Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Eidsvoll 1814

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 22:18   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Eidsvoll 1814

Akkurat nå er jeg litt for jeg har kommet hjem fra omvisning på Eidsvollbygningen og vil virkelig anbefale alle dere som har mulighet til å ta dere en tur dit i forbindelse med Grunnlovsjubileet. Det er også perfekt for barn og unge. Det har blitt så fint der, de har gjort en enorm jobb de siste årene der for å få i stand bygget og områdene til årets jubileum.

Det er ulike omvisninger, men guidene og vertene som jobber der er utrolig flinke, har vannvittig mye kunnskap om bygget, historien og lokalkunnskap. De er så engasjerte og morsomme å høre på. Vi hadde en tur som varte i 1,5 time og den tiden fløy, det var rett og slett vemodig når de sa at turen var over, jeg ville så gjerne høre mer! Så jeg må tok ta en tur til å gå de andre turene også.

Så - det var dagens anbefaling.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 22:27   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eidsvoll 1814

Jeg har lyst til å dra. Hvor lenge har de åpent for publikum?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 22:35   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eidsvoll 1814

1.mai – 31.august
Man – fre 10 – 17
Lør – søn 10 – 17
Tors 10 – 20.14
(*gjelder torsdager i juni. Torsdager i juli og august: 10 - 17))
(museumsbutikken åpner 11.00 alle dager)

1.september – 31.desember
Ons – fre 10 – 16
Lør – søn 11 – 16
(museumsbutikken åpner 11.00 alle dager)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 00:46   #4
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eidsvoll 1814

Så bra! Jeg har veldig lyst til å dra i sommer, men tror kanskje vi bør få barnevakt til de to store og ta med minsten i sjal, for det er vel ikke så spennende for så små barn som tre-fireåringer, regner jeg med? De klarte en runde på Vikingskipshuset i fjor, men det blir jo noe litt annet med omvisning. Vil helst få med meg litt, uten å gjete unger som potensielt forstyrrer andre.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 00:52   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eidsvoll 1814

Så små som dine Matilda tror jeg kanskje ikke får mye utbytte nei. Men skolebarn tenker jeg det må være veldig spennende for.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 06:24   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.380
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eidsvoll 1814

Jeg tror at Herremannen (og vi) hadde likt det veldig bra, så dit må vi dra. Takk for informasjon!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no