Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Inngang til badet fra kjøkken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-14, 22:24   #1
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inngang til badet fra kjøkken?

Hvis du skulle kjøpe deg en bolig, ville det at det var inngang til badet fra kjøkkenet vært negativt for deg?

Vi har en leilighet som vi skal pusse opp som har nettopp det. Vi kan flytte døra, men det vil koste oss endel, og jeg lurer på om det er verdt kostnaden i forhold til salgsverdi når vi skal selge. Vi ser nemlig bare for oss å bo i leiligheten i noen år, så det er viktig at den er salgbar.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:31   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

For meg ville det vært en negativ ting ja. Hadde sikkert gjort om på det om jeg hadde hatt muligheten.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:31   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Hvis dere allikevel skal pusse opp, så ville jeg tatt jobben og flyttet døren ja, spesielt om det også er toalett på dette badet. Det er jo en kjensgjerning at det til tider kan bli litt lukt på et bad, og da tenker jeg at det ikke er det mest ideelle å ha kjøkkenet dør-i-dør.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:41   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Det kommer veldig an på størrelsen og løsningen på kjøkkenet, synes jeg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:43   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Det hadde vært negativt for meg, ja. Så en gang på en leilighet som hadde en sånn løsning, og det var mye av grunnen til at det ikke ble den.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:56   #6
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Kan jo komme med noen flere detaljer.

Dagens løsning ser slik ut:



Bad og kjøkken er gammelt, og må uansett pusses opp. Badet er dessuten svært lite, så vi kommer uansett til å totalrenovere det og lage et bad/vaskerom med plass til alt som kreves på de to rommene (det er en feil på tegningen, det er badet som er lite og vaskerommet som er større per i dag). Det er ikke bare inngang til badet fra kjøkken, men også til bod og soverom. Det er plass til spisestue i den delen som ser ut som kalles gang/kjøkken.

Her er forslaget vi har laget:



Her tar vi det ene soverommet og lager spisestue, flytter veggen til badet og lager en ekte gang som har inngang til alle rom inkludert badet. Men denne løsningen koster oss sikkert 100.000 kr mer. Det går kanskje an å lage en mellomløsning hvor vi ikke utvider badet så mye selv om flytter døra, men da mister vi oppbevaringsplass både i gang og på badet, noe som er veldig viktig når vi skal leve fire stykker på ca. 90 kvm.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 23:00   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Du kan ikke bare blende døra fra kjøkken til bad, og lage dør mellom do og bad, da?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 23:01   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

I tidligere tider var det i strid med forskriftene å ha dør til badet rett inn i et oppholdsrom (med forbehold om at jeg husker rett). Det er mulig det er fjernet i senere tid, men jeg ville uansett ha sjekket det.

For meg (og trolig en rekke potensielle kjøpere) ville det vært et ganske stort minus.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 23:01   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Den siste så veldig bra ut, den første hadde jeg nok ikke gått på visning til engang. Å gå gjennom kjøkkenet for å komme til badet er ikke noe jeg ville ha trivdes med overhodet.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 23:18   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Helt uaktuelt for meg i alle fall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 08:39   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Hvorfor er prisen på å flytte døren så høy?
Må det flyttes på rør?

For meg hadde det vært helt uaktuelt å vurdere en leilighet med døren inn til badet plassert innerst på kjøkkenet.
Døren tar jo også uforholdsmessig mye plass fra kjøkkenet og det vil jo være umulig å bruke plassen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 10:51   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

For meg ville det ikke vært uaktuelt, særlig ikke når doen er for seg selv. Jeg antar at vaskemaskin ville vært på badet? Og da er det jo tilgjengelig fra kjøkkenet også, noe som kan være lik så praktisk.

Jeg så nettopp en leilighet med den løsningen, og jeg synes de hadde klart å få det til bra på kjøkkenet med den.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 13:13   #13
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Ikke uaktuelt for meg heller, siden døra fra do ikke går direkte inn til kjøkken.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 13:28   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Stor stor fordel om døren går ut i gangen og ikke inn på kjøkkenet, syns jeg. Ikke minst for at man får mye mer ut av kjøkkenet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 13:42   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Jeg tenker først og fremst mulig smitte, og det er ganske negativt med direkte forbindelse do og kjøkken med små barn og regelmessig omgangssyke o.a.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 14:45   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Jeg ville prøvd å unngått en leilighet med bad rett inn fra kjøkkenet. Og også det at jeg må gjennom hele leiligheten for å komme inn til badet. Liker bad lett tilgjengelig, helst nær ytterdør :har småunger med mye møkkete klær:

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 16:14   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg tenker først og fremst mulig smitte, og det er ganske negativt med direkte forbindelse do og kjøkken med små barn og regelmessig omgangssyke o.a.

Men doen er vel separat?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 16:58   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.889
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Jeg tror dere får igjen de 100000 ved et eventuelt salg. For meg ville det også vært negativt å måtte gå via kjøkken for å komme til bad. Selvom det er gjestetoalett utenom.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 17:51   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Det hadde vært uaktuelt for min del med mindre jeg så for meg å pusse opp kjøkkenet og flytte den døra selv. Det stjeler jo av kjøkkenplass også i tillegg til det mindre estetiske ved å ha inngang til badet fra kjøkkenet, samt det upraktiske med å måtte gjennom kjøkkenet når man har dusjet eller skal dusje eller for å vaske hendene eller i det hele tatt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 18:07   #20
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inngang til badet fra kjøkken?

Uaktuelt for oss. Vi har sett på hus der det var det, og vi var helt enige om at det ikke er aktuelt. Tanken på å drasse nerspydd unge gjenom kjøkkenet for å dusje barnet eller nedspydd/utbæsjet/osv klær/sengetøy osv for vask er bare ikke et alternativ.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no