Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Månekræsjlandingen til Jens

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-13, 15:40   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Månekræsjlandingen til Jens

Ja, jeg er skuffet over opposisjonen også.

Ellers er Teknisk Ukeblad ganske rare når det gjelder CO2. Uvanlig teknologiskeptiske, må jeg si. Og kommentarfeltene deres er fulle av gamle ingeniører som er "klimaskeptikere".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 17:07   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Månekræsjlandingen til Jens

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Prosjektet ble politisk og ikke teknologisk styrt. Som om Kennedy skulle stått og sagt "we will land on the moon in this decade!!" mens NASA stod ved siden av og skrek "Herregud, NEI, ikke så snart! Det kan gå, men det tar tid, og dere må gjøre det slik og slik!".

Og det var da ganske nøyaktig slik det gikk for seg også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 17:49   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Månekræsjlandingen til Jens

Det at dette prosjektet i beste fall var svært usikkert og egentlig skrinlagt lenge har vel vært kjent lenge? Jeg greier ikke helt å se det kontroversielle i at regjeringspartiene ikke inviterte til oppvaskmøte midt i valgkampen. Jeg greier ikke å se at opposisjonen hadde så mye å vinne på å kjøre denne saken heller, det er jo gammelt nytt og ville bare blitt oppfattet som enda et kjedelig forsøk på å score billige valgkamppoeng ved å kritisere motparten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 22:50   #24
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Månekræsjlandingen til Jens

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg hørte at noen sa at de ikke ville slippe rapporten før valget da det ville påvirke valgresultatet. Husker ikke hvem det var. Men det gjør meg så rasende. Det HAR jo påvirket valgresultatet. Folk har fått stemmer de ikke skulle ha fått.

Den rapporten du tenker på er Riksrevisjonens rapport "Riksrevisjonens undersøkelse av statens arbeid med CO2-håndtering". Jeg tror ikke den direkte med nedleggelsen av CO2-rensing prosjektet all den tid Borten Moe i følge enkelte artikler hadde bestemt seg for å avvikle det allerede i vår.

Det som også er blitt sagt er at SV ikke ville gå med på avvikling før et (eller flere) alternativ var på bordet.

Forøvrig skal det bli spennende å se om Staten/Gassnova får til bygge et fullskala-anlegg innen 2020 andre steder enn Mongstad siden de må gjennom nye anbudsrunder og teknologimodning på nytt og som tross alt var kommet ganske langt på Mongstad.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 22:52   #25
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Månekræsjlandingen til Jens

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det at dette prosjektet i beste fall var svært usikkert og egentlig skrinlagt lenge har vel vært kjent lenge? Jeg greier ikke helt å se det kontroversielle i at regjeringspartiene ikke inviterte til oppvaskmøte midt i valgkampen. Jeg greier ikke å se at opposisjonen hadde så mye å vinne på å kjøre denne saken heller, det er jo gammelt nytt og ville bare blitt oppfattet som enda et kjedelig forsøk på å score billige valgkamppoeng ved å kritisere motparten.

Om det har vært så kjent at prosjektet har vært skrinlagt så lenge, hvorfor staten/Gassnova grønt lys for å foreta konseptvalget i sommer?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no