Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøkkenmaskin og effekt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 18:16   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Kjøkkenmaskin og effekt

Jeg har i sju år siklet etter en kjøkkenmaskin, men har vært for gnien til å ta meg råd til det. Nå har jeg helt ut av det blå fått en Kenwood kjøkkenmaskin, og jeg er både og

Den har 6,7 liters bolle og er på 900 Watt. Det jeg lurer på er om jeg skal være vil og gal og oppgradere til en med mer effekt, 1200 eller 1500? Eller er 900 mer enn nok? Hvis det hadde vært kjekt med en kraftigere en, hvilken skal jeg i så fall bytte i?

Kommer det an på hva den blir brukt til? Jeg baker nok en del boller og brød, dersom det har noe og si.

Jeg har forsøkt og google, men alle produktkodene på de ulike kjøkkenmaskinene hos de ulike elektroleverandørene gjør meg helt ør.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:03   #2
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Tja jeg har hatt en med 750 watt og har nå en på 1200 watt og jeg merker ikke så mye forskjell . Den greide jobben mer en godt nok . Den største forskjellen er at det er vanskliger å bare la den såvidt gå og at utstyret er oppvaskmaskinbart .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:26   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Hmm, jeg skjønner egentlig ikke dette, kjenner jeg.

Har sett på Kenwood sine egne sider (www.kenwoodworld.com) og sammenlignet f.eks den jeg har fått, en Classic Major på 900 W, med en Titantium Major på 1500 W, og de har jo samme spesifikasjon på kapasitet:

Sitat:

Capacity - Cake 4.6kg
Capacity - Dough 2.4kg
Capacity - Egg Whites 16 Maximum
Capacity - Flour for Pastry 910g

Hva er poenget med den ekstra effekten da, hvis den ikke skal gi seg utslag i noe? Og hvorfor i all verden skal den koste så mange tusen mer?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:17   #4
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Jeg har som sagt hatt en 98 modell og har vel nå en 09 utgave . ( den ble byttet ut fordi jeg var uheldig å mistet den i gulvet ) . jeg synes ikke det er store forskjellen på de . Var knallfornøyd med den gamle . Men Titanium Majoren er steike mye finere å se på og det rustfrie tilbehøret er kjekkt .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 23:31   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Jeg har som sagt hatt en 98 modell og har vel nå en 09 utgave . ( den ble byttet ut fordi jeg var uheldig å mistet den i gulvet ) . jeg synes ikke det er store forskjellen på de . Var knallfornøyd med den gamle . Men Titanium Majoren er steike mye finere å se på og det rustfrie tilbehøret er kjekkt .

Fint og høre erfaringene dine. Tror jeg beholder den jeg har fått jeg, på 900 W, i alle fall dersom det stemmer at jeg ikke kan elte mer gjærdeig i en på 1500 W.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 09:17   #6
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Akkurat dette skulle jeg også spørre om! Jeg ønsker meg kjøkkenmaskin, men de er dyre. Har siklet på kenwood major.
Men så ser jeg reklame fra expert i dag, en kenwood med 900 w til 2800kr.
Jeg greier ikke finne ut hvor tung deig den kan elte, men den har i allefall stor bolle. Mulig det er den samme du nettopp har fått deg?

Synes du skal teste den litt, sånn at du kan oppdatere meg om hva du synes. Jeg ser for meg at jeg kommer til å bake en del brød når jeg får en sånn. Har lånt mamma sin, en gammel kenwood, men den har jo så liten bolle at det blir ett brød av gangen, og det gidder jeg jo ikke.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:54   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Jeg kunne tenkt meg at den elta deigen til fire brød i slengen (sånn tatt i betraktning at jeg skjærer opp ett og et halvt brød hver kveld, bare for å lage kveldsmat og frokost til ungene....), og må finne ut om den takler det før jeg bestemmer meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:34   #8
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Har du testet maskinen? I går fikk jeg reklame fra Elkjøp, og de har nå en kenwood major med 900 w til 1800 spenn! Veldig fristet til å slå til!

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 10:07   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Har du testet maskinen? I går fikk jeg reklame fra Elkjøp, og de har nå en kenwood major med 900 w til 1800 spenn! Veldig fristet til å slå til!

Jeg oppgraderte til den på 1500 W, siden jeg vil at den skal takle så store brøddeiger som mulig. Ikke det at jeg har fått testet den til brødbaking enda da... Må bare finne brødformene mine først... Så jeg har ikke så mye hjelp og komme med, dessverre. (jeg har bakt kaker og sånt med den, og den er kjempegod. Og til kakerører etc er helt sikkert 900 W plenty. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 10:22   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin og effekt

Jeg har en KM med 900 W effekt, og den takler helt fint å elte 3 store brød.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no