Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Setter du pris på pent innpakkede gaver?
Jeg er opptatt av å pakke inn gaver pent selv, og setter pris på å motta pent innpakkede gaver 77 39,69%
Jeg er opptatt av å pakke inn pent, men bryr meg ikke om hvordan gaver jeg mottar ser ut 16 8,25%
Pakker inn litt tilfeldig selv, men jeg setter pris på å motta pent innpakkede gaver 48 24,74%
Jeg er ikke opptatt av innpakningen på gaver jeg gir og får 40 20,62%
Jeg bruker masse tid på innpakking av gaver og blir lei meg over å få stygt innpakkede gaver! 1 0,52%
What? Finnes det noen som bryr seg om noe så overfladisk? :sjokk&vantro: 12 6,19%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-12, 22:45   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg har en indre estetiker som sjelden kommer så veldig godt fram, men når julegavene skal pakkes inn, får den lufte seg. Jeg synes det er veldig viktig at julegavene jeg gir bort er pent pakket inn og jeg setter også pris på å få pakker som er pent pakket inn. I flere dager etter julaften, kan jeg tenke på spesielt pent innpakkede pakker.

Jeg tar ikke helt av med innpakkingen (vi snakker ikke spesialbestilt håndlaget innpakningspapir og silkebånd ), men jeg bryr meg om fargekombinasjonene og at papiret er pent og at pakkelappene er fine - jeg kan gjerne finne på å lage dem selv sånn at de matcher resten av pakken.

Hvordan er det med dere? Er du opptatt av innpakningen, eller tar du bare med deg den gaverullen som er nærmest? Legger du merke til innpakningen på gaver du får og setter du pris på ekstra pen innpakning?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 26-12-12 kl 22:56.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 22:48   #2
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg prøver å finne en gavepapirrull som er pen, men det er det. Husker ikke hvordan noen av gavene til meg var pakket inn :mest interessert i innholdet:

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 22:58   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg synes det er morsomt å pakke inn pakker, og setter pris på å få pene pakker.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 22:59   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg er ikke noe flink til å pakke inn fint, men liker å få!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:09   #5
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Det er jo kjekt med pent innpakkede gaver, men papiret skal jo av så det er jo litt bortkastet egentlig syns jeg. Jeg velger det papiret jeg syns er finest og det er det. :travel:

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:10   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Er det nå jeg skal innrømme at jeg har en skuff med innpakningspapir, en skuff med kun bånd, og en skuff med ting til å lage kort av

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:11   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Tja, jeg prøver å pakke uten for mye bulker og skjevheter.

Selv ser jeg ikke på hvordan gavene jeg mottar er pakket inn. Det er bare papir ssom skal skjule innholdet. Jeg håper for all del at folk ikke bruker hverken penger eller mye tid på å pakke inn til meg. Det er nå tross alt innholdet som teller.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:12   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er du opptatt av innpakningen, eller tar du bare med deg den gaverullen som er nærmest? Legger du merke til innpakningen på gaver du får og setter du pris på ekstra pen innpakning?

Nei, jeg har en del ruller med ulikt papir, sånn at ikke alle gavene skal være helt like, men hvilken jeg bruker til hva er hipp som happ.

Nei og nei.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:19   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg er en nokså slumsete pakker, men prøver i det minste å matche opp papir, bånd og lapper sånn noenlunde. Jeg synes det er moro å få forseggjort innpakkede gaver, men jeg har ikke noen planer om å begynne med slikt selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:20   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg er litt opptatt av at gavene jeg pakker inn skal se fine ut, ja. Det trenger ikke være det mest fænsi papiret eller noe, men jeg legger tanke bak kombinasjoner av farge og hvem som får hvilket papir osv. Etter å ha lest om hvor mye annet dritt det er i gavepapir og hvor lite papir, tenker jeg kanskje å gå tilbake til gråpapir neste år og heller pynte det selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:20   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg har flere ruller, kjøper de jeg liker, og bruker noen til barn, noen til voksne, noen til begge, noen til spesielt utvalgte. Men utover det er det lite jeg bruker av tid og energi på dette altså.

Pent pakkede gaver er pent det, og verdsettes, men glemmes fort.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:21   #12
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Det er jo lekkert med pene pakker, men det kan bli litt mye også. Tenke rask på Rowan Atkinson rollefigur i Love actually

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:27   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Kommer an på hvem som er mottaker, de som ikke bryr seg det spøtt legger jeg ikke like mye arbeid i. Men jeg koser meg med å gjøre flid i innpakningen ja.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 27-12-12 kl 00:08.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:31   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er en nokså slumsete pakker, men prøver i det minste å matche opp papir, bånd og lapper sånn noenlunde. Jeg synes det er moro å få forseggjort innpakkede gaver, men jeg har ikke noen planer om å begynne med slikt selv.

Det Toffskij sa.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 23:55   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg bruker kun gråpapir, for da kan det resirkuleres. :miljønissen: Også matcher jeg bånd og lapp.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:00   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Det er jo kjekt med pent innpakkede gaver, men papiret skal jo av så det er jo litt bortkastet egentlig syns jeg.

Sier det samme. Jeg pakker inn, bruker et bånd som matcher, og mere energi legger jeg ikke i det. Jeg har null interesse av dill og pynt og om jeg får en dilleinnpakket pakke så tenker jeg "what a waste".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:05   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Mannen er nøyere enn meg, han kjøper papir, bånd og lapper på Norway Designs hvert år, så alle gavene vi gir bort matcher hverandre. I år var det lilla eller hvitt papir, lilla bånd og hvite lapper. ("God jul"-seglet fra i fjor var ikke å finne, så det ble ikke lakk på denne gangen.) Jeg synes det er pent med pene ting, her som ellers, men blir på ingen måte snurt eller skuffet over å få gaver som er klønete pakket inn eller har ikke-matchende bånd og merkelapp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:32   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg legger merke til og setter pris på forseggjort og/eller stilig innpakning. Tidligere la jeg mye tid og penger i å pakke inn, men etter at det begynte å bli en del barn på gavelistenhar jeg gått over til en langt billigere og mindre forseggjort stil. Dels fordi de fleste ungene jeg kjenner ikke bryr seg, og dels fordi det blir for dyrt og tar for mye tid med mange fancy gaver.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:35   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Jeg lengter tilbake til de tider da hver gave fra meg var et smykke.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 00:35   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setter du pris på pent innpakkede gaver?

Som Silpadda har jeg ingen problemer med andres klønete innpakninger. Unntaket er butikkbetjening som pakker inn stygt (for meg). De må jeg ta meg sammen for ikke å frese til. (Hvorfor tilbyr du meg en tjeneste som du åpenbart ikke har forutsetninger for å innfri?)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no