Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny 2014

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-14, 10:39   #61
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Vi blir også bare oss fire og skal ha helstekt Stangekylling, hva gjør du med baconen? Har den oppå kyllingen? Har kjøpt rosenkål, så saltbakte rosenkål er også interessant her.

Jeg legger baconstrimler over kyllingen når den er halvstekt (etter ca 45 minutter), og smuldrer baconet over potetene og gulrøttene når alt er ferdigstekt.

Jeg tilbereder kyllingen på denne måten (sånn omtrentlig).

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:02   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Da er jeg i gang med disse

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:01   #63
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nå måtte jeg google den desserten.
Åh, hildrane du. Den var lekker.

Er det likt sånne vaniljeboller som man får i frysedisken? De er jo knallgode og går ned på høykant av alle her. Denne må jeg huske på. Må øve litt og ha som konfirmasjonskake.
Takk for tips.

Den er så staselig, og ypperlig som festdessert (vi har i tillegg bursdag huset i dag).
Jeg bruker Mat på Bordet sin oppskrift
http://www.matpaabordet.no/2011/01/c...beste-dessert/

Hun skriver at det blir 40 vannbakkels, men jeg har tydeligvis laget de noe mindre for jeg fikk 60. Mine ble på strl med de som er i frysedisken.
Jeg stekte de også adskillig lengre enn i oppskriftten for å være sikker på at de ikke aller sammen, så mine sto i 27 minutter, og er perfekte og holder formen.

Fortsettelse følger.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:05   #64
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Vi blir oss fire i kveld, så jeg lager noe som pleier å falle i smak hos store og små; helstekt Stangekylling med hvitløk, rosmarin og timian - bakes i ovn med bacon over kyllingen og sammen med poteter og gulrøtter. Salat ved siden av. Vanligvis serverer jeg skyen ved siden av som den er, men siden det tross alt er nyttårsaften lager jeg nok saus av skyen også. Etter å ha lest tråden fikk jeg veldig lyst på saltbakt rosenkål ved siden av også, det hørtes veldig godt ut! Nextlife - hvordan saltbaker du rosenkålen?

Til dessert blir det sjokolademousse tror jeg.

Jeg fyller en ildfast skål med grovsalt og stikker det jeg skal ovnsbake tett i tett nedi. I ovnen på rundt 200 grader til de er ferdige. Jeg saltbakte små delikatesseløk tidligere i julen, og de sto i ca 45 min.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:12   #65
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Tusen takk for tips. Det var den siden jeg også havnet på og leste at de måtte stå lengre. Men jeg får ikke opp linken til vaniljekremen? Er det helt vanlig vaniljekrem som man kan bruke til pavlova, feks. eller er det noe mer hokus-pokus? Lykke til med montering. Håper på bilde.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:19   #66
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.214
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Åh croqembouche må bli på
Min 2015-liste. Lekkert! Vi har dobbel bursdag i huset i dag, men de får bare sjokolademuffins nå til lunsj. De store kakene får vente til de blir større.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:33   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ha and, så jeg tenker å kjøre en asiatisk vri. Anda blir krydret og glasert med soya, honning, appelsin og five spice, også serverer jeg ferske vårruller og diverse asiatiske salater til. Om jeg får tid blir det sjokoladekake til dessert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:36   #68
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi skal ha indrefilet av svin fylt med cheddar og surret i bacon med bernaise og potetbåter og salat.
Dessert blir sjokolademusse og jordbærgele med vaniljesaus.
I tillegg baker jeg oreosjokoladeboller nå.
Det blir bare oss fire i familien, mannen skal tidlig opp på jobb i morgen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:51   #69
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Det blir visst and her også, med appelsinsalat til. Og karamellpudding til dessert, og muligens blini med løyrom til forrett. Det er svigers () som er menysjefene, jeg har foreløpig bare bidratt med å bedømme karamellpuddingstivhet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 14:42   #70
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tusen takk for tips. Det var den siden jeg også havnet på og leste at de måtte stå lengre. Men jeg får ikke opp linken til vaniljekremen? Er det helt vanlig vaniljekrem som man kan bruke til pavlova, feks. eller er det noe mer hokus-pokus? Lykke til med montering. Håper på bilde.

Her er link til vaniljekremen. Jeg lager den ikke riktig slik, men noe i den duren (har ikke begynt på den ennå her).
Bilde kommer dersom prosjektet blir vellykket.
http://www.matpaabordet.no/2010/07/t...ordbaer-terte/

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 20:58   #71
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Vi laget croquembosch av 120 vannbakkels

Staselig, nydelig men veldig mye arbeid.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 21:24   #72
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.214
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Kalkunen var fantastisk. Waldorfen var fantastisk. Sausen ble så god at den kunne drikkes. Nå legger jeg de minste og hviler middag samtidig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 23:55   #73
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Nyttårsmeny 2014

Vi hadde helstekt and, mandelpoteter stekt i fett fra anda, karamellisert rød stjerneløk, pannestekte sellerirotterninger, sjysaus og krydret eplesaus (epler, eplejuice, stjerneanis og kanel).

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 10:57   #74
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Maten ble bra her også; kyllingen ble supersaftig og tilbehøret veldig godt. Både store og små gaflet innpå.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg fyller en ildfast skål med grovsalt og stikker det jeg skal ovnsbake tett i tett nedi. I ovnen på rundt 200 grader til de er ferdige. Jeg saltbakte små delikatesseløk tidligere i julen, og de sto i ca 45 min.

Tusen takk for tipset, det ble veldig godt!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 14:11   #75
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Maten ble bra her også; kyllingen ble supersaftig og tilbehøret veldig godt. Både store og små gaflet innpå.


Tusen takk for tipset, det ble veldig godt!

Så bra, jeg elsker å saltbake alt mulig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 14:17   #76
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny 2014

Her er min første Croqemboque.

(Vennligst ikke sitèr, jeg tar bort bildet om en stund).

Jeg synes den ble bra, og den ble veldig godt mottat av gjestene.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 08-01-15 kl 17:36. Årsak: Fjernet bilde
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no