Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tørketrommel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-19, 13:36   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Tørketrommel

Tørketrommelen våres har tatt kvelden, og vi må finnes oss en ny en.
Er det noen som har en som de er kjempefornøyd med og vil anbefale?
Evt en de er misfornøyd med og vil avbefale?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 14:08   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørketrommel

Har alltid hatt Miele og vært fornøyd, men de er dyre. Da forrige tok kvelden etter 14-15 år endte jeg opp med å kjøpe Asko tror jeg (husker ikke). Kunne nok ha reparert Mielen, men det kunne blitt dyrt og jeg vet ikke om det hadde vært verdt det. Mielen tørket bedre og var stillere, men den andre fungerer fint til vårt bruk og var noen tusenlapper rimeligere.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 08-04-19 kl 16:38.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 14:31   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel

Siemens 8 kg trommel med utsatt start. Veldig fornøyd. Hadde Miele før det, og det var en sann glede da den kunne sendes ut døren. Mye reparasjoner og aldri tilfredsstillende resultat.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 14:38   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel

Jeg ser på en Siemens nå: https://www.elkjop.no/product/hvitev...mel-wt47w578dn

Miele har jeg ikke økonomi til.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 14:56   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel

Vi har en Hotpoint Ariston med ørten programmer. Har hatt den en god stund nå, og er veldig fornøyd. Det knakk et bittelite hjul som gjorde at reimen som dro trommelen rundt spratt av, men det fikset de kjapt og greit på verkstedet. Nå for litt siden hadde vi reperatør som fikset en sensor som påstod vanntanken var full hele tiden.

Jeg liker at den er enkel og grei, og billig, å reparere nå som den er godt forbi reklamasjonstiden. Og at reperatøren er 2 km unna og har fantastisk service!.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 15:22   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg ser på en Siemens nå: https://www.elkjop.no/product/hvitev...mel-wt47w578dn

Miele har jeg ikke økonomi til.

Veldig godt kjøp!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 15:25   #7
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørketrommel

Jeg har en 10 år gammel Zanussi som går og går, det har aldri vært noe tull med den. Ikke var den dyr heller, mener jeg betalte rundt 5000 for den.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 15:34   #8
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg har en 10 år gammel Zanussi som går og går, det har aldri vært noe tull med den. Ikke var den dyr heller, mener jeg betalte rundt 5000 for den.

Jeg har en 17 år gammel Zanussi som nå har tatt kvelden.. så har vært veldig fornøyd med Zanussi, men litt lite med utvalg fra den leverandøren nå om dagen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 15:34   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Veldig godt kjøp!

Så bra.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-19, 20:58   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel

Kjøpte Bosch da min gamle Asko tok kvelden. Tror det er en serie 4 (rimeligste) som akkurat da var billigst på komplett.no.

Har kjøpt en del hvitevarer de siste par-tre årene, og da har jeg lest tester og omtaler og bestemt meg sånn høvelig for hvilket merke/modell jeg vil ha og deretter googlet og handlet der jeg får den billigst inkl leveranse helt inn hjemme.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 21:18   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Tørketrommel

Vi kjøpte tørketrommel fra Samsung etter å ha vært fornøyd med vaskemaskinen i 6 år. Den tar 9 kg, mener jeg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 22:57   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tørketrommel

Vi har en Miele. Den er godt og vel ti år gammel og har ikke skoftet en eneste gang!
Og den tromler stort sett alt til en familie på seks.
Bestemor Miele (vaskemaskinen) har også vært flink i snart femten år. Men den har hatt hikke noen ganger og måttet på sykehus. Vi omtaler begge som nye

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 23:15   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tørketrommel

Kastet ut Miele-trommelen i fjor høst - holdt vel 10 år, men med gjentatt reparasjoner både under garantitid og av meg selv etter at reklamasjonsretten gikk ut.

Vi bruker tørketrommelen mye. Endte opp med denne: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4566657

Har så langt i hvert fall vært veldig fornøyd, både med tørkeresultat og også støvnivået.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-19, 00:07   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Kastet ut Miele-trommelen i fjor høst - holdt vel 10 år, men med gjentatt reparasjoner både under garantitid og av meg selv etter at reklamasjonsretten gikk ut.

Slik var vår også

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-19, 09:50   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørketrommel

Det ble en Electrolux trommel, denne: https://www.elkjop.no/product/hvitev...ork-ew8w7861e8
Må bli litt bedre kjent med den og tørrhetsgrad for ulike ting. Men so far, so good.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 20:38   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Siemens 8 kg trommel med utsatt start. Veldig fornøyd. Hadde Miele før det, og det var en sann glede da den kunne sendes ut døren. Mye reparasjoner og aldri tilfredsstillende resultat.

Nysgjerrig på hvorfor kan bruker utsatt start på tørketrommel. Er det ikke bedre at klærne ligger tørre inni der enn våte?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 21:46   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel

Vi har denne fra AEG og er veldig fornøyd. Har rett og slett ingenting som helst negativt å si om den.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-19, 22:42   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nysgjerrig på hvorfor kan bruker utsatt start på tørketrommel. Er det ikke bedre at klærne ligger tørre inni der enn våte?

Nja, det spørs eventuelt hvor lenge. Den har jo slik antikrøll etter den er ferdig, men det beste er om man tar tøyet med en gang (spesielt hvis man har mye sengetøy). En annen ting er at jeg f.eks. skal ut et ærend, og da ikke vil ha trommelen gående. Jeg husker definitivt ikke å sette den på når jeg kommer hjem, men ved å programmere den så er alt peachy keen. Jeg bruker utsatt start i langt større grad på klesvask altså, men kjekk å ha på tørkisen også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no