Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagsmat

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-12, 22:29   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bursdagsmat

Yngste blir straks 4 og skal ha barneselskap for første gang. Han selv sier han ikke vil ha pølser, greit nok. Jeg lurer på alternativer, kom gjerne med tips. Jeg har selv tenkt på pannekaker, grøt, eller kjøttboller med potetmos og grønnsaker (hvilke?).

Hva har dere servert? Det er snakk om 4-åringer. Min liker ikke pizzasnurrer og er generelt kresen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:31   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsmat

Spaghetti og kjøttboller
minipizza som de lager selv
Taco

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:33   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsmat

Hva med tortillalefser som de selv kan ha fyll i? Sett frem skåler med skinke, ost, mais og slikt.
Lasagne er populært her og lett å lage til flere.
Pizza likeså.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:34   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsmat

Min er altså så kresen at pizza utgår, alt med saus egentlig. Han spiser normalt pølser, men av en eller annen grunn vil han ikke ha det.

Tørr pasta spiser han, så kanskje jeg skal lage en stor gryte med det og kjøttboller. Eldste ønsker seg Ikea sine kjøttboller. En kollega serverte kjøttboller i 4-årsdag forleden, i tillegg til grønnsaker. Var visst veldig vellykket!

Kanskje jeg venter og ser hvor mange de blir før jeg bestemmer meg. Kan godt steke pannekaker til noen få, men ikke til 12 stk. Samtidig synes jeg pannekaker blir for søtt når de i tillegg skal ha sjokoladekake og noe annet søtt. Hadde foretrukket litt "skikkelig" mat først.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:36   #5
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsmat

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har selv tenkt på pannekaker, grøt, eller kjøttboller med potetmos og grønnsaker (hvilke?).

Vi serverte kjøttboller med hjemmelaget potetstappe og grønsaksspyd på vår første fireårsdag. Det ble spist fire kjøttboller totalt. Fullstendig miss. Derfra og ut har det vært minipizza eller pølser.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 22:38   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsmat

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Vi serverte kjøttboller med hjemmelaget potetstappe og grønsaksspyd på vår første fireårsdag. Det ble spist fire kjøttboller totalt. Fullstendig miss. Derfra og ut har det vært minipizza eller pølser.

Såpass Kan hende jeg må revurdere. Han spiser jo pølser, han gjør det, og de gjør nok de andre og. Pølser er absolutt enkelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-12, 23:25   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsmat

Vi serverte minipølser og hjemmelaget potetmos i 7-årsdag nettopp. Det var veldig populært, og alle spiste mye!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:10   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsmat

Niobe: Hvilke minipølser brukte dere? Jeg tenkt på pølsekuler, men har ikke funnet i det siste. Minipølser hadde nok slått an.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:12   #9
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsmat

Minipølser står sammen med smårettskinke og -bacon. Pølsekuler fins fortsatt, jeg så de senest i går, på Kiwi. Uæææ, til vinteren må vi til pers med barnebursdag..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:23   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsmat

Jeg syns pizzasnurrer er det greieste jeg har servert. Lite søl og stor stas. Det eneste man må passe på er å ha nok. Ungene her spiste mye mer enn jeg trodde og det var bare tre igjen etterpå.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:26   #11
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsmat

Pastasalat? Kjøttboller/ skinke/ pølsekuler, pasta, ost og grønnsaker i forskjellige boller som de selv kan velge fra? Det krever kanskje litt innsats fra voksne da, men her har det vært veldig populært.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:27   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsmat

Vi hadde små hamburgere, sånne små Slices som de selger på REMA1000.
Passet supert til 7åringer og alle synes det var digg etter 4 pølsebursdager på rappen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:36   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsmat

Nachos med kyllingvinger/klubber, agurk/gulrot i staver, forskjellige dipper?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 09:44   #14
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagsmat

Jeg synes at taco, nachos, kyllingvinger og salat er fryktelig sølete i en 4-årsdag og ville gått for noe enklere. Pastaskruer kan kombineres med både kjøttboller og småpølser. Hvis du vil servere grønnsaker så hadde kanskje babygulrøtter vært enkelt og greit?

Eller horn fylt med ost og skinke? Kan bakes i forveien og varmes i ovn før gjestene kommer.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:44   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsmat

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Niobe: Hvilke minipølser brukte dere? Jeg tenkt på pølsekuler, men har ikke funnet i det siste. Minipølser hadde nok slått an.

Vi kjøpte dem hvertfall på Maxi i Sandnes. Tror det var Gilde? Er det Helgø, nå, forresten? Pølsekuler (Prior) kjøpte jeg nettopp på Mega i Solakrossen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 20:55   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsmat

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns pizzasnurrer er det greieste jeg har servert. Lite søl og stor stas. Det eneste man må passe på er å ha nok. Ungene her spiste mye mer enn jeg trodde og det var bare tre igjen etterpå.

Yngste spiser ikke det, ellers ville jeg gjerne laget det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 20:57   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsmat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi kjøpte dem hvertfall på Maxi i Sandnes. Tror det var Gilde? Er det Helgø, nå, forresten? Pølsekuler (Prior) kjøpte jeg nettopp på Mega i Solakrossen.

Da var nok Mega bare utsolgt forleden da jeg var innom. Pølsekuler synes han er godt, vil tro de fleste barn spiser det? Ikke blir det søl heller. Får se hva vi ender opp med.

Har redusert listen til 8 barn inkludert mine to, så det skal gå fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 21:05   #18
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsmat

Kyllingvinger og hvitløksbaguetter, gulrot og agurk i staver. Nachos med kjøttdeig og ost. Lasagne.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 21:08   #19
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagsmat

Hamburger? Må være enkel mat med så små barn, ellers blir det mye gris.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 22:16   #20
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Bursdagsmat

Osteskiver

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no