i Argentina som tenåring, fikk vi tilsendt brunost og Daim med vanlig post. Jeg tror det tok 3 måneder å komme frem, og osten hadde svettet mye, og en del av sjokoladen hadde smeltet. Men det var fortsatt veldig godt.

3 måneder? Det har jeg ikke tid til. Det er 17. mai om en uke. Jeg må bare ordne noe kjapt!

Takk for supre tips og svar!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:38   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Har du sjekket hva du faktisk har lov til å sende? Her er en liste over hva som forbudt å sende fra UK til Tanzania. Kanskje posten.no har noe lignende.

Ellers vil jeg tippe det skal litt til for å komme fram til 17. mai med post altså. Hva med courier?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:41   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

http://www.posten.no/produkter-og-tj...nia&country=TZ

Ser ikke ut som det er noen begrensninger på matvarer. Men det når nok ikke frem til 17. mai, i følge tabellen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:43   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

http://www.posten.no/produkter-og-tj...nia&country=TZ

Ser ikke ut som det er noen begrensninger på matvarer. Men det når nok ikke frem til 17. mai, i følge tabellen.

Avsenderen har ansvar for at sendingen ikke inneholder noe som er forbudt å sende eller innføre i det aktuelle mottakerlandet.
Her er oversikt over noen varer som er forbudt å innføre. Oversikten er ikke fullstendig:
Lotterisaker

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 21:31   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Jeg kan ikke tenke meg at noe kan rekke frem til Tanzania før 17. mai altså.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 21:41   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hmm... hva skal jeg sende da? Tenkte jeg skulle sende et lite stykke Norge dit til 17. mai..

Når det frem til 17 mai da tror du?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 10:12   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg kan ikke tenke meg at noe kan rekke frem til Tanzania før 17. mai altså.

Joda det går, men blir i så fall høy pris pr gram for sjokoladen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 16:16   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Jeg har sjekket med curier firma og posten. De kunne ikke love at sjokoladen kom frem som fast sjokolade eller når den kom frem. Dersom jeg betalte i underkant av kr 1.200,- ville den nå frem... det blir en dyr sjokkis, så jeg får heller ringe og synge "Ja, vi elsker" for henne på 17. mai.
Takk for svar.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 17:07   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Joda det går, men blir i så fall høy pris pr gram for sjokoladen.

Joda, men da er det jo neppe aktuelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 07:30   #17
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å sende sjokolade og mat til Tanzania

Jeg synes det er rart at de ikke kunne love når pakken ville komme frem, men du har nok valgt riktig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no