Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den store påsketråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-21, 15:47   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Her er den foreløpige planen hytta, og så håper jeg studentsønn kommer hjem og blir med.
Hvis det blir hytteforbud, eller bare slapsesnø på fjellet, blir det hjemmepåske. Har alltids en del ting som bør gjøres hjemme, men usikker på om det er en koselig påskeplan

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 15:57   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Håper det blir lov å reise på hytta. Og hvis det er lov så håper jeg det blir lov å gå på restaurant. Vi er en gjeng som møtes der, spørs om det er OK nå. Men om det blir fint vær så kan vi kanskje sitte ute?

Ellers blir det vafler, kvikklunsj, helt sikkert en god del jobbing. Og en tur på truger om været er fint. Jeg er dessverre ikke komptatibel med langrennski.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 16:14   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi har vaklet fram og tilbake for å dra på hytta i nord, men landet på at vi blir værende i Viken. All påskepynt og påskeeggene er på hytta, men pytt pytt. Jeg skal i allefall bake det greske godis påskebrødet mitt og besøke barn og barnebarn og kanskje Broder'n. Er tælan gått kan vi starte på hagen i nyhuset, det hadde gjort godt i kroppen. Jeg skal flexe noen dager og få feriefølelse har jeg bestemt.

Det er forresten innmari koselig å lese så mange fine både små og store planer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 16:49   #24
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg har 5 dager påskefri fra stråling, vi skal bare være hjemme og kose oss gløgg.
Lammelår, påskeegg, quiz, snop, natur og bare avslapning.

Fjols er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 16:59   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Når gutta var små var vi alltid i Danmark i påsken. Danmark er så bra i påsken.

Vi har ingen planer, bare ta livet med ro. Jeg håper jeg kan pusle litt i hagen, se om ting popper opp her og der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 17:24   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Høytider hos deg høres alltid så fantastisk ut, Nenne!

Og jeg har seff begynt å tenke på om jeg trenger et påskeservise. Neida. Joda. Neida. Men begynner å få en softspot for sånne litt halvglorete serviser med frukt på fra nittitallet. Sitrongult!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-21, 20:08   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Høytider hos deg høres alltid så fantastisk ut, Nenne!

Og jeg har seff begynt å tenke på om jeg trenger et påskeservise. Neida. Joda. Neida. Men begynner å få en softspot for sånne litt halvglorete serviser med frukt på fra nittitallet. Sitrongult!

Det kan du sikkert finne på en bruktbutikk, sånn i tilfelle de snart åpner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 07:04   #28
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Høytider hos deg høres alltid så fantastisk ut, Nenne!

Og jeg har seff begynt å tenke på om jeg trenger et påskeservise. Neida. Joda. Neida. Men begynner å få en softspot for sånne litt halvglorete serviser med frukt på fra nittitallet. Sitrongult!

Så hyggelig å høre. Jeg liker å lage fest og moro og kos. Og går litt av skaftet noen ganger, men det er for å skille tydelig mellom hverdag og fest.

Det er sitronserviset fra PP du trenger da. Det er jo litt morsomt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 07:50   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Tenker det blir hjemmepåske med pusling i hagen, turgåing med hund og et og annet påskeegg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 08:11   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg skulle hatt hjemmepåske helt uavhengig av pandemi, så det blir litt som vanlig. Jeg håper det blir godt nok vær til å nyte hagen og så skal jeg på skogsturer i nærområdet.

Jeg synes forøvrig hjemmepåske (og hjemmevinterferie) er helt pyton og må som regel logge av sosiale medier. Det føles alltid som at alle er oppe på et fjell, noe som er min absolutt foretrukne ferieform.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 06-03-21 kl 11:52.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 08:15   #31
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi skal ha hjemmepåske uansett hva som skjer med restriksjoner så jeg håper bare at været blir fint så det går an å være mye ute.

Jeg har et barn som fremdeles synes det er stas å finne på ting med meg så da blir det nok bollebaking, geocaching, fargelegging og brettspill. For egentid ser jeg fram til å lese bøker og drikke vin.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 08:48   #32
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Jeg fant to fine serviser på vår lokale NMS gjenbruks butikk til en slikk og ingenting. Ett fra Figgjo og ett fra Rørstrand. Figgjo var hvitt med gul og blå ring og det fra Rørstrand var med tekanne, var gult med noe mønster .

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 09:58   #33
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi skal også spille spill! Favoritten er Citadels.

Jeg har nettopp kjøpt dette, og sparer på det til påsken.

Ellers blir det nok hjemmepåske på oss, forhåpentligvis med egnet vær til å klargjøre båten for sesongen og ta noen turer på fjorden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 10:46   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi skal på hytta for første gang i år og jeg gleder meg masse til det. Jeg aner ikke hvem som skal være med, men håper at noen av ungene tar turen utover.

Masse godteri, god mat og brettspill er påske for meg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 10:54   #35
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Planen er hytta, solvegg, strikketøy, skiturer, god mat og påskeegg. Jeg orker ikke ha en plan B, akkurat nå ser jeg ikke hvordan jeg skal komme igjennom resten av våren uten dette avbrekket. Blir det ikke noe av, så løser det seg og. Da gjør vi noe hyggelig hjemme.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 11:08   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi har alltid hjemmepåske. Vi har noen faste tradisjoner, vi tar inn kvister og setter i vase, og pynter med små egg og fugler. Vi pleier å starte opp hagen for våren, vaske veranda, ta fram utemøbler, og ellers må vi ha krim, god mat, masse godteri, spill og noen turer ut med familien. Frøsådd, kaffe i vinterhagen og strikketøy hører også med. Vi har en eller annen form for påskeeggjakt på påskeaften, og både voksne og barn får et velfylt egg. En gang eller to har vi lagt inn en langhelg uten barn den første helga i ferien, men den planen røyk jo naturlig nok i fjor. De siste åra har påsken vært min favoritthøytid, det er mer lavterskel enn jul, det er vår og det er god tilgang på krim.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 06-03-21 kl 12:29.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 11:44   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi har egentlig bestilt en superfin leilighet i koselig strøk sentralt i Bergen, og planen var bypåske der og masse kvalitetstid med søstrene og niese og alt. Det ser ikke spesielt lovende ut. Jeg har vanligvis ikke noe mot hjemmepåske, men etter å ha hatt så mange triste turer hjem til Bergen mellom september og januar (sykdom, dødsfall, rydding i dødsbo, urnenedsettelse...) hadde jeg gledet meg veldig til dette.

Uansett, jeg har tenkt å ha fri hele påsken, i hvert fall så mye som mulig, og vi skal ha påskeegg og begynne å fikse i hagen og ha god mat og alt sånt. Det blir nok greit, det også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 11:51   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Jeg har 5 dager påskefri fra stråling, vi skal bare være hjemme og kose oss gløgg.
Lammelår, påskeegg, quiz, snop, natur og bare avslapning.

Så herlig!

Jeg har siste stråling 31. mars, så planene om å dra på tur rundt palmehelgen måtte utgå.

Hvis det er OK vær, drar vi nok en tur til sommerhuset for å åpne etter vinteren.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 12:31   #39
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi er veldig heldige og blir vanlig påske på hytta så fremt ingen av oss er syke.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 12:47   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Vi har alltid tatt en tur på Folkemuseet, men spørs om det går i år. Jeg vet de holder åpent friluftsområdene nå, men tror kanskje det blir for fullt når alle skal ha hjemmepåske.

Jeg tror jeg skal bestille opp en bunke manga til Hiawata i år igjen, og litt amerikansk godis. Også tipper jeg påskeharen, som egentlig pensjonerte seg for noen år siden får ha en gjesteopptreden med rebusløp. Selv 16-åringer kan sette pris på sånt.

Jeg har allerede kjøpt noen fine påskeliljer i potte og en knallgul ranunkel, og tenker å fortsette å fylle på med blomster fram mot påske. Kanskje jeg kan finne kirsebærgreiner også.

Også får vi fortsette å bruke både primusen og barbeco-grillen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no