Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Apollo-tabbe

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-07, 02:55   #41
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apollo-tabbe

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma

Før du kom inn var det bare noen som hadde flirt over temaet. Nenne hadde kalt det forferdelig, men det var skriftmessig for å kommentere hentydningen om at det kansje hørte hjemme i flisespikkerforumet, at det var det for grove feil til å komme innunder der. Ingen som har hylt opp før du.

Neida, ingen som har hylt om forferdelsen av denne forferdelige handlingen utført av Apollos medarbeider (thaien, halvsvensken, halvfylliken, dyslektikern or whoever) mer enn meg Alle har hatt full forståelse og ikke minst innsikt over hvordan arbeidsfordelingen og ansvaret foregår på en charterdestinasjon 30 000 km hjemmefra, og alle tror selvfølgelig at på en slik destinasjon har Ving, Apollo, StarTour osv. egen markedsavdeling, språkvaskere, korrekturlesere, plakatskrivere, forfattere og trykkerier, for det er det selvfølgelig både tid, penger og behov for. Alle vet jo at reiseledere tjener seg styrtrike på å arrangere selv-oppbygde turer og at de i hvert fall ikke tar i bruk lokal kompetanse på destinasjonen. IRONI.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma

Hvis jeg stiller som oppvarmer for Pink Floyd, fortjener jeg ikke å bli buet ut og arrangørene kritikk for at stakkers jeg kan jo ikke synge. Jeg kan jo bli lei meg for at noen kritiserer meg for å gjøre noe jeg ikke er god på istedet for å slippe til noen som kan sakene?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma

Hvorfor skal man ikke klage på at et produkt er dårllig?

Er det strengt tatt et produkt forresten? Produktet er vel ikke kjøpt før den aktuelle utflukten er kjøpt, betalt og erfart for tjenesten/produktet som tilbys.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Kan man ikke spille, så bør man ikke ta på seg spilleoppdrag - kan man ikke skrive, så bør man ikke skrive ting som skal publiseres. (I alle fall ikke uten at noen andre korrekturleser/språkvasker det før publisering!)

Det er ikke den enkeltpersonen som har skrevet dette som blir hengt ut her, det er jo Apollo. Det er de som har latt en ukyndig person gjøre jobben for seg.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

vedkommende burde ha såpass respekt for jobben sin og skjønne at det han gjør og er, er som en representant for firmaet han jobber i. Og akkurat på det området der er ikke vedkommende kompetent.

Opprinnelig lagt inn av Eia

Enig. Forferdelig. Det er bra at det blir satt fokus på det.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett

Men Elin, er du ikke enig i at et profesjonelt firma bør ha strengere kvalitetskrav enn som så?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma

Selvfølgelig kan man le av det Elin, det sto mye morsomt der. Men det betyr ikke at ikke Apollo bør gjøre noen grep i forhold til det

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten

Hadde du ikke synes det var litt pinlig hvis du oppdaget at brosjyrer dere delte ut på jobben din var full av rare skrivefeil selv om det bare var en brosjyre eller et ark som dere delte ut for en kort periode?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten

Hadde du likt å delt ut en slik brosjyre der?
Er det bare "greit" hvis det er i en reiseledersammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten

Jeg ville fram til at det faktisk er viktig for selskaper av en viss størrelse å bli tatt seriøst og at inntrykket kundene danner seg er viktig.


Men som en ydmyk ansatt i reiselivsbransjen på 15.året så er jeg vant til å ta på meg skylden på vegne av mange typer hylekor. Med ett smil til og med. Slik: Jeg takler det. Jeg er også vant til å ta på meg skylden for dårlig vær på Korfu, jeg har beklaget på vegne av en gjest m/kone overfor hotelleier som dessverre satt i stykker vaskeservanten på hotellrommet sitt (de hadde hatt sex...), jeg har beklaget elendig norsk laks i Florida, turbulens når det ikke er en sky å se på mils avstand, jeg tar gladelig skylden på meg og beklager dersom mine gjester og passasjerer har glemt ekstra bleier til babyen til turen/utflukten/flyturen, jeg beklager i det uendelige dersom vi ikke kan snike i av-isnings-kø på Gardermoen for at en eller annen skal rekke siste ferja til Gokk, og jeg tørker tårer på mor,far,barn, bestemor, flyredd, nervevrak og narkoman og jeg klarer til å med å smile og gi kaffe og mat til en massemorder som sitter i håndjern på bakerste rad.

Så jeg kan fint ta på meg denne også DM. Jeg hylte først, verst og høyest! Fornøyd nå?
Bra!

Takk for turen!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 25-01-07 kl 03:40.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 08:56   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apollo-tabbe

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Så jeg kan fint ta på meg denne også DM. Jeg hylte først, verst og høyest! Fornøyd nå?

Jepp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 09:04   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apollo-tabbe

Jeg har ikke ord for hvor grusomt jeg ville mistrives i jobben til Elin.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 09:16   #44
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apollo-tabbe

Elin - jeg har også jobbet i reiselivet i flere år. Det er ikke alle selskaper som er like ille som Apollo ...

Jeg gjentar gjerne at språket er forferdelig og at jeg hadde vært skikkelig flau på selskapets vegne over dette.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 14:47   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apollo-tabbe

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Elin - jeg har også jobbet i reiselivet i flere år. Det er ikke alle selskaper som er like ille som Apollo ...

Jeg har aldri jobbet for Apollo, men de er ikke kjent for å være et spesiellt ille selskap, Eia.De er med i RGF og NRF og må forholde seg til lover og regler som alle andre, og jeg synes ikke denne tabben fra Apollo bryter vesentlig med noe som helst. En klage på dette utfluktsprogrammet til turoperatør og senere i Reklamasjonsnemdna for Selskapsreiser ville neppe ført frem.

http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=36988

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 15:07   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apollo-tabbe

For å være litt grei med Apollo, så syns jeg de er flotte ellers. Jeg har reist en gang med Saga, en gang med Ving, en gang med Star Tour og en gang med Apollo, og turen med Apollo var absolutt best, på alle måter. Kan selvfølgelig ha litt med reisemålet å gjøre, men Apollo har vært den som har fremstått som mest seriøs, har gitt mest korrekt info om forholdene ved reisemålet og har vært generelt mest serviceinstillt.

Dette sier jo egentlig ingenting om reiseselskaper i det hele tat,t i og med at jeg ikke har lang og grundig erfaringmed noen av dem, men så far: Apollo er vinneren hos meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 15:14   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apollo-tabbe

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg har aldri jobbet for Apollo, men de er ikke kjent for å være et spesiellt ille selskap, Eia.De er med i RGF og NRF og må forholde seg til lover og regler som alle andre, og jeg synes ikke denne tabben fra Apollo bryter vesentlig med noe som helst. En klage på dette utfluktsprogrammet til turoperatør og senere i Reklamasjonsnemdna for Selskapsreiser ville neppe ført frem.

http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=36988

Hei, hei, hei. Jeg snakker fortsatt om saken, ikke selskapet som helhet. Unnskyld hvis det fremstod som noe annet ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no