Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Avstand i syden

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 14:19   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Avstand i syden

Vi er ikke så ofte i syden så jeg kjenner at jeg er litt blank med sånt. Er 3-4 km til sentrum for langt unna når man har små barn? Tenker å gå.

Det går buss og vi kan ta taxi. Vi kommer ikke til å dra til sentrum så mye, vil holde oss mest på hotellet, men noen ganger vil vi nok dra dit.

Hvordan er det på buss med baby og vogn, må vi kanskje slå den sammen når vi skal innpå?

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 14:27   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avstand i syden

Jeg vil si det er i lengste laget å gå med små barn, og man må som regel slå sammen vognen på bussen, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 14:38   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avstand i syden

Langt ja, jeg ville valgt max 1 km.

Bussene er ofte veldig fulle, så det er en utfordring å få med barnevogn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 14:45   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avstand i syden

Å gå 3-4 km hver vei, pluss det man skal gå inne i byen, ville vært helt uaktuelt med små barn og sterk varme. Litt langt i den settingen, selv om en bare er voksne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:11   #5
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Avstand i syden

Nei var det jeg å syns. Men mannen og hun på reisebyrået mener det ikke skal være noe problem.

Men vi skal ikke dra så mye til sentrum og det ligger restauranter i nærheten av hotellet og noen små butikker.

Går det ikke fint å hive seg på en buss? Vi kan jo ta taxi også men jeg stoler ikke på at vi får et babysete selv om vi bestiller det. Og hvis vi tar med oss et sete hjemmefra så må vi bære det rundt mens vi er i sentrum og det blir bare styr. Da må vi ha stor vogn med i så fall.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:14   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avstand i syden

Jeg kan aldri, aldri se for meg at dere får barneseter i taxien. Det har jeg ikke sett i sydligere strøk i det hele tatt.

Selvsagt kan man ta buss, men de er som regel stappfulle, vognen må gjerne legges i bagasjerommet på undersiden, og busse med baby i armene er ikke spesielt festlig slik som de kjører.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:22   #7
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Avstand i syden

Frister ikke helt å hive seg på buss nei, høres ikke trygt ut. Hadde kanskje vært litt lettere hvis vi ikke hadde hatt baby med.

Stedet vi lurer på er Playa del Muro på mallorca. Det står 350 meter til sentrum men det er 3-4 km til gamle byen. Så vet ikke hvordan sentrum i Playa del Muro er.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:29   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avstand i syden

Det er ikke mye i den enden av Alcudia. Jo nærmere havnen (Port d'Alcudia) man bor, jo bedre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:36   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avstand i syden

Det synes jeg er for langt, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:42   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avstand i syden

Det er langt ja. Enkelte steder er det ikke fortau heller og bilene fyker forbi i full fart.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 15:45   #11
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Avstand i syden

Jeg har vært i Playa del Muro og vi tok alltid taxi inn til Alcudia. Null problem, men vi hadde ikke baby og barnesete, da. Det var mange ok spisesteder rundt hotellet også, så vi var vel i sentrum ca 5 ganger på to uker. Det er for langt å gå. Playa del Muro har massevis av restauranter, hoppeslott og de vanlige utsalgsstedene av mat, drikke, solkrem, flytemadrasser, turistjuggel.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 18:04   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avstand i syden

Det kommer an på hva som er målet med ferien tenker jeg. Vi har vært to ganger i Playa de Muro og aldri dratt inn til Alcudia sentrum. Spisestedene rundt hotellene der er ikke all verden, men vi prioriterte ro med ungene og spiste mye mer på hotellet enn vi hadde tenkt. Området er rolig og fint, nært en stor naturpark og man kan leie sykler med barnesete der. Nydelig strand. Anbefales.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 19:29   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avstand i syden

Hvis jeg hadde bodd såpass langt unna et sentrum hadde jeg nok bestilt leiebil for hele perioden. Det har jo mye med hva man liker å gjøre når man er på ferie. Jeg hadde fått hetta av å være mye på hotellområdet. Fordelen med leiebil er at man kan bestille barnesete. Det skal heller ikke veldig mye taxikjøring til før man er oppe i samme pris, men de avhenger jo av hvor mange turer man skal ta.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 20:51   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avstand i syden

Det går regelmessig rutebuss og mange av hotellene har busser inn til byen. Vi bruker å gå langs stranden så langt det lar seg gjøre. Men ikke tre fire km med barn. Tidlig morgen og kveld har en av oss gått med vogn og resten av familien reist med buss eller taxi. Tre fire km på asfaltert fortau i et stille strøk kan være hyggelig. Men i Aludia er fortauene av ujevn kvalitet og trafikken er masete. Barna klarer alltid mer enn vi tror, både av varme og lengde. Vi bruker god tid og ser oss omkring.

Vi har oftest leiebil, men tar med egne seter. Ja, det er styr, men vi vet da hva vi får. Utleierene garanterer ikke riktig bilstoltype inne, så da ringte vi et par dager før og fikk holdt av. Europcar på Tenerife hadde bra stoler av nyere dato og med monteringsanvisning. Men ellers har vi sett mye eldre og svært enkle stoler.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:11   #15
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Avstand i syden

Vi er 7 stk så da måtte vi hatt 7 seter i hvert fall og da blir det dyrt med leiebil. Tror det blir hotell nærmere jeg. Er bare så dyrt når det ligger så nært.

Er ikke stress med å ta med bilstol ned til syden men hvis vi skal ta taxi inn til sentrum så må vi gå å bære rundt på sete og det blir litt styr.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 22:17   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avstand i syden

Vi har vært på Muro og synes det er for langt å gå. Dere kan ev ta hestedrosje da. Ellers hadde jeg satset på å spise på Muro, tror jeg. Om dere skulle vært der to uker, hadde jeg nok leid bil noen dager. Men det går buss og taxi, ja.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no