Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Steke to ting i stekeovnen samtidig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-14, 07:47   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Steke to ting i stekeovnen samtidig

Tar denne i egen tråd, ikke kalkuntråden.

Jeg har vært uheldig og fått bittesmå poteter i farten. Det er ikke noe å skrelle, det er tommelfingerlange poteter. Jeg har servert små poteter delt i to og penslet med olje og krydder før. Så stekt de i langpanne. Det er veldig godt og fint til selskap.

Men når jeg steker noe i stekeovnen samtidig - som kalkun for eksempel. Har dere noen råd? Blir de stekt på nederste rille sammen med kalkunen, slik at jeg bare gir de en rask grilling mens kalkunen hviler på benken? Skal jeg beregne like lang tid, mer tid, mindre tid?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 08:22   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Hva med å koke de litt enten i veldig salt vann sånn at du kan saltvann eller bare koke de litt for så å krydre se og steke de mens kalkunen setter seg. Så små poteter tar ikke lang tid, hvertfall ikke om de er kokt noen minutter på forhånd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 08:58   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Kok, del, og sleng under grillen mens kalkunen hviler.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 09:02   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Ja jeg får kansje gjøre det. Men stekt i ovnen får de en helt annen konsistens.http://www.veganmisjonen.com/2013/02...a-poteter.html

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 09:07   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Jeg hadde stekt dem mens jkalkunen hvilte. Jeg har lest at en kalkun kan hvile et par timer på benken om den er godt pakket inn. Trenger ikke serveres glovarm, heller lun. Hadde nok latt kalkunen hvile ca 45 min mens potetene stekte.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 09:50   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Du kan jo godt putte dem inn i ovnen de siste 15 minuttene sammen med kalkunen, så kan de steke ferdig mens kalkunen hviler. Da burde de være ferdige etter ytterligere 15-20 minutter hvis de er små.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 10:55   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Du kan jo godt putte dem inn i ovnen de siste 15 minuttene sammen med kalkunen, så kan de steke ferdig mens kalkunen hviler. Da burde de være ferdige etter ytterligere 15-20 minutter hvis de er små.

Ja, jeg prøver det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 16:15   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Hvis du kjører varmluft kan du fint steke flere ting sammen. Husk i såfall å skru ned 10-20 grader, da varmluft er "varmere" enn vanlig ovn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 16:33   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Hva med karamelliserte poteter - det er nydelig til kalkun.

http://matartikler.com/2013/11/13/brunede-poteter/

Ellers kan legge potetene i formen under kalkunen sammen med løk og gulrot.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 08:53   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Steke to ting i stekeovnen samtidig

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hva med karamelliserte poteter - det er nydelig til kalkun.

http://matartikler.com/2013/11/13/brunede-poteter/

Ellers kan legge potetene i formen under kalkunen sammen med løk og gulrot.

Åå. Ser nydelig ut. Men å skrelle så mange små kokte poteter? Mye jobb. Fordelen er vel at det blir bare skallet som løsner, og ikke så mye av potet"kjøttet".
Får jeg god tid, så gjør jeg dette. Jeg kan uansett koke potetene 15 min, og så steke de i langpannen under kalkunen hvis jeg ikke får tid til dette.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no