Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol i konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 23:55   #1
iselin
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 12
iselin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Alkohol i konfirmasjon?

Ja? Nei?
For egen del har det aldri blitt servert alkohol i større formelle familieforekomster som barnedåp, konfirmasjon og begravelser, men på mannens side er dette nærmest en selvfølge.
Mannen min og jeg er helt enige om at alkoholservering er uaktuelt i "vårt" konfirmasjonsselskap, det er resten av svigerslekta som vi vet kunne ønske seg både vin til maten og likør til kaffen. Nå er de over gjennomsnittet glad i alkohol da, så desto større grunn til å ikke servere.

iselin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:57   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Jeg har aldri vært i en konfirmasjon hvor det er blitt servert alkohol, og vi kommer ikke til å servere alkohol når Guttungen skal konfirmeres neste år. Jeg syns ikke at alkohol hører hjemme i et selskap som skal være for å feire et barn. (Som en konfirmant fremdeles er, selv om hun/han er en ungdom.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:00   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Ikke aktuelt her hos oss i alle fall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:01   #4
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Helt uaktuelt.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:11   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har aldri vært i en konfirmasjon hvor det er blitt servert alkohol, og vi kommer ikke til å servere alkohol når Guttungen skal konfirmeres neste år. Jeg syns ikke at alkohol hører hjemme i et selskap som skal være for å feire et barn. (Som en konfirmant fremdeles er, selv om hun/han er en ungdom.)

Samme her.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:14   #6
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Enig med Inagh, helt uaktuelt her og.
Har heller ikke vært i noen konfirmasjoner der det har vært servert alkohol.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:17   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Vi kommer nok til å ha vin/øl til maten ja, det har vi alltid når det er familieselskap. Ingen fyllefest altså, men et glass eller to til maten. Jeg er vant med det samme fra jeg var liten, ingen blir fulle - og rundt halvparten kjører, så de drikker noe annet.

Jeg er ganske sikker på at det har blitt servert vin i alle konfirmasjonene jeg har vært i. Kanskje fem til sammen, så litt tynt referansegrunnlag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:17   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Totalt uaktuelt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:20   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Uaktuelt. Har aldri vært i konfirmasjon hvor det har vært servert alkohol.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:25   #10
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Helt uaktuelt.
Har aldri vært i konfirmasjon der det blir servert alkohol.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:25   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Sist konfirmasjon i familien var det øl og vin tilgjengelig til maten. Det var det ikke på den året før. Dette var konfirmasjonene til to av mine nieser, det vil si en datter av hver av mine to søstre. Så tydeligvis ingen fast praksis i min familie, på dette området. Tviler på at vi kommer til å ha det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-03-17 kl 08:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:28   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

verken meg eller min mann har erfaring med alkoholservering i konfirmasjoner, så for oss er det en fremmed tanke. Vi har ikke servert alkohol i konfirmadjonene til våre to eldste, og kommer heller ikke til å gjøre det i konfirmasjonen til yngste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:43   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Helt uaktuelt. Har aldri vært i konfirmasjon eller dåp hvor det har blitt servert alkohol.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:50   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Vi har hatt begge våre konfirmasjoner ute av huset, og vi har valgt å ikke ta med øl og vin til maten. Det koster såpass mye mer, og dette har vært på dagtid, så vi har valgt å avstå.

Jeg ha ikke noe problem med at slikt tibys i slike settinger. Øl og vin til maten er ikke ensbetydende med fyll for min del, og hadde vi hatt selskapene her hjemme, så kunen vi nok fint hatt det tilgjengelig for de som måtte ønske det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 01:14   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi har hatt begge våre konfirmasjoner ute av huset, og vi har valgt å ikke ta med øl og vin til maten. Det koster såpass mye mer, og dette har vært på dagtid, så vi har valgt å avstå.

Jeg ha ikke noe problem med at slikt tibys i slike settinger. Øl og vin til maten er ikke ensbetydende med fyll for min del, og hadde vi hatt selskapene her hjemme, så kunen vi nok fint hatt det tilgjengelig for de som måtte ønske det.

Det er vel omtrent her jeg er også, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 05:33   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Ingen alkohol i mine barns konfirmasjon. Det er 15-åringens dag og hun/han som bestemmer(mest) meny og program for festen, og da er alkohol veldig lite aktuelt. Har selv for øvrig vært gjest i konfirmasjoner både med og uten alkohol.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 06:10   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Jeg har vært i én konfirmasjon hvor det ble servert alkohol. Men det var i en nokså spesiell krets, konfirmanten var eneste barnet. For vår del hadde alkohol vært uaktuelt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 06:19   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Det er lite aktuelt med alkoholservering dersom mine barn skal konfirmeres. Jeg er heller ikke vant med det fra de konfirmasjonene jeg har vært gjest i.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 07:02   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Fullstendig uaktuelt hos oss, en konfirmasjon innebærer et selskap med mange barn. Vi har hatt farris, brus og vann.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 07:39   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkohol i konfirmasjon?

Ikkr aktuelt her heller. Det er en dag for et barn,ed mange andre barn til stede. Det handler ikke om fyll heller, men at man ikke trenger det og at jeg synes at hovedpersonen skal kunne spise og drikke alt. Og at man må kunne feire noe uten å ha alkohol inne i bildet, om der så er et glass vin til maten. Finnes mange andre gode drikker som god juice.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no