Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du håndsåpe på kjøkkenet?
Ja. 188 82,46%
Nei. 23 10,09%
Har hatt men ikke nå lengre. 13 5,70%
Annet. 4 1,75%
Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-09, 15:03   #101
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Vi har håndsåpe på kjøkkenet i perioder, ellers bruker vi zalo.
Og, selvfølgelig søppelbøtte på do. At folk ikke har det er veldig slemt mot sine kvinnelige gjester.

Og evt inkontinente menn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:41   #102
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Jeg har lyst til å understreke at jeg er rimelig bakteriebevisst under matlagingen, selv om jeg ikke har håndsåpa på kjøkkenbenken. Sånn sett synes ikke jeg pollen forteller oss så mye om renslighet. :insisterer:

Var det siri som ikke ville vaske henda i vasken fordi koppene skulle vaskes der? Vi har hatt samme problemstilling siden vi har en baby som får flaske. Vi kjøpte denne saken fra IKEA - helt genialt. Samlet brukte flasker oppi der mellom oppvaskslagene, og puttet den oppi vasken først når vi skulle vaske opp. Veldig renslig og greit.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:47   #103
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Selvfølgelig har jeg det. Må vaske hendene før, under og etter matlaging, og da er det pes å gå på badet for å gjøre det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 16:42   #104
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Ja, og den brukes mye.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 16:47   #105
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Selvsagt har vi håndsåpe på kjøkkenet. (og søppelbøtte på badet)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 16:56   #106
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Nei, men har en meter å gå til badet ca da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:27   #107
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Jeg reagerer på folk som IKKE har håndsåpe på kjøkkenet. Og søppelbøtte har jeg på badet vårt. Ikke på doen. Aldri i verden om jeg vil ha andres mensbleier der. Den kan de hive ute i søpla. Usj. Jeg tok vekk søppelbøtta på doen, da den ble brukt til å legge diare bleier i. De tar man UT!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:00   #108
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Jeg vasker henda i Zalo, har ikke egen dispenser til zaloen ( ), har heldigvis egen gjestedo og den er uten søppelbøtte.

Også bruker jeg håndkrem.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:03   #109
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg vasker hendene i Zalo.

Samme her.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:12   #110
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, det har vi. Zalo blir i overkant tøft for huden så ofte som vi vasker hendene før, under og etter matlaging.

Jepp.
I tillegg har vi et toalett i gangen som er uten vask, så da er det greiere å gå inn på kjøkkenet for å vaske hendene etterpå, enn å måtte gå "helt" inn på badet (som sikkert er hele seks skritt lenger inn ... ) .

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:27   #111
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Har ikke håndsåpe men dispenser med zalo oppi. Den brukes til håndvask også.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:34   #112
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Etter å ha trodd at jeg matforgiftet 3 av fire gjester, mannen min og meg selv, har jeg blitt helt hysterisk på hygiene på kjøkkenet. Jeg var knust av skyldfølelse og følte meg som ei skikkelig sjuske. Gjesten det gikk hardest utover måtte være hjemme fra jobben en hel uke. Jeg sendte blomster og hadde skikkelig dårlig samvittighet.

Det viste seg at Synderen var Lillebror som hadde smittsom omgangssyke.

heldigvis

Ikke for å gi deg nytt skyll av dårlig samvittighet altså, men legg ikke all skyld på Lillebror. Det er gode sjanser for at du hadde viruset (men ikke ble syk) og overførte det til maten. Håndvask er utrolig viktig når man har omgangssyke i huset. Også for den som ikke spyr. Spriting av dørhåndtak kan også være lurt.

Hyggelig at du sendte blomster da.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 19:47   #113
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Ja, det har jeg.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 19:50   #114
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

. Og søppelbøtte har jeg på badet vårt. Ikke på doen. Aldri i verden om jeg vil ha andres mensbleier der. Den kan de hive ute i søpla. Usj.

Skal de gå med den i lomma, da? Det er ikke alle som syns det er så stas å komme ut fra do med et brukt bind og gå og vifte med det foran alle andre. Jeg foretrekker å legge det fra meg på do, gitt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 19:57   #115
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Seff har man såpe på kjøkkenet og søppelbøtte på do.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:15   #116
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skal de gå med den i lomma, da? Det er ikke alle som syns det er så stas å komme ut fra do med et brukt bind og gå og vifte med det foran alle andre. Jeg foretrekker å legge det fra meg på do, gitt.

Jepp.

Vi har også søppelbøtte på begge badene og håndsåpe på kjøkkenet, og jeg ser på det som selvfølgelige nødvendigheter.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:27   #117
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Kjipt å måtte bære med seg bind og tamponger ut fra do og finne søpla synes jeg. Det er jo bare å tømme den søppelbøtta på do som ellers i huset?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:30   #118
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kjipt å måtte bære med seg bind og tamponger ut fra do og finne søpla synes jeg. Det er jo bare å tømme den søppelbøtta på do som ellers i huset?

Gidder ikke lage mer arbeid for meg selv på grunn av en og annen prippen gjests skyld. Dessuten bruker sikkert snart alle mooncup likevel.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:44   #119
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Dessuten bruker sikkert snart alle mooncup likevel.

Mooncup ja...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 20:47   #120
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Såpe på kjøkkenet, og søppelbøtte på badet.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no