Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny 2014

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-14, 00:23   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Takk, Cuya og nextlife. Det var det jeg også tenkte, men mannen mente at det ville bli digg uansett. Men han har egentlig aldri stekt and og aner ingenting om de store mengdene fett som generes.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:25   #42
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Takk, Cuya og nextlife. Det var det jeg også tenkte, men mannen mente at det ville bli digg uansett. Men han har egentlig aldri stekt and og aner ingenting om de store mengdene fett som generes.

Jeg foreslår at du steker anden og han sørger for champagnen til kokken.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:26   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg foreslår at du steker anden og han sørger for champagnen til kokken.

Jess! Den arbeidsfordelingen passer for alle.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:28   #44
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg tenker at jeg steker anden på rist over panne og legger løk og hvitløk i den pannen, og så tar jeg de andre grønnsakene for seg og blander inn de andefettstekte løpene til slutt, dt blir sikkert superdigg! (Jeg vet du ikke liker hvitløk, nextlife, men jeg digger det, særlig når den er bakt så lenge at den er nesten karamellisert.)



Edit: Kiev tenker, iSpell?!? Seriøst?!?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:33   #45
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker at jeg steker anden på rist over panne og legger løk og hvitløk i den pannen, og så tar jeg de andre grønnsakene for seg og blander inn de andefettstekte løpene til slutt, dt blir sikkert superdigg! (Jeg vet du ikke liker hvitløk, nextlife, men jeg digger det, særlig når den er bakt så lenge at den er nesten karamellisert.)



Edit: Kiev tenker, iSpell?!? Seriøst?!?

Det høres knallgodt ut, og når hvitløken er kokt/bakt så lenge som det der så kan til og meg jeg overleve den.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:33   #46
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi kjører hummersuppe med parmesanchips til forrett, andeconfit med rotgrønnsaker og rødvinssaus til hovedrett og gjestene har med dessert så den er ukjent

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:37   #47
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Ingenting. Det blir bare meg, og jeg lager ikke et stort måltid bare for meg. Mulig jeg går for noen små tapasaktige retter som jeg kan spise utover kvelden.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:07   #48
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er i grunnen det viktigste.

Jupp.

Men strengt tatt ville jeg helst vært hos deg!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:19   #49
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi har alltid andebryst i portvinsaus på nyttårsaften. Med gode poteter og rosenkål til.

Vi skal også ha croquembosch til dessert i år

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:25   #50
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jupp.

Men strengt tatt ville jeg helst vært hos deg!


Du vet du er velkommen, anytime

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:25   #51
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Vi har alltid andebryst i portvinsaus på nyttårsaften. Med gode poteter og rosenkål til.

Vi skal også ha croquembosch til dessert i år

Åhh. Har du lagd det tidligere noen gang?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:38   #52
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Åhh. Har du lagd det tidligere noen gang?

Nei, men tror det må gå bra Skal forresten 'lime' med sjokolade i stedet for med sukker etter ønske fra mannen. Han har laget en kjegle som jeg skal bygge opp etter og som først tas vekk rett før servering.

Og vi har masse champis, så det blir uansett en bra kveld!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:44   #53
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Nei, men tror det må gå bra Skal forresten 'lime' med sjokolade i stedet for med sukker etter ønske fra mannen. Han har laget en kjegle som jeg skal bygge opp etter og som først tas vekk rett før servering.

Og vi har masse champis, så det blir uansett en bra kveld!

Jeg satser på bygging på frihånd, så jeg safer med karamell, tror jeg.
Lykke til, dette blir spennende

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 02:05   #54
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Folket får Kir Royale når de kommer, ungene cider.

Vi blir 8 til bords og på menyen står kalkun, men i år kjører vi rene fileter, jeg syntes det blir voldsomt med hele skroget og syntes kjøttet blir saftigere når jeg steker kun fileter. Serveres med rosenkål, aspargesbønner, mandelpotet, portvinsgele og rødvinsgele og ikke minst min fløtesaus. Ungene hadde klart seg lenge med poteter og saus - men den er utrolig god om jeg skal skryte av meg selv. Har ikke oppskrift, den koker i flere timer og jeg må alltid smake meg frem.

Til dessert - varme brownies og vaniljeis. Setter brownien i ovnen når kalkunen tas ut.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 02:25   #55
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi blir 23 stk til finnbiff hos mamma og pappa. Jeg bidrar med tyttebær og eplepai.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 07:40   #56
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg skal være alene og spise laks og amadinepoteter stekt i ovn, pluss agurksalat og rømme. Kroneis til dessert. Vann å drikke.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 09:53   #57
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi blir oss fire i kveld, så jeg lager noe som pleier å falle i smak hos store og små; helstekt Stangekylling med hvitløk, rosmarin og timian - bakes i ovn med bacon over kyllingen og sammen med poteter og gulrøtter. Salat ved siden av. Vanligvis serverer jeg skyen ved siden av som den er, men siden det tross alt er nyttårsaften lager jeg nok saus av skyen også. Etter å ha lest tråden fikk jeg veldig lyst på saltbakt rosenkål ved siden av også, det hørtes veldig godt ut! Nextlife - hvordan saltbaker du rosenkålen?

Til dessert blir det sjokolademousse tror jeg.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 10:01   #58
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Nå måtte jeg google den desserten.
Åh, hildrane du. Den var lekker.

Er det likt sånne vaniljeboller som man får i frysedisken? De er jo knallgode og går ned på høykant av alle her. Denne må jeg huske på. Må øve litt og ha som konfirmasjonskake.
Takk for tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 10:16   #59
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg måtte også google croquembouche. Den ser jo helt fantastisk flott ut!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 10:33   #60
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Vi blir oss fire i kveld, så jeg lager noe som pleier å falle i smak hos store og små; helstekt Stangekylling med hvitløk, rosmarin og timian - bakes i ovn med bacon over kyllingen og sammen med poteter og gulrøtter. Salat ved siden av. Vanligvis serverer jeg skyen ved siden av som den er, men siden det tross alt er nyttårsaften lager jeg nok saus av skyen også. Etter å ha lest tråden fikk jeg veldig lyst på saltbakt rosenkål ved siden av også, det hørtes veldig godt ut! Nextlife - hvordan saltbaker du rosenkålen?

Til dessert blir det sjokolademousse tror jeg.

Vi blir også bare oss fire og skal ha helstekt Stangekylling, hva gjør du med baconen? Har den oppå kyllingen? Har kjøpt rosenkål, så saltbakte rosenkål er også interessant her.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no