Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol i konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-17, 08:10   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Ikke aktuelt og uhørt i min og mannens familier. Men jeg hadde ikke reagert hvis dansk vertskap bød på vin til mat og snaps til kaker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 08:20   #22
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Ikke aktuelt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 08:50   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Nei, det har vi ikke. Syns det er en veldig passende anledning til alkoholfri fest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 08:50   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

I min familie har vi ikke erfaring med konfirmasjoner ennå, men jeg har en nevø som skal konfirmeres snart. Der pleier de å drikke alkohol i bursdager, så jeg tipper det blir alkohol i konfirmasjonen. Jeg har ingen sterke meninger for eller i mot, ville neppe servert alkohol om det var mitt barn, men jeg måtte jo også tvinges til å servere alkohol i bryllupet mitt, så.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:08   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi kommer nok til å ha vin/øl til maten ja, det har vi alltid når det er familieselskap. Ingen fyllefest altså, men et glass eller to til maten. Jeg er vant med det samme fra jeg var liten, ingen blir fulle - og rundt halvparten kjører, så de drikker noe annet.

Jeg er ganske sikker på at det har blitt servert vin i alle konfirmasjonene jeg har vært i. Kanskje fem til sammen, så litt tynt referansegrunnlag.

Samme her. Samme med dåp. Det er snakk om et glass vin til maten, ikke noe mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:21   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi kommer nok til å ha vin/øl til maten ja, det har vi alltid når det er familieselskap. Ingen fyllefest altså, men et glass eller to til maten. Jeg er vant med det samme fra jeg var liten, ingen blir fulle - og rundt halvparten kjører, så de drikker noe annet.

Samme her. Minnes også at vi hadde det i min egen konfirmasjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:25   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Tenker nok vi har øl til maten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:26   #28
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Eg har ingen problem med at det blir servert alkohol når det er barn tilstede, men sålenge det er eit barn som blir feira syns eg det blir feil. Heilt uaktuelt for oss å servere alkohol i konfirmasjon eller på navnefest/dåp.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:29   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Totalt uaktuelt. Me drikk ikkje ellers heller, men å servere alkohol i ein fest med mange barn og der hovedpersonen er eit barn framleis, er ikkje aktuelt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:31   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Det blir alkoholfritt i podens konfirmasjon.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:34   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

I vår familie er vin til maten like naturlig som annen drikke, selvsagt uten fyll. M.a.o. blir det helt sikker servert også i konfirmasjon. Bobler og alternativ uten alkohol når gjestene kommer og vin pluss alternativ til maten. Ingen drinker etterpå til kaffen, dog.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:37   #32
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Nei, det kan jeg ikke tenke meg at vi skal ha. Både fordi hovedpersonen er et barn, og fordi selskapet er midt på dagen en søndag.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:59   #33
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Nei, det blir ikke alkohol i min sønns konfirmasjon. Vin til maten i en vanlig familiemiddag har vi. Alkohol i konfirmasjon har jeg ikke vært vant med.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:00   #34
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Uaktuelt her i huset.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:04   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Jeg synes det er unaturlig å ha alkohol i et selskap der hovedpersonen er mindreårig og hadde syntes det var veldig rart med alkoholservering i konfirmasjon jeg var gjest i.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:22   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Jo, her blir det servert vin til velkomst og til tre retters middag. Og alkoholfritt. Til en slik festmiddag synes jeg man kan få velge. En del som kjører, så mange vil gå for alkoholfritt. Har ingen prinsipper eller kvaler rundt dette. Vi drikker f.eks vin i familiemiddag på en lørdag også. Det er jo aldri noen som blir pussa eller fulle.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:49   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Vi kommer nok til å ha alkoholfri konfirmasjon, men det er ikke utfra noen overbevisning om at det er uaktuelt eller uhørt på noe vis. De aller fleste kommer til å kjøre, deler av slekta er avholds, og det vil bety en større utgift. Hiawata selv liker ikke lukten av alkohol, så siden det er hans selskap anser jeg det som naturlig å følge hans ønsker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:03   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Vi hadde vin til maten. Jeg synes det er like naturlig å tilby et glass vin til en god middag som det er å tilby kaffe til kaken.

Hadde nok sett annerledes på det hvis det var noen som pleide å drikke for mye.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:05   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Totalt uaktuelt. Me drikk ikkje ellers heller, men å servere alkohol i ein fest med mange barn og der hovedpersonen er eit barn framleis, er ikkje aktuelt.

Kommer ikke til å være mange barn i konfirmasjonene her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:06   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Jeg synes det blir litt som å tilby kjøtt som en del av valgfri meny/buffet når konfirmanten er vegetarianer, eller ha fisk på koldtbordet selv om konfirmanten var allergisk og ikke kunne spise det. Ingen sterke meninger for eller imot. Hadde fint godtatt at det kun ble servert vegetarmat i en konfirmasjon fordi konfirmanten var vegetarianer, men hadde heller ikke reagert negativt om det var koldtbord med både kjøttretter og vegetarretter. Så for meg vil det med andre ord være helt ok med tilbud om alkoholholdig drikke til de som har mulighet til å drikke det, selv om konfirmanten selv ikke har det, men også helt forståelig om man dropper det, fordi man ønsker at konfirmanten som selskapets midtpunkt skal kunne forsyne seg av alt på menyen. Det får være opp til dem som skal arrangere. Jeg synes ikke noen av delene er "rart" eller unaturlig.

Selvsagt forutsatt at man ikke har familiemedlemmer som ikke greier å styre egen alkoholbruk da, og mistanke om at noen kunne finne på å bli beruset og ubehagelig. Da hadde det selvsagt vært fullstendig utelukket.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-03-17 kl 11:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no