Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Å velge bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-21, 09:16   #1
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg har alltid en liste på mobilen min med bøker jeg vil lese. Dette er fra anbefalinger fra folk rundt meg, anmeldelser i avis eller omtale andre steder. Jeg fyller på fortløpende, og kommer aldri til bunnen.

Andre tilnærminger jeg bruker er å finne flere bøker av samme forfatter, flere bøker fra samme land, flere bøker fra samme epoke. Jeg har også en greie med å lese Nobelpris-vinnerne. I hvert fall fra 1940-50 og oppover.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 09:25   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har alltid en liste på mobilen min med bøker jeg vil lese.

Det var lurt. Jeg finner stadig bøker jeg har lyst til å lese, men når jeg faktisk skal velge bok, så har jeg glemt alt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 09:31   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg har til min store glede oppdaget at jeg kan låne bøker fra biblioteket direkte til Ipaden. Så nå kan jeg gå inn og låne med en gang når jeg oppdager noe jeg har lyst på.

Og litt for ofte finner jeg frem kindlen og kjøper noe når jeg får en anbefaling. Der ligger allerede alt for mange bøker.

Dersom jeg leser fysiske bøker så finner jeg stort sett noe i bokhyllen. Der er det både masse jeg ikke har lest ennå, og masse jeg har lyst til å lese om igjen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 11:18   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.793
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men der står det jo bare hvilke bøker dere har lest, og ikke noe om hvorvidt de er bra eller ikke.

Det sjekker jeg opp selv, det er jo bare å søke opp tittelen og hva det handler om? Jeg liker det best. (jeg synes ofte det blir mye synseføleri i bokanmeldelser. Jeg mener, det finnes jo folk som elsker bøker jeg hater).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 11:19   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.793
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var lurt. Jeg finner stadig bøker jeg har lyst til å lese, men når jeg faktisk skal velge bok, så har jeg glemt alt.

Du må ha liste, ja. Jeg skriver ned i notater hver gang jeg ramler over en bok som kan virke interessant.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 19:48   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.004
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har alltid en liste på mobilen min med bøker jeg vil lese. Dette er fra anbefalinger fra folk rundt meg, anmeldelser i avis eller omtale andre steder. Jeg fyller på fortløpende, og kommer aldri til bunnen. (...)

Sånn, akkurat sånn gjør jeg det. I tillegg til å forbanne Helten som abonnerer på Klassekampa hver dag. De har vanvittig mange boktips som frister meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-21, 18:08   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å velge bok

Synes goodreads er fint, man får anbefalinger når man har vurdert 20 bøker.

Bokelskere er også OK.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no