Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du håndsåpe på kjøkkenet?
Ja. 188 82,46%
Nei. 23 10,09%
Har hatt men ikke nå lengre. 13 5,70%
Annet. 4 1,75%
Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-09, 21:32   #121
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Man er hos kjæresten sin, pakker inn tampong i masse papir og kaster i søplebøtta. Hvorpå kjærestens mor senere kommer diskret og ber meg vennligst ikke bruke søplebøtta på badet til slikt fordi det er så ekkelt, om jeg ikke heller kan benytte søplebøtta på kjøkkenet?


WTF?

Hva? Hadde hun rotet i søpla, eller, siden hun skjønte hva du hadde kastet - godt innpakket?

Hvis man velger å ha søppelbøtte på do, og synes det er ekkelt med slikt avfall - ja, da får man heller tømme bøtta oftere, synes jeg.

For øvrig har vi selvfølgelig såpe på kjøkkenet.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 21:42   #122
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Selvsagt. Hendene må vaskes ofte når man holder på med mat, og jeg gidder da ikke å løpe frem og tilbake (eller opp og ned trappa hos oss) til badet for å gjøre det. Zalo er til oppvask.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 21:44   #123
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Gidder ikke lage mer arbeid for meg selv på grunn av en og annen prippen gjests skyld. Dessuten bruker sikkert snart alle mooncup likevel.

Prippen? Da lurer jeg virkelig på hvor grensen går for hva du synes er ekkelt. Brukte tamponger på middagsbordet?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:16   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Hva er det som er så vanskelig/ekkelt med å tømme søppelbøtta på do i stedet for på kjøkkenet??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:27   #125
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Ja, det har vi. Med zalo blir hendene så tørre.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:32   #126
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Vi har håndsåpe på kjøkkenet, på do og på badet. Vi har bosspann på do, kjøkken og på badet, men vasken på do virker ikke så da må man på badet for å vaske hender.
Dvs. vasken virker, men vannlåsen er bortevekke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:42   #127
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva er det som er så vanskelig/ekkelt med å tømme søppelbøtta på do i stedet for på kjøkkenet??

Det skjønner ikke jeg heller. Det er jo pose oppi der!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:52   #128
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Har håndsåpe på kjøkkenet og synes det er en selvfølge. Man blir veldig tørr på hendene av å bare bruke zalo til håndvask.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 22:55   #129
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Bruker alle Zalo? Vi bruker Neutal eller Ecover oppvaskmiddel stort sett og er det ikke håndsåpe så synes jeg ikke disse er så ille å vaske hender i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:25   #130
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Bruker alle Zalo? Vi bruker Neutal eller Ecover oppvaskmiddel stort sett og er det ikke håndsåpe så synes jeg ikke disse er så ille å vaske hender i.


Jammen, oppvasksåpe heter jo Zalo, samme hvilket merke det er...

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 23:35   #131
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

ja det har me.gjør ting lettere så du slipp å løpe ut på badet.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 00:49   #132
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Selvfølgelig. Matlaging og håndvask hører sammen.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 01:07   #133
atrais
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 5
atrais har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Har dispenser med zalo på kjøkkenbenken. Må ha noe med futt i på kjøkkenet selv om det går utover hendene i lengden.

atrais er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 05:38   #134
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Prippen? Da lurer jeg virkelig på hvor grensen går for hva du synes er ekkelt. Brukte tamponger på middagsbordet?

Jøss, det var da voldsomt - du la kanskje ikke merke til kneggesmileyen etter det med prippen? Det skulle liksom indikere en spøkefull tone. Jeg har heller ikke for vane å legge matavfall eller brukte kaffefiltere på middagsbordet, og søppelbøtta vår er på trygg avstand fra middagsbordet og blir dessuten tømt minst en gang om dagen. Jeg har ingen problemer med hverken bind eller tamponger og synes ikke det er spesielt vemmelig å tømme noen søppelbøtte hverken her eller der. Jeg har i grunnen ikke tenkt så nøye gjennom dette før jeg så denne tråden. Vi har søppelbøtte med lokk til bleier stående utenfor badet, og det kan jo være at jeg lar bøtta bli stående der med denne diskusjonen i minne.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 24-05-09 kl 05:59.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 09:36   #135
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Jeg glemte visst en smiley, skal huske det neste gang jeg tuller eller overdriver litt.

Men jeg mente det litt, nå bruker ikke jeg ofte bind på dagen, men hvis jeg hadde vært på besøk og jeg ikke fant noen annen utvei enn å ta med meg det brukte bindet ut fra do, gjennom stua og inn på kjøkkenet, hadde jeg hatt store problemer. Hadde jeg hatt tampong hadde den gått i do.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 10:44   #136
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Gidder ikke lage mer arbeid for meg selv på grunn av en og annen prippen gjests skyld. Dessuten bruker sikkert snart alle mooncup likevel.

Og der ble jeg minnet om at jeg bestilte en mooncup for snart et år siden som jeg fortsatt ikke har fått rotete meg til å prøve.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 11:02   #137
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skal de gå med den i lomma, da? Det er ikke alle som syns det er så stas å komme ut fra do med et brukt bind og gå og vifte med det foran alle andre. Jeg foretrekker å legge det fra meg på do, gitt.

Søppelbøtta utenfor står to meter unna gjestedoen, så en prippen gjest kan evnt. gå to skritt. Åpne ytterdøra og legge det oppe i hovedsøpla. Selv hadde jeg aldri lagt fra meg et skittent bind i andres søppelbøtte på badet. Da hadde jeg lagt det i utesøpla. Akkurat på lik linje som jeg gjør med ungenes tisse og bæsje bleier. For meg er det normal høflighet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 11:10   #138
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg hater å ha mensen, skulle skifte, og befinne meg på et toalett uten søppelbøtte. Det er alltid like moro å pakke det inn, krølle det godt sammen i hånda, finne kjøkkenet og "tilfeldigvis" spørre hvor søppelbøtta er.


Tenk da hvor upraktisk det hadde vært om de ikke hadde håndsåpe på kjøkkenet da!



Nei, kjøkkenhåndsåpe er et must!
Etter å ha tatt i rå kjøttprodukter, og embalasjen til rå kjøttprodukter, så må en jo vaske hendene ordentlig før en tar i noe som helst annet! Det er jo flust av bakterier der som ikke bør få komme på annen mat og redskaper. E-coli smitter jo slik. Og all annen matforgiftning.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 11:21   #139
Store-ulv
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 518
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Ja, vi har håndsåpe på kjøkkenet! Vasker hendene mine mange ganger under matlaging og synes Zalo blir for sterk. Søppelbøtte på do har vi også.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 13:45   #140
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Søppelbøtta utenfor står to meter unna gjestedoen, så en prippen gjest kan evnt. gå to skritt. Åpne ytterdøra og legge det oppe i hovedsøpla. Selv hadde jeg aldri lagt fra meg et skittent bind i andres søppelbøtte på badet. Da hadde jeg lagt det i utesøpla. Akkurat på lik linje som jeg gjør med ungenes tisse og bæsje bleier. For meg er det normal høflighet.

Glad jeg ikke er vennen din.

Men jeg tror jeg ville vurdert å sette opp et skilt på søppelbøtta på badet: "Denne er IKKE til bruk for mens-greier eller baby-greier, bare for mors q-tips og tomme paracet-brett". Også ville jeg hatt på en smily og, kanskje eller .

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no