Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny 2014

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-14, 14:44   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyttårsmeny 2014

Jeg har kjempelyst å se hva FP serverer på nyttårsaften.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 14:51   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg starter ut. Vi blir 9 til bords, og tradisjonen tro servere det kalkun. Jeg lager det slik at alle får sine yndlingsgreier, derfor litt mye tilbehør.
I år har jeg partert kalkunen på forhånd, og serverer derfor bare filèt.

Kalkunfilèt
Kokt mandelpotet
Ris
Bacon/løksurret rosenkål
Ovnsbakt gulrot med persille
Waldorfliknende salat
Smørdampet mais
Duxelletomater
Rødbete/tomatpurè
Surret grønnkål med delikatesseløk og solsikkekjerner
Saus (kokt på kalkunkraft, litt hvitvin og fløte)
Bearnaise

Til dessert har jeg kjempelyst å prøve meg på Croquemboque, og får jeg tid blir det det, samt sjokolademoussèkake.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 14:56   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi skal være bare oss tre til nyttårsmiddag, og har tenkt å lage noe ordentlig godt, men ikke altfor arbeidskrevende.

Vi skal ha hummer naturell, med vaniljevinaigrette, hjemmelaget majones og loff til, og kanskje en enkel salat. Kan ikke helt komme på noe annet som passer/trengs som tilbehør. (Restene, hvis det blir noen - og i hvert fall skallene - skal bli suppe til middagen første nyttårsdag. Da er hovedretten reinsdyrstek.)
Til dessert tror jeg det blir mørk sjokolademousse med bær eller frukt til, samt sitronsorbet. Kanskje noen små kjeks eller småkaker til, hvis jeg rekker å lage.
Og så skal vi ha ost til slutt, som jeg ikke har kjøpt enda, men vi fikk både hjemmelaget ostetilbehør og Sauternes i julegave, så vi må jo ha det. En skarp blåmuggost og ett eller annet annet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 14:59   #4
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Ojoj, du legger lista der, ja, Nextlife. Du må vise bilde av croquembouchen hvis du går for det!

Her ble kalkunen nedstem ti år. Vi blir ti til bords. Det blir helstekt ytrefilet av okse, rosenkål, ovnsbakte gulrøtter i mange farger, potetmos og rødvinssaus. Og dronning Mauds til dessert.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:01   #5
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Ojoj, du legger lista der, ja, Nextlife. Du må vise bilde av croquembouchen hvis du går for det!

Her ble kalkunen nedstem ti år. Vi blir ti til bords. Det blir helstekt ytrefilet av okse, rosenkål, ovnsbakte gulrøtter i mange farger, potetmos og rødvinssaus. Og dronning Mauds til dessert.

Ja, jeg har lyst å prøve meg på den der i flere år nå, så jeg tror det blir.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:07   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg skal til min bror, og der blir det koldtbord som jeg ikke aner hva inneholder.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:25   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Her blir det tapas til mat, med masse deilig snadder
Og så blir det karamellpudding og minipavlova med limekrem til dessert.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:27   #8
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi skal ha elgstek med hasselbackpoteter, saltbakt rødløk, smørstekt rosenkål med bacon også rødvinssaus. Til dessert blir det karamellpudding.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:38   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Blir meg, barna og eksen. Vi skal ha kalkunbryst, gode poteter, saus og ulike typer grønnsaker. Barna har ønsket seg fruktsalat til dessert, så det blir det samt ekstra god vaniljeis til. Ikke helt nyttårsmat i mine øyne, men de får det de ønsker seg.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 31-12-14 kl 18:37.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:48   #10
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Her blir det pinnekjøtt og komler. Jeg har også poteter til, siden noen i familien er så sære at de spiser poteter til komlen. Tilbehør blir kålrabistappe, bacon og vossakorv.

Megacookie i ildfast form med vaniljeis og salt karamellsaus til dessert.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:55   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

17 personer til bords, pinnekjøtt med rotmos og potetmos, pavlova til dessert. Forrett vet jeg faktisk ikke, noe lett med fisk eller reker, en av gjestene fikser dette.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 16:08   #12
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

14 til bords. Helstekt kalkun, hjemmelaget potetmos, fløtesaus, dampede rosenkål og rødkål. Hjemmelaget karamellpudding og pavlova til dessert.

Frk_Fryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 16:13   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Pinnekjøtt er fast nyttårsmiddag her. I år blir det karamellpudding til dessert.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 16:15   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg er bedt til lillesøster og alle skal ha med en rett. Jeg tar med helstekt and, rødkål med epler og portvin og mandarinsaus, tror jeg. Og kanskje rødbetepure?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 16:59   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi skal være hjemme. Blir mest sannsynlig 6 stk, kanskje 8.
Her blir det indrefilet av okse, fløtegratinerte poteter, karamellisert sopp og rødvinssaus. Kanskje brokkoli.

Til dessert fikk jeg lyst på vaniljeis med nugattisaus og hasselnøtter. Enkelt og greit. Så det i kokeboken til Anne Kath. Herland her om dagen.
Er det noen som har den hjemme som kan ta en titt på mengeforholdene?

Ellers har vi kaker igjen for her har vi en nybakt 13åring i hus.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 17:02   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi skal ha and, så jeg tenker å kjøre en asiatisk vri. Anda blir krydret og glasert med soya, honning, appelsin og five spice, også serverer jeg ferske vårruller og diverse asiatiske salater til. Om jeg får tid blir det sjokoladekake til dessert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 17:05   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi blir seks og familierådet landet på hjemmelagde hamburgere.

Til dessert blir det pavlova.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 17:17   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Jeg er ikke så avansert i matlagingen, så her blir det pinnekjøtt, kålrabistappe, komle, poteter, bacon og pølse. Til dessert blir det sjokolademousse med vaniljesaus.
I tillegg blir det suksesskake senere på kvelden.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 17:22   #19
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi skal til ett vennepar med barn på nyttårsaften og har fått forespeilet: Kalkun, waldorfsalat(med og uten majones og helt uten nøtter for å passe alle/allergi), rosenkål og så tipper jeg på saus og poteter også. Karamellpudding til dessert.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 17:28   #20
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi blir oss fire i år, jeg har vært sjuk halve romjula, så vi får se. Det ligger inderfilet i kjøleskapet, så jeg tror det blir den vi fikser i morgen.

Dessert, kanskje en sjokolademousse.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no