Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 12:11   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Altså, går dere på sokker på det som inne, eller tar man på sko og bruker det som et utegulv?

Vår terrasse er utrolig skitten og sksl dessuten straks rives. Alle bruker derfor sko, men det er jo litt styrete å ta av og på hele tiden. Jeg har registrert at andres terrassegulv virker rent. Men ulempen er at det blir dratt med mye bøss inn.

Hva gjør dere? Og spyles og feies terrassen av og til?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:14   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Terassen har utegulv, men det varierer om vi tar på sko eller ikke. Reint er det bare en gang i året rett etter vårvasken, men vi er litt gærne og går ut der med sokker allikevel av og til.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:16   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Begge deler. Kommer vi fra hagen har vi jo sko på, kommer vi fra stua har vi det ikke. Men jeg pleier å ta av skoene, mest fordi jeg liker best å gå barbeint om sommeren.

Vi spyler om våren, og feier innimellom(sjelden). Verandaen ligger i 2. etg, så det kommer ikke så mye rusk opp, det meste faller av i trappen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:16   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Jeg ønsker meg egentlig en terrasse som er så ren at den nesten er som et innegulv. Et sted vi kan gå med sokker og være barbeint uten at det blir dratt med dritt inn. Mrn det er kanskje litt utopi?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:17   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Store deler av vår terrasse har overbygg og det er lagt sånn gressteppe under der det er overbygg. Lyseblått gressteppe. Det støvsuger vi innimellom og ved behov. Som et teppe inne.
Ellers er det plank som i terrassegulv som vi oljer/beiser. Det er ikke møkkete på noen måte og vi kan gå i sokker der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:17   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Verandaen bruker vi bare sokker på, fra den kan man ikke gå til bakkenivå. Nå bygges det platting rundt hele huset og jeg tenker at på den bruker man stort sett sko. Men samtidig er jeg vant til mer møkk i huset på sommerstid, så det får bare gå. Jeg går mye barbeint om sommeren, og da har jeg et par slippers ved hver inngangsdør.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:18   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker meg egentlig en terrasse som er så ren at den nesten er som et innegulv. Et sted vi kan gå med sokker og være barbeint uten at det blir dratt med dritt inn. Mrn det er kanskje litt utopi?

Utopi hos oss hvertfall. Men stua er jo ikke stort bedre om sommeren, ikke gangen heller. Ungene går jo aldri med sko, og løper gjennom huset rett som det er.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:20   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Kokos: Jeg må vel bare jobbe med at det blir mer dritt inne om sommeren.

Jeg har også slippers stående, men det bor andre enn meg her.


Sist redigert av Hyacinth : 23-05-12 kl 12:32.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:23   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Det er ikke stuegulv-rent men vi flyr i sokkelesten/barbeint.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:24   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Blir det så mye skitt inne når det er plen da? Mulig jeg har senket kravene helt her, med en liten hund og ofte huset fullt av unger men alle her er veldig flinke til å ta av seg sko når de går inn. Gjestene også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:26   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Blir det så mye skitt inne når det er plen da? Mulig jeg har senket kravene helt her, med en liten hund og ofte huset fullt av unger men alle her er veldig flinke til å ta av seg sko når de går inn. Gjestene også.

Mine går heller ikke inn med sko på, men de går ut uten sko, herjer i spreder/plaskebasseng, går over nyklipt gress, griser i bekken osv, og løper gjennom huset etterpå. Det blir litt møkk ja.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:28   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Vi går inn og ut på terrassen hele tiden, uten sko.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:57   #13
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Vi går som regel barbeint om sommeren, både på plenen, gata, terrassen og inne. Så da må det vaskes litt oftere enn ellers - som jo fremdeles ikke er ofte i forhold til de fleste her inne...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:04   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Som nevnt i sandaltråden så går jeg ikke noe særlig med sokker i terrassesesongen. Så jeg går enten med sko eller barbeint. Terrassen er et utegulv (tre), men den blir vasket og spylt når sesongen starter. Og den blir ikke særlig skitten igrunnen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:05   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Her er det stort sett barbent på alle. Jeg har gitt opp kjøkkengulvet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:06   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Jeg lurer på om vår terrasse blir skitnere enn andres, og hvorfor. Det kan virke sånn. Jeg går forresten ikke med sokker, men ungene gjør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:08   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Går stort sett barbeint eller med sokker. Den ble bygget ny i fjor og er rimelig ren og pen foreløpig. Feier den hvis det kommer noe rusk og rask, men har foreløpig ikke spylt den. Ellers er vi nøye på å børste av oss på en dørmatte før vi går inn.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:08   #18
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Så lenge det er tørt, brukes samme bekledning som inne (jeg går alltid med slippers, barna med sokker eller barbeint). Det er ikke så veldig skitent egentlig, litt blir det jo, men ikke mer enn at det er helt ok. Koste verandaen tror jeg aldri jeg har gjordt, men den blir vasket på våren en gang hvert år. Ellers så tar regnet seg av "skyllingen" videre i sesongen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:10   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Vi går med sokker på terrassen. Den blir ikke spylt hvert år, (burde blitt det) men den dritten som er er tørket inn i gulvet på en måte. Jeg ser iallfall ikke at vi drar med oss mye dritt inn om vi går det, men så har vi det jo ikke sånn superrent inne heller, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:10   #20
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er terrassegulvet ditt et inne- eller utegulv?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lurer på om vår terrasse blir skitnere enn andres, og hvorfor. Det kan virke sånn. Jeg går forresten ikke med sokker, men ungene gjør.

Beliggenhet; vær og vind!?

F.eks ligger vår gigaterrasse (150 kvm) i vinkel rundt den ene halvdelen av huset, men skjermet fra det meste av vindt som står rett på. Den er også ganske kraftig hevet fra laveste bakkenivå på den ene siden og et stykke opp fra den andre. Det er få plasser der terrassen er i kontakt med bakke/jord, og dette hindrer jo møkk å direkte blåse over/legge seg på terrassen. Den blir stort sett bare utsatt for regn.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no