Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-14, 09:15   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Husombyggingen nærmer seg sluttfasen, kjøkkenet er innkjøpt, så nå må vi kjøpe hvitevarer til innbygging. Jeg dro på Elkjøp i går for å sjekke priser på Miele og Siemens, men selgeren snakket veldig varmt om Bosch og Electrolux. Han var ærlig på at de får gode priser på disse varene, og kunne derfor gi oss gode rabatter.

Økonomi er ikke et stort problem, men jeg er jo et fornuftsmenneske. Er Electrolux like bra som det han påstår? Vi hadde en Electroluxkomfyr i 20 år, men jeg er ikke overbevist om at jeg skal avvike fra originalplanene våre. Jeg baker mye og lager all mat fra bunnen av, så jeg er opptatt av å ha gode produkter som letter hverdagen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 09:58   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Jeg tror selger får høyere provisjon på Electrolux enn på Miele. Bosch og Siemens er i utgangspunktet samme produkt med ulik innpakning. Vi holder på med kjøkkenoppussing nå og går for et av disse to merkene, da vi har god erfaring med dem. Electrolux styrer vi unna, vi hadde en induksjonskomfyr som støyet så mye at vi leverte den tilbake.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 10:23   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Det er riktig som Safran sier. Selgerne på Elkjøp får høyere provisjon når de selger Borsch og Elektrolux, og der er også merker som produsenten oftere har kampanjer på.
Borsch er lilliebroren til Siemens og stort sett laget på samme fabrikk. Siemens er dog flaggskipet.

Når det gjelder kvalitet vil du få ulike svar, noen liker ikke Miele osv.
Jeg er veldig fornøyd med mine Miele-produkter, men de er veldig mye dyrere!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 10:35   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Man trenger jo ikke kjøpe samme merke av alt.
Les tester og kjøp det som passer dere best, uavhengig av merke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 10:36   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Foreløpig bekrefter dere det jeg mistenker. Jeg kjenner til Siemens-Bosch-forholdet. Jeg ble litt usikker når han begynte å snakke om produkter jeg ikke har satt meg like godt inn i - jeg har brukt en god stund på å studere Miele og Siemens.

Han viste oss også induksjonstopp fra Witt. Den var litt spennende. I utgangspunktet var vi mest interessert i Siemens.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 10:41   #6
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Vi har en Electrolux stekeovn som vi arvet fra min avdøde svigermor. Den er 18 år gammel, og jeg begynner å ønske at den snart tar kvelden. Har Miele vaskemaskin, den kan jeg ikke få fullrost godt nok - den er fantastisk. Nærmer seg vel ti år den også. Har Siemens oppvaskmaskin, men kan ikke si at den er noe bedre enn den oppvaskmaskinen vi hadde før, og som jeg ikke en gang husker merket på.

Jeg hadde kjøpt gode produkter til best mulig pris, uavhengig av merke. Jeg tror alle de aktuelle merkene er bra, så lenge man velger kvalitetsutgavene deres.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 11:42   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Det som er er viktig er jo at du får de detaljene du ønsker i kombinasjon med kvaliteten. Vi vil f.eks ha bestikkskuff på oppvaskmaskinen og teleskopskinner på komfyren, og mest mulig stillegående produkter.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 16:55   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Stick to your plan

Fornøyd med våre Siemens hvitevarer. Vet også at Bosch er samme suppa, men designmessig så liker jeg Siemens bedre. Har Electrolux kjøleskap, og det er så bra at vi ikke byttet det ut da vi pusset opp kjøkkenet, men jeg har allikevel inntrykket av at det merket ligger hakket under Siemens og Miele. Miele synes jeg er ganske traurig. Vi har en Miele tørkis som vi aldri har vært spesielt begeistret for.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 18:44   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Tja, det kommer helt an på tenker jeg. Jeg liker f.eks best Miele vaskemaskin, men har et Samsung kjøleskap jeg er fornøyd med. Miele oppvaskmaskinen i det forrige huset var jeg aldri helt fornøyd med.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 18:44   #10
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvitevarer på kjøkken - Electrolux vs Miele/Siemens

Jeg vet at når de kjører kampanjer på Miele-varer så prøver de å få deg til å kjøpe andre merker når du kommer i butikken, fordi de tjener mer på de andre merkene. De kan ofte risikere å selge Miele-varene med tap fordi de har så billige kampanjer.
(En i familien jobber i Miele og er ganske irritert på policyen deres)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no