Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Appetenshandling

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-06, 21:43   #61
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Appetenshandling




Velkommen skal du være !


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:02   #62
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Takk, Nolo!
Mener du å antyde at jeg kan passe inn her?


Fåglarne veit, men jeg tror du kan finne mange artige diskusjoner her, og siden jeg liker skrivingen din, så passer det jo meg at du er her

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 22:06   #63
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.




Velkommen skal du være !


Takk, Mandarin! Du virker inkluderende...

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 00:29   #64
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Appetenshandling

Velkommen Edvard heksedoc.
Si fra hvis du trenger en assistent.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 07:49   #65
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Nå til forklaringen av selve ordet:
Det beskriver som sagt et urinnstinkt, og det finnes hos både mennesker og dyr.
Et eksempel fra dyreverdenen:
To haner er i hanekamp, og begge vet innstinktivt at en av dem vil bøte med livet. I begynnelsen av hanekampen prøver de styrken hos hverandre. Etter hvet oppdager den ene at den en underlegen. Da begynner den å gjøre rare ting, som å hoppe rundt på ett ben, pikke i jorden, og lage rare lyder.

Skjønner?

Takk for læring. Liker å lære slike finurligheter så for min del kommer du gjerne med mange slike.

En ting jeg lurer på, det er noe uvanlig at leger sier de er det på nett. Hvor jobber du og hva med?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 16:47   #66
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Appetenshandling

Hvis dette er introduksjonen din, får jeg også ønske deg velkommen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 10:11   #67
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Hvis dette er introduksjonen din, får jeg også ønske deg velkommen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:16   #68
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.117
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Siden det er deg Sitron jeg har kommunisert mest med, skal du også bli den første som får forklaringen:
Jeg ville teste hvordan dette fungerte, og har aldri vært med i noe forum før. Tenkte jeg måtte prøve ut noe som sikkert de fleste aldri hadde hørt om. Kanskje ikke spesielt pent gjort, men det ble nå litt underholdende etter hvert

Nå til forklaringen av selve ordet:
Det beskriver som sagt et urinnstinkt, og det finnes hos både mennesker og dyr.
Et eksempel fra dyreverdenen:
To haner er i hanekamp, og begge vet innstinktivt at en av dem vil bøte med livet. I begynnelsen av hanekampen prøver de styrken hos hverandre. Etter hvet oppdager den ene at den en underlegen. Da begynner den å gjøre rare ting, som å hoppe rundt på ett ben, pikke i jorden, og lage rare lyder.

Skjønner?

Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg hva det BETYR?

Er det rare ting man gjør når de skal dø? eller er presset? Eller hva?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 12:19   #69
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Velkommen Edvard.

Jeg lurte forresten på hva det var behandling for/mot. Leste litt for fort.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:08   #70
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg hva det BETYR?

Er det rare ting man gjør når de skal dø? eller er presset? Eller hva?

Helt rett, Polyanna. Det er rare ting vi gjør når vi er presset. Det være seg dødsangst eller annet
You got it

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 00:31   #71
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Appetenshandling

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Helt rett, Polyanna. Det er rare ting vi gjør når vi er presset. Det være seg dødsangst eller annet
You got it

Andre tenkelige eksempler på appetenshandling?

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no