Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lys gråfarge uten gult skjær

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 13:46   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Så alle er vi enige om at jeg har valgt riktig nå? Sant?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 13:48   #42
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så alle er vi enige om at jeg har valgt riktig nå? Sant?

Så absolutt!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 13:50   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Så alle er vi enige om at jeg har valgt riktig nå? Sant?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Så absolutt!

Puh! Takk!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:33   #44
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Er du helt sikker på at du skal ha eikelister? :dukke:

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:35   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Er du helt sikker på at du skal ha eikelister? :dukke:

Hysj! Hysj med deg!





Ja, jeg er det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:37   #46
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

S1500-N er en veldig fin og anvendelig farge som det er nesten umulig å bli misfornøyd med. :støtter:

Da har jeg endelig funnet fargen jeg skal male på soverommet

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:44   #47
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.009
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Vi har Skumring på nesten alle vegger bortsett fra noen fondvegger, og jeg er superfornøyd. Den er fin mot hvite lister og så lys at alt egentlig går mot den (men jeg har ingen møbler i bruntoner, da - mulig det hadde blitt annerledes).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:49   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg liker s1000-n, s-1500-n, s2000-n osv. De er bare blandet med hvit og sort.

Jepp. Vi har disse overalt.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:57   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

http://www.ifi.no/designfreaken

Her har de brukt 1502-r og 2502-t. Disse har vi på stua og naborommet. Den er ikke gul.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:03   #50
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

http://www.ifi.no/designfreaken

Her har de brukt 1502-r og 2502-t. Disse har vi på stua og naborommet. Den er ikke gul.

Den siste fargekoden skal kanskje også ha en "r" på slutten? T finnes ikke, bokstavene på slutten er primærfargene der R er Rødt. Og da er det snakk om en gråfarge som brekker i det røde, dvs kanskje får bittelitt rosapreg irl.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:17   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Ja, r ja. iPad mener at t er et bedre alternativ. Jeg vet at r er rødbrekt, men synes ikke den fremstår som rosa hos oss iallefall.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:24   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Det kan du egentlig regne deg fram til selv!

De første to tallene forteller deg hvor mye % svart det er blandet inn i fargen, altså dess høyere tall dess mørkere farge. 05xx-etellerannet er lysere enn 20xx-etellerannet.

De to neste tallene sier hvor mange % farge (kulør) det er blandet inn i basen (som er er ren hvit). Bokstaven helt sist sier _hvilken_ farge som er blandet inn i basen. Det kan enten være én farge, eller det kan være flere farger. Er det bare gul som er blandet inn står det -y bakerst. Eller det kan f.eks stå -y80r. Det betyr at det er blandet inn kulør som består av 80% rød og resten gul.

En S helt først har med standardiseringen på norsk å gjøre eller noe i den duren. En lik kode med S først og uten S først behøver ikke å være helt like - uten at jeg helt har forstått hvorfor det er sånn.

Men uansett da:

Eksempel:
S1040-R80B, som jeg hadde på soverommet mitt der jeg bodde før.
Egentlig forelsket jeg meg i den samme fargen, men i en litt mørkere tone (3040-R80B), men da jeg fikk den prøven hjem så jeg jo at det ble altfor mørkt på dette rommet. Så det ble en lysere utgave istedet.
10: sier noe om hvor mange prosent svart det er i fargen. Altså hvor mørk den er.
40: sier at det er 40% farge i denne. Altså endel farge.
R80B sier at det er 80% blå og 20% rød tilsatt, altså i de 40% med farge.
rød+blå blir lilla, 40% sier at det er endel lillafarge tilsatt, 10% sier at denne fargen allikevel ikke er veldig mørk - siden det ikke er så mye svart tilsatt.
Resultatet av å tilsette mer svart ser du her:

Der er det _kun_ tilsettingen av sort som endrer seg. Prosenten av tilsatt farge er lik. Og her er resultatet av S1040-R80B på veggen


**
"Din" farge:
2002-y : 20% svart (en grei gråfarge) tilsatt 2%gul. Så det er naturlig at du vil oppfatte den som mer gul enn fargen som heter 2000, lsm, bare svart og hvitt.
Her ser du et eksempel:
Den med "N" er ikke tilsatt noen farge (0 betyr ingen farge og N står der "bare fordi" dvs jeg vet egentlig ikke hvorfor N står der, men det er hvertfall ingen farger tilsatt).
Den med "Y" er tilsatt 2% gul.
Det eneste som endrer seg i de to fargeprøvene er gråtonen, altså tilsetningen av svart.
Nå er det litt ulikt hvor mye sort som tilsettes, så du kan ikke sammenligne direkte. Men på venstre siden ser du at S2500-N f.eks, er mye klarere grå enn S2502-Y. De er akkurat like grå siden begge har 25% svart, men sistnevnte har litt gult tilsatt.


***
Nå ba du ikke om noen opplæring Men er det ikke fascinerende?! Hos fargehandelen har de jo masse ferdige prøver som heter dus og dis og fiin og hva de nå heter alle sammen. Før pleide man å kunne få fargekoden, nå vil de ikke gi fra seg det lengre men selger det kun på navn. Og da kan du jo ikke vite hvilke farger som er i miksen. En gråfarge som ser helt fin ut hos fargehandleren kan plutselig vise seg å inneholde litt gult eller litt grønt eller litt rødt som plutselig kommer til syne i dagslys, med sparelyspærer, eller med litt dårlig belysning pga fargetonene i lyset hjemme bringer ut andre kulører enn det sterke lysrørlyset i fargebutikken, og som kræsjer noe helt sinnsykt med den nye sofaen. Derfor lønner det seg å ta med en fargeprøve hjem, og kikke på den i forskjellige lyssettinger hjemme. Men egentlig er det også lurt å forstå NCS-systemet og kikke litt på fargene i en fargevifte også, de har disse hos fargehandlerene.
Fargevifte:


Den kan du f.eks holde opp mot fargen butikken har lagd og sammenligne (alle farger er ikke der da), og få en forståelse for om det er tilsatt litt grønt eller gult i en farge du skal ha i et rom med kritthvitt tak og vegger f.eks.
Eller du kan finne en farge du liker, og se at den matcher enten i gråtone til andre farger du bruker i rommet, eller i fargene den er tilsatt med andre farger i rommet. Så kan du leke deg med blankhetsgrad på malingen også. Det er mye skumlere å gjøre hvis du i utgangspunktet ikke vet hvor godt fargene matcher hverandre.

En grunn til at husbygger anbefaler 2002-y, kan f.eks være at alle dører, dørkarmer og vinduskarmer er forhåndsmalt i en farge tilsatt ørlitt gult. Det er ikke helt utenkelig, det er ganske vanlig at disse forhåndsmales i en farge "brekt i gul" som det heter.
( sorry ...)


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:44   #53
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Ååååh, takk m^2! Jeg har dedusert meg frem sånn noenlunde hvordan NCS-systemet virker, men aldri fått det ordentlig forklart - TAKK!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:05   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Og nå angrer jeg meg for fargevalget! Slutt å vis meg fine gråfarger!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 18:09   #55
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Du har valgt en kjempefin farge, Kirsebær. Du blir fornøyd med den - jeg lover! Vi har den på 2 soverom.

Missa: Skulle gjerne sett et bilde av et rom med tak og alt i 1500-N. Jeg synes nemlig også det høres uvant ut!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:30   #56
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Vi malte nettopp 1500 N i hele gangen og trappeoppgang. Er kjempefornøyd med resultatet, og den kommer til sin rett med hvite lister

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:43   #57
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Jeg må bare rydde litt først. :skalbli:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:43   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Jeg har 1500N på kjøkkenveggene mine. Selve kjøkkeninnredningen er eik med mørk brun benk. Kjøkkenet ligger på skyggesiden av huset. Likevel er veggene lyse nok til å tåle helt mørkegrått gulv og mørkegrå fliser over benken.

Dessuten er det utrolig lett å finne ting som passer med de der helt nøytrale gråfargene. Med en gang de får en tone så er det mye vanskeligere å matche de opp.

Jeg har forøvrig enkelt og greit helt hvitt på dører, tak og lister. Det er veldig pent til det grå og eikefargen.

Vi har alt fra 4000N til da 1500n her hos oss. Den mørkeste av de er mørk nok til å være kraftig fargelegging. 2500 og 1500 er lyst og pent.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:05   #59
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Vi har 1500-N på kjøkkenet og jeg skulle gjerne malt hele boligen i den fargen. Elsker den! Delikat, passe lys og veldig lekker og anvendelig!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 21:08   #60
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys gråfarge uten gult skjær

Herlig! For nå kan jeg ikke skifte mening mer altså.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no