Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Popcorn og salt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-14, 09:41   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt

Men altså, en popkornkjele? Hvorfor ikke bruke en vanlig kjele?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 09:54   #22
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men altså, en popkornkjele? Hvorfor ikke bruke en vanlig kjele?

Dette lurer jeg også på. Man trenger ikke masse smør og olje selv om man bruker vanlig kjele, men godt er det jo da.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 10:20   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Så kul! Aner du hvor man får kjøpt slik, og om den går på induksjonsovn?

Min funker ikke på induksjon, men ser ut som de har en versjon som gjør det http://www.whirleypopshop.com/24003ds.html

Jeg kjøpte min på eBay for et par år siden. Det blir virkelig god og sprø popcorn i den.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 10:22   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men altså, en popkornkjele? Hvorfor ikke bruke en vanlig kjele?

Fordi man slipper å riste kjelen og skrape opp platetoppen. Og lokket har små luftehull som gjør at den slipper ut damp slik at popcornen blir veldig sprø. Man kan poppe med bare en ts olje om man vil det og man kan lage kettlecorn uten at det brenner seg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 11:14   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt

Jeg bruker ikke noe mer olje i en vanlig gryte, og har ikke fått skraper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 12:36   #26
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Popcorn og salt

Jeg kan også fint bruke så lite i vanlig kjele og for å få det sprøtt så setter jeg lokket såvidt det er på gløtt. Men klart, har man en duppedings så bruker man selvsagt den.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 12:41   #27
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Popcorn og salt

Den der popcornmaskinen med varmluft kjøpte mannen også. Fordi det så så gøy ut. Jada, gøy er det men det smaker nada. Vi prøvde den i går, og ble skikkelig skuffet.

Vi får prøve å ha noe fett over etterpå, så saltet fester seg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 14:33   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt



Popcornsaltet, helt til venstre, er mye mer finkornet enn vanlig salt, og setter seg på "tørt" popcorn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 15:09   #29
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.



Popcornsaltet, helt til venstre, er mye mer finkornet enn vanlig salt, og setter seg på "tørt" popcorn.

Jeg har Nacho cheddar og butter, smaker knapt noen ting.
Da bør saltet ha mer smak hvis det skal duge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 15:15   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt

Jeg synes det popcorn saltet der har alt for liten smak. Det må skikkelig havsalt til. Av det saltet der må en ha på så mye for å få smak. Det er bare smeltet meierismør og finkornet havsalt som gjør at popcorn blir perfekt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 15:18   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt

Det smaker salt. Men vi bruker veldig lite salt i matlagingen, så det skal nok mindre salt til før jeg synes det smaker enn for mange andre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 19:34   #32
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.



Popcornsaltet, helt til venstre, er mye mer finkornet enn vanlig salt, og setter seg på "tørt" popcorn.

Fester det seg virkelig bedre enn de andre smakene? De andre fester seg ikke på tørt popcorn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 20:33   #33
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Man kan poppe med bare en ts olje om man vil det og man kan lage kettlecorn uten at det brenner seg.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bruker ikke noe mer olje i en vanlig gryte, og har ikke fått skraper.

Men hvorfor, folkens, hvorfor i alle dager skulle dere ønske å poppe i én ts olje? Popcornet er jo på sitt beste om det drypper av fett (ååååååhhhh som jeg savner popcornet man får på amerikanske kinoer) og saltet er klistret til fingrene.

Jeg har forøvrig ikke latt meg lure til å kjøpe noe nytt popcorn-utstyr denne gangen. Jeg kjøpte varmluftspopcornmaskin på 80-tallet, og fant allerede da ut at det var komplett idioti.

Nå har jeg en egen dedikert popcorngryte, og hos meg får de tørka maiskornene virkelig dyppet seg i olje. NAM!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 23:20   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt

Jeg spiser ikke popcorn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 15:25   #35
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bruker ikke noe mer olje i en vanlig gryte, og har ikke fått skraper.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg spiser ikke popcorn.



Du lager bare til andre? Eller du lager ikke popcorn i det hele tatt? Eller du spiser ikke popcorn for tiden? Uansett - JEG spiser i alle fall popcorn. Denne tråden fristet meg såpass mye i går at det ble en stor porsjon fett- og saltdryppende popcorn til TV-filmen. NAM!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 16:00   #36
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.



Du lager bare til andre? Eller du lager ikke popcorn i det hele tatt? Eller du spiser ikke popcorn for tiden? Uansett - JEG spiser i alle fall popcorn. Denne tråden fristet meg såpass mye i går at det ble en stor porsjon fett- og saltdryppende popcorn til TV-filmen. NAM!

Åhh. Nå vil jeg også lage popcorn!!
Det får bli på nyttårsaften.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 16:26   #37
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Popcorn og salt

Jeg liker popcornmaskinen som popper på luft, har slitt ut en allerede. Men jeg smelter smør og har over, det er aller,aller best. Spiste mikropopcorn før, men det funker jo ikke med den typen mikro vi har nå.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 15:36   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Popcorn og salt

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.



Du lager bare til andre? Eller du lager ikke popcorn i det hele tatt? Eller du spiser ikke popcorn for tiden? Uansett - JEG spiser i alle fall popcorn. Denne tråden fristet meg såpass mye i går at det ble en stor porsjon fett- og saltdryppende popcorn til TV-filmen. NAM!

Jeg liker ikke popcorn. Jeg syns det er verdens kjedeligste snacks og ikke noe jeg gidder å kaste bort kalorier på. Mens husets to andre medlemmer er dypt uenige, og mener det er helt nødvendig med popcorn når vi har filmkveldfredag. Om høvdingen er hjemme popper han (i kjele, med bittelitt vitaolje) til seg selv og Hiawata, om bare HIawata og jeg er hjemme popper jeg (i kjele, med bittelitt vitaolje). Trikset er å helle olje i bunnen av kjelen, legge ett popcorn oppi, og helle resten på når det ene popper. Da blir det ikke brent, og nesten alle popper.

Høvdingen er purist og spiser med salt, Hiawata liker best cookie dough eller chocolate caramel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 20:04   #39
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Popcorn og salt

Da vi hadde kino i bhg nå i romjulen ble mange av barna sjokkert over at vi
ikke hadde noe popcorn å tilby.
Tydelig at mange er vandt med det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 23:30   #40
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Popcorn og salt

Jeg brukte Seltin, når jeg brukte varmluftspopperen, det er mer finkornet enn vanlig bordsalt.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no