Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-15, 00:10   #41
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Vi bruker glatt 50 pr unge. Smågodt, sjokolade, potetgull og mengder med brus.😊

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 00:16   #42
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Vi bruker mer pr unge nå enn da de var små. De hjemmeboende barna blir 12 og 16, så de drikker både brus, spiser chips og sjokolade. Jeg diskuterte det med mannen nå (etter denne tråden), og det går 100 kr i lørdagsgodt her i huset. Og da spiser vi voksne kun rester.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 00:29   #43
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Man kan jo ikke sammenligne snacksinnkjøpet til små barn og nesten tenåringer. Her går det garantert 50 kroner - sikkert mer, har aldri regnet på det. Eldste får brus, yngste liker ikke.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 00:38   #44
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Brus, sørlandschips og Freiasjokolade, det blir penger av slikt ja selv om det bare er snakk om en gang i uka. Jeg hadde så lite til overs for hele konseptet med "lørdagsgodt" men det har blitt slik hos oss også. (Liker ikke å lage regler barn ikke spør om!)

Men når jeg leser her inne lurer jeg på om jeg lever i en helt annen verden en de fleste andre. Jeg anser vårt kosthold som ganske så sunt og jeg lager all mat fra bunn, vi spiser aldri dessert osv. Men allikevel synes jeg min datter får i seg en god del sukker som jeg føler jeg har liten kontroll over, men det er jo nå som hun har blitt såpass stor (11 år). Hun får jo ukepenger på lørdager og jeg vet det brukes jevnt over uka. Flere i klassen har forholdsvis mye penger og jeg vet det deles mye snop etter skoletid. De kan gå innom Rema og flere kjøper store sjokoladeplater de deler med andre. Ja, jeg kan be henne om ikke å ta imot men dette har jeg jo ikke noe kontroll over. Hun liker å bake med venninnene sine og noen dager gjør de jo dette opptil flere ganger i uka. Gjør de det hjemme hos oss kan jeg jo prøve å oppmuntre til litt mindre sukker i banoladene, eller hva det nå en er de lager, men ofte blir det mye sukker og søtt. Og jeg ønsker vel egentlig ikke å være den kjipe mora som nekter "bakegleden" de tydeligvis har. Så går de innom butikken på vei til dans og kjøper sukkerholdig God Morgen Yoghurt, og sikkert andre ting jeg egentlig ikke ønsker å vite noe som helst om. Ofte ser jeg bilder på Insta hvor de legger ut bilde av kakkao med mengder krem hjemme den de har gått hjem til etter skolen, osv. osv.

I det store og hele, altfor mye sukker føler jeg samtidig som jeg ikke helt ser hvordan jeg kan regulere og nekte alt dette? Vi spiser jo som sagt svært så sunt hjemme men hva hjelper det når det blir så mye +++ i tillegg? Klarer dere å begrense inntak av alle disse "andre" tingene hos de større barna også?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 03-01-15 kl 01:10.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 09:42   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Det er litt forskjell på hva en attenåring gjør og hva en femåring gjør, når det gjelder sukkerfri. Da jeg var atten hadde jeg bodd hjemmefra og hadde mine egne penger/budsjett og foretrakk å bruke penger på øl, fremfor lørdagsgodt. . Og en ting er å se det som penger spart, noe annet er å se det som sukker eller kalorier spart. For et normalvektig barn, synes jeg ikke kalorier skal være noe de funderer over.

Noen i facebookfeeden min har erklært januar som sukkerfri måned, og inkluderer selvsagt hvetemel og epler og gudene vet hva i dietten. Nei, man skal ikke spise boller eller pommes frites hver dag, men grovbrød og poteter er ikke gift, en ganske normalvektig person kan godt inkludere saus, sjokolade og is i en ukesmeny. Jeg tror kanskje man får en inngang til diettankegang ved å erklære sukkerfri, og dietter er ikke bra for vanlige friske barn.

Sunt hverdagskosthold og balanse i sunt og usunt, ro og aktivitet er det beste man kan gi ungene. Hvis man sørger for sunn middag fra bunnen, tretti minutter aktivitet og fem om dagen så kan ungene fint få en liten skål smågodt hver lørdag.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 09:49   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Men jeg lurer på en ting, er det noen som vet? Jeg har hørt -og mener det var fra helsepersonell - at for lite sukker, sånn perfekt null zip nada sukker, i et barnekosthold kan gi risiko for diabetes 1 hos barn. Stemmer dette?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 09:50   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Jeg ser at kontrollen blir vanskeligere og vanskeligere når de blir eldre, men jeg setter rammer for min på snart 10, og må bare håpe han holder seg til noen. Mange i hans klasse kjøper godteri etter skolen, men ikke mange av dem får lov. Vi snakker sammen vi foreldrene, og utstrakt innkjøp etter klar beskjed vil gi innskrenket frihet. Storebror får ikke bruke pengene sine fritt, og har stort sett fulgt det tror vi. Jeg har også pratet med storebror om at man kan si nei takk, at det er usunt å spise godteri etter skolen hver dag, sagt han ikke får lov, men at jeg vet at jeg ikke kan kontrollere det.
Jeg har vært helt åpen på at man lett kan legge mye på seg om man gjør det, og brukt meg selv som eksempel ift hvor lett man legger på seg.

Man kan ikke kontrollere dem når de blir eldre, men man kan jo jobbe med rammer og holdninger og håpe at det meste av det står. Jeg hadde glatt inndratt ukepengene til en på 11 om de kun gikk til godis, men det er ikke like lett med en eldre. Stor forskjell på 11 og 14 synes jeg.

God Morgen yoghurt før trening hadde jeg syntes var ok.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 09:56   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Barna mine får ikke brus fast i helgene. Lillesøster liker ikke brus. Storebror får av og til ett glass når han er lengre oppe med oss, men det er nytt siste året.

Vi har sjelden brus i hus utenom bursdager, så det virker ikke naturlig for oss. Jeg drikker nesten aldri brus selv.

De spiser sjelden chips, da blir det istedenfor litt av det vanlige godteriet. De velger selv blant det vi har. Vi er enormt langt unna 50 kr, men jeg ser jo at eldre barn spiser mer.

Samme her på alle punkter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 09:56   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Hvis de ikke selv i en alder av 11 skjønner at sjokoladeplater og kakao med masse krem ikke hører hjemme til hverdags, så vet jeg ikke. Si noe om at det er for dumt med ukepenger som brukes på denne måten og si du må forvalte de på barnets vegne en stund?

Hos oss går brus ut på dato.

Men jeg ser stadig at vi er oppdratt ulikt, min mann og jeg. Mine foreldre kjøpte aldri brus, det vartil nød en liten donaldbrus eller rødbrus til bursdag. Mannen er oppvokst med at brus kan drikkes til hverdagsmiddag eller i stedet for kaffe til hverdag. Jeg er oppvokst med kake på lørdager, han er oppvokst med bakeboller fulle av smågodt. Jeg føler meg helt vill når jeg kjøper ti smågodtbiter til hver unge, han synes jeg er dødskjip.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:03   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Min er straks ti, men går ikke på butikken med venner da det ikke er butikk i nærheten av skole/hjem. Hun spiser ikke godteri i ukedagene, får det ikke hverken her eller hos andre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:17   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Og jeg forstår at det blir mer til eldre barn. Men man kan vel sette grenser for innkjøp av lørdagsgodt til 14-åringer også? Må de ha chips, brus, sjokolade, smågodt? Jeg velger jo selv også, kan ikke ta ubegrenset.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:27   #52
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Hos oss er det flust av butikker rundt skolen og det er nettopp åpnet en svær ny godtebutikk med masse billig snop fra blandt annet USA rett på andre siden av gaten fra skolen. Veldig kjipt.

Men hva med baking i hverdagen? "Nekter" dere barna å bake hvis det betyr sukkerholdig bakst? Vi spiser aldri pannekaker fordi jeg ikke anser det som mat, men flere steder hun er med får hun pannekaker med sukker til middag. Det kunne ikke falle meg inn å nekte henne middag borte pga sukker osv.

Så lenge alle måltider vi spiser er sunne så ser jeg ikke helt for meg hvordan jeg kan innskrenke disse andre tingene. Det siste jeg ønsker er å være en slik hysterisk mamma som teller kalorier i kosten til barnet mitt. Hun har blitt påført mer en nok ved at slekt forteller henne hvor heldig hun er som er så tynn og slank og ikke har arves mammas familiegener på den kanten.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:34   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Her er ikke baking en greie, men jeg ville ikke nektet dem å bake nei, men jeg ville vel også der jobbet litt med hvor mye søtt det er lurt å spise hver dag. Kaker kan fryses. Så finnes det jo også muligheter for litt sunnere bakst, men jeg skjønner de velger selv.
Det har aldri falt meg inn å regulere at de får pannekaker med sukker etc borte (hjemme også av og til). Men nettopp fordi det totalt sett er en del faktorer man ikke kontrollerer, tenker jeg at lørdagsgodtet kan begrenses noe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:37   #54
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og jeg forstår at det blir mer til eldre barn. Men man kan vel sette grenser for innkjøp av lørdagsgodt til 14-åringer også? Må de ha chips, brus, sjokolade, smågodt? Jeg velger jo selv også, kan ikke ta ubegrenset.

Jeg har forresten aldri tillatt smågodt og aldri kjøpt inn det som godteri pga E fargestoffer. Hva hun bruker pengene sine på selv vet jeg ikke, og ikke er hun 14, men jeg har alltid kjøpt ren sjokolade og før chips ble populært (etter hun begynte på skolen) var popcorn lørdagsgodt.

Jeg tror ikke folk nødvendigvis kjøper inn alle disse tingene.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:50   #55
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Nei, ikke greit å bake kaker eller boller til hverdags. Da kan de lage middagsmat eller bake brød, knekkebrød eller grove rundstykker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:54   #56
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, ikke greit å bake kaker eller boller til hverdags. Da kan de lage middagsmat eller bake brød, knekkebrød eller grove rundstykker.

Men hva når de gjør dette hos venninner? Nekter du fortsatt?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 10:59   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Jeg synes ikke 50 kr til ungdom til lørdagsgodt er veldig mye selv om det jeg kjøper til mine unger er veldig mye mindre når jeg kjøper. Men de får faktisk ikke veldig mye for 50 kr hvis de ikke kjøper sånn småbarnsgodteri som de gjerne ikke vil ha lenger når de er tenåringer. (Mine unger får typisk gomp, en kjærlighet på pinne og et kinderegg eller tilsvarende, det blir ca 20 kr). Jeg ser jo det at ønsket om "filmkveld" med venner hvor det inluderer brus og chips er et ønske og jeg tenker vel at det er helt greit så lenge det er lørdag og ikke hverdag.

Angående diabetes og sukker: Jeg har aldri hørt om noen sammenheng der. Det er ingen logikk i det heller. Men jeg skal søke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 11:00   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Jeg er såpass samsnakket med de hun er hjemme hos at de ikke får lov der heller. Jeg er dessuten den som har det mest åpne huset, så de er helst her og jeg har forholdsvis grei kontroll.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 11:06   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

Jeg har piggene ute når det gjelder alt som har med kostholdsbegrensning å gjøre, så jeg går sikkert for langt andre veien. Det er ikke fri flyt, men vi har ikke en eneste regel for sånn eller slik.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 11:07   #60
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri uke/måned/år for barn - hva synes du?

50 kr holder i alle fall ikke til brus, chips, smågodt og sjokoladeplate. I min erfaring blir det som oftest to av disse tingene med 50 kr som budsjett.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no