Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Vest?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 19:02   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Vest?

Ja, hvor skal man bosette seg når man blir stor? Vi jobber begge to på vestsida av byen, nær togstasjonen. Vi ønsker veldig å slippe å bruke mye tid på å komme oss på jobb. Pendling med tog er vi egentlig ikke veldig lystne på, siden vi da er avhengig av avgangstider, og NSB sin noe varierende reiseservice.

Men, vet du om et sted nær Oslo det er utrolig hyggelig for barn å vokse opp? Der også de voksne trives og det er grønt og fredelig? Jeg ønsker meg kort vei opp i marka og kort vei til kollektivt, i tillegg til helst kort vei til jobb.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:11   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Hvor nært tenker du? Hva er ok avstand? Kollektivtransport eller bil til jobb?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:15   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hvor nært tenker du? Hva er ok avstand? Kollektivtransport eller bil til jobb?

Gangavstand?

Neida, men ikke så mye mer enn en halvtime hadde vært fint. Siden begge to må den strekningen to ganger daglig. Og det bør være kollektivmuligheter, siden bilparkering ved jobben fort blir veldig dyrt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:20   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

På en halvtime kan du jo i grunn krysse hele Oslo. Mange foreldre rundt her jeg bor (sentrum øst) jobber på Lysaker og Skøyen og sykler på under en halvtime. Bor du på lillestrømkan du kjøre toget dit på under en halvtime.

Hvilken togstasjon snakker du om, forresten? Det er jo litt forskjell på kollektivtilbudet til Skøyen og Lysaker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:23   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Vi bodde på Bekkestua, på det som heter Egne hjem. For oss veldig hyggelig, nå som tbanen er tilbake er du i byen på ca 30 min. Aberet er prisnivået.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:41   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Er det slik at du ikke vil bo i Oslo, men helst Bærum? Jeg liker Jar, som er en kort t-banetur unna byen. Da kan du også gå til CCVest. Og med Lysakerelven like ved. Jeg har også flere kollegaer som stortrives på Stabekk. Da kan du ta buss i stedet for tog.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:44   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Ah, nå forstår jeg! Jeg trodde du ville bo i Oslo jeg! Du kan jo bo hele veien ut til Drammen og komme deg inn til Skøyen på en halvtime. Eller ut til Lillestrøm andre veien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:47   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Da jeg bodde og jobbet i Oslo hadde jeg mange kolleger som bodde i strekningen Oslo-Drammen og Oslo- Eidsvoll.

Jeg likte å bo i Oslo, og ville vel vurdert området Kjelsås- Gamle Grorud om jeg skulle jobbet rett ved en togstasjon på vestsiden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:50   #9
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Men hun er ikke veldig interessert i tog som pendlemåte?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:21   #10
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Men for hvilke kollektivtilbud er det man ikke er avhengig av avgangstider..? Tog er det absolutt mest effektive synes jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:23   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.846
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Røa er et godt valg, vi bodde der med små barn for noen år siden. Veldig koselig sted. Eller Bekkestua hvis du vil til Bærum.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:26   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Asker. Der er det finest. Bor du nær sentrum er togtilbudet supert, går tog hele tiden. Litt unna sentrum blir det verre, men de har pendlerparkering på Asker stasjon hvis du er tidlig ute.

Vil du absolutt ikke ta toget kan du bo i vollen og ta båten. Eller buss. Jeg ville ikke satset på bilpendling vestfra, det måtte i tilfelle vært fra Lysaker/Fornebu og jeg ikke måtte inn på Ring 3.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:26   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.894
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Eiksmarka, Østerås og Hosle kan være alternativer om prisnivået på Jar og Stabekk blir høyt. Derfra går det busser til Skøyen/Lysaker og bane til Oslo. De spreke sykler til Lysaker, værst hjem. Alle de nevnte er nær marka. Og har alle typer boliger, fra leiligheter til villaer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:34   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.451
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Takk for svar, dere!

Ser jeg er litt upresis. En halvtime bør inkludere mesteparten av reisevei til og fra kollektivt, i tillegg til selve tog-/bussturen. Derfor vil jeg tro det meste nord og øst for Oslo utgår. I forhold til avgangstider, så er det selvfølgelig ikke noe problem hvis tog/buss går hvert kvarter eller oftere. Det er tog/buss som bare går en gang i halvtimen som jeg ser for meg at blir stressende å skulle rekke.

Vi har egentlig ikke kikket noe vest for Sandvika. Det heter kanskje Asker der? Vet dere om fine områder, med kort vei til stasjonen der? Hvordan varierer prisnivået rundt i Asker?

Merker meg at vi skal ta en ny kikk på Hosle og Østerås. Jar og Stabækk blir for dyrt, det samme blir Bekkestua Røa kikket vi på tidligere, men alt gikk så himmelhøyt over takst at vi rygga unna. Er det fortsatt slik?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:42   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Om det går over takst på Røa varierer. Men prisnivået er høyere der enn Bærum, som Stabekk og sånt, som du nevner.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:45   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Valstad er et pent strøk i Asker. I nærheten av stasjonen er det mest leiligheter, men strøket rundt askerjordet er fint og sentrumsnært. det går tog ofte, i min tid ca fem ganger i timen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:53   #17
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Litt lenger unna, men veldig fint. Jeg synes det er flott å vokse opp på Bærums Verk.

Slik jeg bodde hadde vi idrettsplass, skøytebane, langrennsløyper, barnehager, skoler, slalombakker, marka, +++ i gangavstand. Vi var sjelden avhengig av å bli kjørt rundt. Klarte oss mye på egenhånd.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:56   #18
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Kolsåsbanen er jo snart på track igjen, du skal ikke mange stoppene etter Bekkestua før prisene er betraktelig bedre. Haslum, Avløs, Gjettum. Mange fine områder for barnefamilier.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:57   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Eiksmarka, Østerås og Hosle kan være alternativer om prisnivået på Jar og Stabekk blir høyt. Derfra går det busser til Skøyen/Lysaker og bane til Oslo. De spreke sykler til Lysaker, værst hjem. Alle de nevnte er nær marka. Og har alle typer boliger, fra leiligheter til villaer.

ekspressbussen går ofte og tar 15-20 min til skøyen, 5 min mindre til lysaker. Med bil er jeg på jobb på 10 min. I rushet mer men det er ikke så voldsomt selv i rushtida pga man havner på "innsida" av motorveirushet. Jeg opplever sjelden å stå i kø til jobb utover at det lugger litt nedover til motorveien. Køen på motorveien slutter på lysaker om morgenen og begynner der på ertermiddagen, og det er der man tar av.
Sykkel går radig og greit nedover til jobb. Tilbake er det i grunn bare oppover men går greit det og. Marka er rett ved her med gode løypetilbud og masse småveier og stier, og det er gode skole- og fritidstilbud i området, skøytebaner, fotballbaner, svømmehall - i det hele tatt.
Og det går 2 baner i vår retning med bussforbindelser, og nattbusser i helgene. Veldig fornøyd med kollektivtilbudet.


Sist redigert av m^2 : 03-04-13 kl 21:03.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 21:26   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du om et superhyggelig, barnevennlig sted å bo med kort reisevei til Oslo Ves

Du vet jo hvor vi bor. Feil side egentlig i forhold til hva du sier, men vi jobber begge på Skøyen/Lysaker. Jeg bruker under en halvtime til jobb. Toget går direkte herfra til Skøyen. Enkelte rushtidsavganger om morgenen går også helt til Lysaker. Også er det ikke SÅ dyrt her, men det er grønt, familievennlig, rolig og veldig hyggelig.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no