Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge MME?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-12, 21:09   #21
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Vi faset ut når de ikke lenger ville ha den formen for kos. Tenkte som så at andre barn får pupp, da skal jaggu mine få flaske på fanget så lenge de vil også.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 16:40   #22
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

På dagtid også, eller bare om kvelden?

Han fikk med seg en flaske til formiddagsluren, i hvert fall.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 17:28   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Vi kuttet mme-pulveret gradvis da de var en femten-seksten måneder. En skje mindre i en periode, og så enda en skje mindre osv. Til slutt er det bare lunkent vann, og det fikk de beholde en stund til de ikke ønsket/trengte den mer.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 18:22   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Vår er 2,5 år, har melkeallergi light, og får fremdeles flaska si nå han vil ha det. Etter råd fra lege.
Har begynt gradvis tilnærming til melk nå, men tar det rolig.
Er spent på hvor lenge han skal fortsette i grunnen, behovet er ikke like stort som vanen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 18:24   #25
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Vi har tynnet kraftig og bruker også 2 skjeer pr 200 ml.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 19:25   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Ja, tynne den ut er jo en god idé egentlig. Vi ser det litt an, nå er det barnehagestart, så hun skal få beholde den tryggheten flasken gir litt til, tenker jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:05   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Jeg husker at med Poden så begynte ved nedtrappingen med å blande mer og mer vanlig melk i MME. Pjokken har vi ingen ambisjoner om å få over på drikkemelk, derfor har vi kjørt vanlig MME til siste slutt, men bittelitt mer uttynnet på slutten.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:13   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Ja, jeg tror ikke vi begynner å blande med vanlig melk, altså. Vi prøver melk innimellom på dagtid, men hun liker det ikke foreløpig, og vi stresser ikke med det siden hun har andre kilder til kalsium og d-vitamin. Jeg synes fokuset på å drikke kumelk kan bli vel stort til tider her i Norge.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:21   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, jeg tror ikke vi begynner å blande med vanlig melk, altså. Vi prøver melk innimellom på dagtid, men hun liker det ikke foreløpig, og vi stresser ikke med det siden hun har andre kilder til kalsium og d-vitamin. Jeg synes fokuset på å drikke kumelk kan bli vel stort til tider her i Norge.

Da jeg tok opp saken med fastlegen, så sa hun at hvis ungene får litt ostepålegg og en yoghurt om dagen så er det nok. Jeg har også begynt å tenke litt på dette med drikkemelk, hvor nødvendig det egentlig er. Vi er så vidt jeg husker blant landene verden som drikker mest melk, og allikevel har vi mye beinskjørhet. Leste en forklaring på dette en gang, men nå husker jeg ikke hva det gikk ut på.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:36   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Da jeg tok opp saken med fastlegen, så sa hun at hvis ungene får litt ostepålegg og en yoghurt om dagen så er det nok. Jeg har også begynt å tenke litt på dette med drikkemelk, hvor nødvendig det egentlig er. Vi er så vidt jeg husker blant landene verden som drikker mest melk, og allikevel har vi mye beinskjørhet. Leste en forklaring på dette en gang, men nå husker jeg ikke hva det gikk ut på.

Ja, det er sånn jeg også har tenkt. Moren min har beinskjørhet (veldig lett grad), og da hun kontaktet Osteoporoseforeningen for råd om hva som var god, forebyggende mat sa de nettopp det: Ost, yoghurt og i tillegg mørkegrønne grønnsaker. Hvis hun begynner å like melk, skal hun få det, men det er ikke noe vi stresser med. Ingen av oss voksne drikker det heller.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-12, 20:58   #31
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge MME?

Jeg slutta å amme når jenta var 10 mnd og da fikk hun MME på flaske om kvelden i flere måneder husker jeg. Dette var både for kosen sin del, både hennes og vår, samt at hun ikke spiste noe særlig med mat (KISS-unge). Hun vente seg i hvertfall av med den kveldsflaska selv etterhvert.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no