Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

To lag med terrassebeis?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 14:52   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

To lag med terrassebeis?

Et strøk er nå påført og jeg synes faktisk den fortsatt ser tørst ut, men det står kun et strøk på boksen. Noen med erfaring? Terrassebeisen vi bruker er Jotun Strå.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 14:57   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Jeg er ingen ekspert, men sist vi prøvde oss på to strøk så flasset det i alle fall av.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 15:04   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Vi stoppet etter ett. Da syntes jeg fargen var perfekt og litt lasur-aktig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 15:46   #4
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Vi la to strøk Butinox i år etter råd fra butikken, vi får se hvordan det går.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 16:28   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Jeg smører alltid på to lag for å mette treet helt. Har ikke flasset. Flasser det, er ikke underlaget godt nok.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 17:28   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Et strøk er nå påført og jeg synes faktisk den fortsatt ser tørst ut, men det står kun et strøk på boksen. Noen med erfaring? Terrassebeisen vi bruker er Jotun Strå.

Tor du to strøk vått i vått under påføring? Mener det står det på boksen, og vi er fornøyd.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 19:20   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Jeg vil nesten påstå jeg tok to strøk vått i vått selv om det ikke står på Jotun Trebitt terrassebeis. Det gjorde vi da vi brukte Butinox i forrige runde (den var dessverre ikke holdbar). Vi påfører med rulle, for så å gå over med pensel etterpå (jevner ut og fyller på der det trengs).

Fargen er perfekt egentlig, Hyacinth, MEN treverket er helt matt og virker som sagt tørst etter mer. Naboen har eldre gulv, men der har beisen lagt seg mer som en maling liksom. Det er mye, mye mer smuss- og vannavvisende enn slik det er nå på vårt gulv Jeg liker at gulvet er enkelt å holde rent, da vi går inn ut ut nå på sommerstid. Jeg er skikkelig sær på dette med skitne ben og innegulv, så det hadde gjort alt så mye enklere om gulvene ute var enkle å holde rene og pene. Vi bor på naturtomt, så mye avfall fra trær gjør også at renhold bør være enkelt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:11   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg vil nesten påstå jeg tok to strøk vått i vått selv om det ikke står på Jotun Trebitt terrassebeis. Det gjorde vi da vi brukte Butinox i forrige runde (den var dessverre ikke holdbar). Vi påfører med rulle, for så å gå over med pensel etterpå (jevner ut og fyller på der det trengs).

Måtte sjekke, det var ikke Jotun men Butinox vi har brukt. Jeg synes forøvrig beisen metter mer når man bruker pensel istedenfor rull, tror nok man bruker ganske mye mer beis når man bruker pensel.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:43   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Ja, jeg sier det igjen, og nå gir dere vel meg en disgnose, men jeg støvsuger altså terrassegulvet. Lettvint og helt rent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 20:53   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg sier det igjen, og nå gir dere vel meg en disgnose, men jeg støvsuger altså terrassegulvet. Lettvint og helt rent.

Synes det høres fornuftig ute jeg Kanskje jeg også skal begynne med det?! Men er redd for å dra med meg Uante Ting inn

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:04   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Synes det høres fornuftig ute jeg Kanskje jeg også skal begynne med det?! Men er redd for å dra med meg Uante Ting inn

: knegg:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:01   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Me la faktisk tre lag, den gamle malinga var tørka og stygg, og etter tre lag først vart det skikkelig fint.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:08   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Vi har brukt 2 lag flere ganger uten flassing, da ved første gangs Beising eller lenge siden sist. Bruker 1 lag på vedlikehold etter 3 år.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:01   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Dere som har lagt flere lag, har dere brukt Jotun Trebitt terrassebeis?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:51   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Vi har brukt Jotum Trebitt og fikk anbefalt kun ett lag. Hvs vi ville ha et til måtte vi være helt sikre på at lag en var ordentlig tørt først. Tørke minst 24 timer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 00:14   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Vi har også brukt Jotun Trebitt(etter at Far pusset ned terrassegulvet som var mørkebrunt) og to strøk, og som Obelix sier. Passet på at første strøk var ordentlig tørt.
Nå skal vi ha et vedlikeholdsstrøk(trenårnsiden vi pusset og beiset) og da holder det med ett strøk.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 01:00   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Det høres fornuftig ut, ja. Dere som har tatt to strøk, var det stor forskjell mellom første og andre strøk? Hvorfor valgte dere å ta to strøk? Var det samme grunner som jeg skrev om over her?

Det har tørket i over 24 t nå, så da skulle det gå greit. Det er verdt et forsøk tenker jeg. Vi har minst 80m2 terrasse igjen å beise, så vi bør teste ut hvordan vi skal gjøre det for best resultat.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 06:32   #18
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Vi brukte dråpetesten. Fordi vannet ikke perler la vi på et lag til.

Og ved første gangs Beising suger treet skikkelig. Vi pusset til og med busten mellom lagene.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 08:06   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: To lag med terrassebeis?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg sier det igjen, og nå gir dere vel meg en disgnose, men jeg støvsuger altså terrassegulvet. Lettvint og helt rent.

Det gjør jeg også, om enn med litt mer sporadiske mellomrom kanskje. Ikke ofte altså.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no