Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Erna ber nordmenn få flere barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-18, 09:49   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erna ber nordmenn få flere barn

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...faa-flere-barn

Jeg ønsker ikke en debatt om donasjon av egg og sæd her. Det jeg lurer på er det med oppfordring til å få flere barn.

Finnes det gode grunner til at nordmenn bør få flere barn?
I medier ellers fokuseres det på usunn befolkningsvekst, klimatrussel, sårbarhet ved matproduksjon. Den samme regjeringen som ønsker at vi skal føde flere sender unger tilbake til usikker tilværelse i Kabul.

Trengs det flere norskfødte unger egentlig?
Jeg sliter med å se det, men det kan være ting her jeg ikke har skjønt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 10:02   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Vi trenger i alle fall unger som vil jobbe. Enten foreldrene nå kommer fra Kabul, Hamar eller Mogadishu.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 10:24   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Flere unger = flere fremtidige skattebetalere.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 10:25   #4
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi trenger i alle fall unger som vil jobbe. Enten foreldrene nå kommer fra Kabul, Hamar eller Mogadishu.

Sant. Om vi alene trenger flere barn er jeg ikke nødvendigvis sikker på, men vi trenger at flere tar i et tak for å få AS Norge til å gå rundt når oljen tar slutt eller fases ut i det grønne skiftet. Erna har nok innsett at utfordringen med å få voksne som av en eller annen grunn står fullt eller delvis utenfor arbeidslivet, ut i arbeid, rett og slett er en større utfordring enn å få barn til å bli ytende borgere.

Barn som kommer til Norge, kommer i hovedsak sammen med foreldre eller pårørende, og det er en farlig vei å gå, hvis graden av arbeidsføre (hos den enkelte eller i en familie) skal avgjøre hvorvidt man får opphold eller ikke. Det ligger selvsagt andre og helt avgjørende kriterier i bunn for om folk får innvilget asyl i Norge. Jeg vet ikke hvor mange generasjoner frem SSB regner før regnskapet går i pluss for asylsøkere/innvandrere, men det er vel ikke umiddelbart uansett, og det er også STORE variasjoner mellom folkegrupper fra de ulike landene/områdene. Både når det gjelder antall barn, og i hvilken grad de deltar i arbeidslivet (og tilpasser seg samfunnet forøvrig). Dette gjelder også for barn (unge voksne) som kommer alene.

Vi kan selvfølgelig ikke velge at noen får bli fordi de kan bidra mer til Norsk velferd enn andre. Det er også en helt umenneskelig forventning å legge på mennesker som flykter til trygghet fra krig og politisk uro.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 10:48   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Verden trenger ikke flere barn, men vi trenger jo barn for å bære samfunnet når vi blir gamle. Jeg vet ikke om jeg har tro på andre måter å få det til på enn at det fødes unger her. Innvandrere kommer jo ofte med egne å forsørge.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012

Sist redigert av Katta : 07-04-18 kl 14:49.
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 11:13   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Jeg blir faktisk ganske amper når høyresiden som driver og bygger ned arbeidslivstrygghet, barnehagedekning, permisjonsrettigheter på harde livet oppfordrer til at folk skal få flere barn.

Da må de jo legge til rette da! Sørg nå for at det er greit å stå i jobb og samtidig ha barn. Om man ønsker å få flere som bidrar økonomisk i samfunnet så er det jo de yrkesaktive kvinnene som kommer til å få yrkesaktive barn. Sosial arv er sterk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 11:25   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Jeg er veldig enig med Esme. Det må legges til rette for å kunne kombinere jobb og barn. Nettopp fordi jobbende foreldre får barn som jobber.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 12:22   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Jeg tenker at det må være en viss mengde arbeidsføre for å holde et samfunn "opp og gå". Det er mulig at arbeidsinnvandring kan utgjøre en forskjell. NB! Nå tenker jeg på arbeidsinnvandring som den fungerer i USA og Australia - ikke flyktninger/innvandrere/asylsøkere (<- phu! Litt keitet, men forhåpentligvis dekkende!)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 12:37   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Vi har jo massiv arbeidsinnvandring til Norge. Broren min jobber i byggebransjen og ute på byggeplassene er det flere østeuropeere enn nordmenn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 12:42   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har jo massiv arbeidsinnvandring til Norge. Broren min jobber i byggebransjen og ute på byggeplassene er det flere østeuropeere enn nordmenn.

Hmm, var nok litt utydelig. Jeg mener da personer som er utlendinger, bor og arbeider i Norge og - selvfølgelig - skatter til Norge. Jeg trodde at noe av problemet med byggebransjen er at personer fra østeuropa ikke gjorde det? (mao ikke arbeidsinnvandring)

Så vidt jeg vet er noe av problemet at personene kommer inn via utenlandske underfirma og at de er i Norge bare for å arbeide og skatter til sitt egen hjemland. Stemmer ikke dette? Denne artikkelen er riktignok ett år gammel, men den ser ut som den stemmer med det jeg trodde.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 13:27   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker også at genetisk mangfold har en verdi, men hvor mange nordboere som trengs for å ivareta det kan nok diskuteres.

Denne setningen har jeg tenkt på en stund, og den fremstår for meg som ganske guffen, så jeg håper det ikke er ment slikt. Jeg går ut i fra at Erna ikke henviser til den historisk norske genetikken når hun mener at nordmenn bør få flere barn, men alle som bor i Norge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 14:04   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Det må satses enda mer på kompetansehevende tiltak for flyktninger/innvandrere sånn at flere kommer i raskere. Jeg mener at fullført grunnskole i introduksjonsprogrammet skulle ført til at man blir rettighetselev f.eks. Jeg vet om mange damer som ønsker å bli helsefagarbeidere som ikke kommer inn. De blir gående med ustabil lav inntekt som ekstrahjelp kombinert med sosialhjelp. Vi har vært heldige her jeg jobber og har hatt penger på budsjettet til å kjøpe sertifikat på buss/gods til en del av flyktningene som står uten noe formell kompetanse. De kommer seg i jobb. Uten noe kvalifikasjoner blir de stående utenfor ofte. I enda større grad enn andre arbeidssøkere fordi de mangler nettverk og kjennskap til norsk arbeidsliv.

Det må satses på ungdom og spes ungdom som faller ut av vgs.

Og så er jeg enig med esme. Det må tilrettelegges for at kan kombinere barn og arbeid. Da er ikke veien å gå å kjøre på med mindre rettigheter, økt deltid, mer midlertidige stillinger og kutt i sykelønn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 14:31   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Men altså vi trenger norskfødte babyer for å opprettholde velferd?

Er ikke dette litt kortsiktig om verden går til h?
Vår velferd er vel på ingen måte bærekraftig?
Den bidrar til klimaflyktninger også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 14:49   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Denne setningen har jeg tenkt på en stund, og den fremstår for meg som ganske guffen, så jeg håper det ikke er ment slikt. Jeg går ut i fra at Erna ikke henviser til den historisk norske genetikken når hun mener at nordmenn bør få flere barn, men alle som bor i Norge.

herlighet selvsagt. Men jeg ser det ser dumt ut som det står, så jeg sletter for å unngå avsporing.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 14:50   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men altså vi trenger norskfødte babyer for å opprettholde velferd?

Er ikke dette litt kortsiktig om verden går til h?
Vår velferd er vel på ingen måte bærekraftig?
Den bidrar til klimaflyktninger også.

Hva ser du som alternativ rent praktisk?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 14:56   #16
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Har norske kvinner dårligere vilkår når det gjelder å kombinere arbeid og barn enn sammenliknbare land? Jeg trodde vi lå langt fremme på denne statistikken også. Kan det være at vi aldri får det bra NOK? Eller at det vi ønsker er så dyrt, at det også blir en del av den offentlige kostnadsspiralen som vi igjen trenger flere barn for å ha råd til... Er det faktisk DER problemet ligger?

Jeg er definitivt for å gjøre uttak og tilrettelegging av trygdeytelser i forbindelse med fødsel og barsel mer fleksibelt, og er veldig positiv til at det offentlige tilrettelegger for at småbarnsforeldre også kan kombinere omsorgsbehov og jobb. Innenfor dagens rammer. Jeg er ikke for å ytterligere belaste det offentlige med utgifter til kos og samvær og "de årene får vi aldri igjen". Fint å ønske tid med barna, men hvis vi trenger mer enn det vi allerede har, får folk betale for det av egen lomme.

:landetavmelkoghonning:

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 15:27   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Det er vel slik at ingen i Norge er lønnsomme som gruppe, verken innvandrere eller andre. Det som bør lønne seg på sikt er vel å legge mye ressurser i å integrere folk, få dem ut i arbeid raskt, sørge for at folk som venter på opphold også kan arbeide, sørge for at folk lærer norsk, at folk får behandling for krigstraumer, utdannelse ut av alfabetisme, ta bort kontantstøtten og jobbe med det faktum at kvinner mister steg på jobbstigen ved å få barn, men ikke menn. Sånn vil folk raskere bli selvhjulpne og man vil utdanne mange nye arbeidere som betaler skatt i Norge.

Også må vi få slutt på at bygg og innlegg kan misbruke svinebillig arbeidskraft fra Øst-Europa.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 16:21   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva ser du som alternativ rent praktisk?

Jeg vet ikke, men å fordele godene er nødvendig og det gjør man ikke ved å produsere norske avkom. Jeg klarer i alle fall ikke å se hva det er godt for på verdensbasis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 16:30   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg blir faktisk ganske amper når høyresiden som driver og bygger ned arbeidslivstrygghet, barnehagedekning, permisjonsrettigheter på harde livet oppfordrer til at folk skal få flere barn.

Da må de jo legge til rette da! Sørg nå for at det er greit å stå i jobb og samtidig ha barn. Om man ønsker å få flere som bidrar økonomisk i samfunnet så er det jo de yrkesaktive kvinnene som kommer til å få yrkesaktive barn. Sosial arv er sterk.

Helt enig med Esme. Det må være enkelt å få barn og leve med barn. Det må være enkelt og trygt å få barn tidlig. Jeg skulle virkelig ønske at det hadde kjentes rasjonelt å få flere barn i studietiden enn hun ene jeg fikk. Vi følte oss fullstendig crazy som fikk barn så "tidlig" som i tyveårene uten å eie leilighet og uten at jeg var ferdig utdannet. Men biologisk burde vi fått alle ungene da.
Det må dessuten bli greiere å få barn alene hvis man har lyst til det. Alt dette henger sammen med rettigheter, barnehagedekning, trygghet og

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 19:28   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erna ber nordmenn få flere barn

Jeg fikk begge barna før jeg fikk fast jobb, og det går bra med oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no