Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Dunjakke i tørketrommel?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-10, 10:20   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dunjakke i tørketrommel?

Jeg har en dunjakke som ikke kan renses, men vaskes i vanlig maskin. Jeg har forstått at dunjakker må tørkes i tørketrommel sammen med en tennislignende ball. Problemet mitt er at jeg har mistet balldingsen som fulgte med jakken da jeg kjøpte den. Noen som har forslag til andre balldingser som kan fungere? Kan en vanlig tennisball gjøre nytten eller vil den loe?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:21   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Tennisballer funker finfint, men du bør ha mer enn en. Jeg pleier å bruke tre. Jeg vasker med tennisballene også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:22   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Jeg bruker alltid etpar tennisballer i trommelen når jeg tørker dun.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:24   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Tennisballer er bra. Jeg bruker også flere enn en gjerne 3 stk, jeg bruker også redusert varme p åtrommelen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:25   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.446
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Tre vanlige tennisballer funker supert, ja. Og hvis du har muligheten: Lav temperatur paa tromlingen over lang tid. Jeg har en dunjakke med veldig store "felt" og den maa tromles oppimot 2,5 timer för den blir skikkelig bra.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:42   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Alt man lærer her!

:aldrihørtom:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:52   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Tre vanlige tennisballer funker supert, ja. Og hvis du har muligheten: Lav temperatur paa tromlingen over lang tid. Jeg har en dunjakke med veldig store "felt" og den maa tromles oppimot 2,5 timer för den blir skikkelig bra.

Mannen sin måtte jeg tromle lenger tror jeg. Trodde det var ødelagt jeg, men den kom seg heldigvis. Jeg bruker 3 tennisballer, for jeg har ikke flere.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:53   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.446
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunjakke i tørketrommel?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Mannen sin måtte jeg tromle lenger tror jeg. Trodde det var ødelagt jeg, men den kom seg heldigvis. Jeg bruker 3 tennisballer, for jeg har ikke flere.

Jeg var ikke langt fra aa hylgrine etter aa ha sett min etter "vanlig" tromletid.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no