Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Utropstegnisering og rødpenn

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 23:06   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utropstegnisering og rødpenn

Jeg har en bok i fanget som jeg nå har kommet halvveis i. "Gift med Carl. Elskerinne, sekretær og hustru." Vi snakker om Eli Engum Hagen. Jeg har kommet halvveis i boka, og lurer på om jeg spikker på feil grunnlag, eller om det er slik at forlaget (Giga forlag) ikke har gjort jobben sin. Lar et forlag virkelig en bok gå i denne typen tralt (se sitat nedenfor) uten å hente fram rødpennen? Og er det korrekt å sette utropstegn bak hver tredje setning, fordi man selv føler at det er et utrop?

Sitat:

Tenk lille meg i samme hus som åndseliten i landet! Dumme lille meg. Jeg var jo sikkert mye dummere enn de andre i Stortinget! Trodde jeg da. Den illusjonen ble raskt borte!

Heller islamisering enn utropstegnisering altså.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:07   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Jeg HATER utropstegn! Særlig flere på rad!!!

  Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:08   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Boka holder seg heldigvis til ett utropstegn av gangen! Men det kan jo være at forlaget har brukt rødpennen og kuttet ned på antallet!!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:10   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Jeg prøver å si til elevene mine at de kun bruker utropstegn når det virkelig gjelder, og at det ikke passer inn i vanlig tekst. Det burde forlaget også tenke på.

  Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:11   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Exbo skriver alltid 3 utropstegn etter hverandre. Det var derfor vi ikke kunne være kjærester mer.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:11   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Jeg forsøkte å høre på lydbokversjonen en gang! Der snakket de med utropstegn bak hver setning , husker jeg! Jeg hørte ikke så langt ut i boka, nei!


Kirsebær; du prioriterte rett!!!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:12   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Exbo skriver alltiid 3 utropstegn etter hverandre. Det var derfor vi ikke kunne være kjærester mer.



Folk må skrive så mange utropstegn de vil altså. Det jeg undrer meg litt over er at slikt får bli stående i en bok.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 23:57   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Hvilket forelag er det? Noen forelag er ... mildt sagt elendige. Jeg er grusomt skeptisk til feks Kagge forelag (de har mye bra bøker også, men en del av de som er gitt ut er som stil fra 9 klasse. Spesielt biografier og "historer fra virkeligheten" tjener bra på å bli flikket på.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 00:00   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Jeg fikset ikke den siste Gavalda-boka fordi ... hennes ... prikk, prikk, prikk ... gikk ... meg ... på ... nervene.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 00:17   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.



Folk må skrive så mange utropstegn de vil altså. Det jeg undrer meg litt over er at slikt får bli stående i en bok.

Ja, jeg mente at utropstegn er djevelens verk, altså. Jeg måtte oppdra regnskapsdamen på det forrige stedet jeg jobbet.
"JEG BLIR BORTE TORSDAG OG FREDAG! NOEN MÅ SENDE INN DOKUMENT X! GOD HELG!"

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 07:58   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Eli Hagen!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 07:59   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eli Hagen!

Og hun var sikkert ikke mye dummere enn alle andre i Frp. : prøver å trøste:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 08:33   #13
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Oi, det der var litt voldsomt ja.

Jeg har en leder som skriker og roper noe voldsomt i mailene sine.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 08:43   #14
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Overforbruk av både utropstegn og ... er slitsomt å lese, ja. Har hatt en leder som ...'er hele tiden. En smule vag, kan man si.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:20   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvilket forelag er det? Noen forelag er ... mildt sagt elendige. Jeg er grusomt skeptisk til feks Kagge forelag (de har mye bra bøker også, men en del av de som er gitt ut er som stil fra 9 klasse. Spesielt biografier og "historer fra virkeligheten" tjener bra på å bli flikket på.)

Det er fra Giga forlag. Det har nå blitt en del av Aller-konsernet hvis jeg husker riktig.

Jeg klør i fingrene etter å skrive litt andre ting om Eli Hagen og boka hennes også. Men jeg skal la være. Det blir tross alt ikke spikking.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:22   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du måtte bare lese den boka ja. Det forundrer meg ikke.

Jeg har ikke kjøpt den altså!!! Men det forundret deg kanskje heller ikke.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:27   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Sitat:

Jeg var jo sikkert mye dummere enn de andre i Stortinget!

Spesiell setning. Tatt i betraktning av at hun vel aldri har sittet på Stortinget?

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:36   #18
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Spesiell setning. Tatt i betraktning av at hun vel aldri har sittet på Stortinget?

Psssst: Det er Eli Hagen sin bok, det bør forklare det meste.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:38   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Hun har sittet på Stortinget. I en stol. Som sekretær (elskerinne og hustru).

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:40   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utropstegnisering og rødpenn

Jeg takler utropstegn så lenge de opptrer solo. Tankeprikker, derimot ...

Eller mange korte avsnitt.

Det går grenser for meg!!!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no