Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-23, 17:07   #21
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook

Det er mulig det er lett å gjøre om facebookprofil om til minneside, men allikevel er det vaskelig å gjøre det følelsesmessig.
Jeg forstår godt at folk skriver bursdagshilsner, og ikke sjekker opp om personen er død eller levende. Jeg gjør det sjøl, og min avdøde samboer fikk bursdagshilsen etter sin død. Jeg kom ikke på å stenge profilen for kommentarer før det, men slette siden eller lage den om til minneside klarer jeg ikke ennå

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-23, 18:35   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(nå fikk ikke jeg med meg at det var snakk om noen som hadde vært død en stund. Min kollega som jeg tenkte på ha vært død i nesten 2 år og Facebook "pusher enda på at X liket dette!)

Jeg feks vokste jo opp i en annen landsdel og synes enda det er hyggelig å se hva gamle klassekamerater drivet på med, men vi hat ikke andre tilknytninger enn facebook

Det gjør i grunnen jeg også, men det er jo ikke særlig mange som viser hva de driver med på Facebook lenger. Og selv de få som gjør det (og de er jo åpenbart ikke døde da) er det så mange år siden jeg har hatt noe med å gjøre at det ikke føles naturlig å gratulere dem med dagen lenger, med unntak av noen få. Og hvis det skjer noe med dem vil jeg få høre om det relativt raskt. Så nei, jeg sender ikke bursdagshilsen til alle fb-vennene mine, heller ikke folk jeg har gått på skole med. Det føles bare rart, når jeg aldri snakker med dem eller skriver noe til dem ut over det. Litt unntak akkurat i år, da alle i mitt kull har fylt 50. Da har jeg nok sendt flere gratulasjoner enn ellers. Jeg sier ikke at det overhodet ikke kan skje, det kan være spesielle tilfeller, slik som meisje forteller om. Men sannsynligheten er liten, stort sett sender jeg bare gratulasjon til folk jeg vet lever.

En tidligere kollega av meg døde relativt ung, for en del år siden nå (ca 10). Mannen hennes la da ut dødsannonsen og tagget henne, slik at den ble synlig for alle hennes fb-venner. FB-siden hennes er fortsatt åpen, og ikke gjort om til minneside. Hun hadde forholdsvis stor familie (opprinnelse fra et annet land, og mange bor andre steder). Hvert år på bursdagen hennes er det veldig mange som legger igjen hjerter på profilen hennes, og deler bilder, minner og gode ord. Det er også litt fint, det blir litt som en minneside likevel. Har ikke sett at nonen har gratulert henne med dagen på en måte som gjør at det virker som om de ikke vet at hun er borte da.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-12-23 kl 19:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-23, 22:41   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook

Jeg opplevde det med ei som jeg tidligere studerte meg, ett år etter. Hun døde like etter en bursdag og året etter fikk hun gratulasjoner. Det var trist å lese. Hun var syk lenge før hun døde, og var åpen om det på Facebook.

Min venninne, som døde brått og ung nå i høst, sin Insta, FB og Snap er der fremdeles ser jeg, selv om moren sa til meg i minnestunden at hun ville få dem slettet så snart de fikk dødsattesten. Jeg håper Instagrammen får stå for de fleste bildene hennes er tatt mens vi var på turer sammen. Men det er ikke meg som bestemmer. Jeg tok nettopp bort "pin"-en på brukeren hennes som hang øverst som festet på Snappen min da. Det ble for påminnelse hver gang jeg så den. Nå sto det 7 uker på den ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no