Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 19:46   #41
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg synes som Iset at det er sært at andre synes det er sært. Hadde vi vært på samme fest hadde jeg heller synes synd på deg som måtte jobbe dagen etter og ikke få med deg hele kvelden, men sært?! Ikke i det hele tatt. Ville heller vært glad for at du hadde lyst til å få med deg mesteparten av kvelden med oss.

Er det ikke poeng for deg å være til midnatt, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal måtte være der. Det blir i alle fall ikke koselig om du egentlig vil hjem og slappe av/ sove ut før morgendagen. Du kjenner deg selv best og det skulle bare mangle at du må få gå hjem når du kjenner behovet for det mtp. morgendagen.
Godt nytt år!!

Tammen får sagt det!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 20:33   #42
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Pfft, ikke sært.
Mye særere at folk driver å skyter pengene sine opp i luften mens de drikker seg sørpe fulle.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 07:11   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Takk for svar!

Jeg tok min hatt og ruslet hjem rundt 23.30. Da var jeg faktisk trøtt og sliten, og glad for å kunne gå hjem. (Brygger muligens på noe, hodepine og tykk i halsen... )
Men sove fikk jeg uansett ikke før klokka var nærmere 1, så jeg er allikevel trøtt som en dupp her. Jeg kjenner at dette blir en laaaang dag. En annen gang tror jeg at nattevakt nyttårsaften må være bedre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 07:46   #44
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Er glad for at du som har det yrket tar såpass mye ansvar :-D synd du ikke fikk sove likevel. God vakt:-)

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 08:45   #45
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg synes det høres fornuftig ut. For meg betyr rakettene ingenting og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gå hjem før det. At du ville være med på festen skjønner jeg godt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 08:50   #46
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg tenker som så at om du var min venninne ville jeg syntes det var mer sært om du ikke kom i det hele tatt, enn om du gikk før klokka tolv, selv om jeg gjerne ville hatt deg der lengst mulig. Men om jeg visste at du var en som trengte søvnen hadde jeg ikke reagert nevneverdig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 10:48   #47
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det at man synes noe er litt sært betyr jo heller ikke at man ønsker den litt sære dømt til evig fortapelse og fordømmelse da. Det betyr i mitt tilfelle ikke mer enn at jeg ville tenkt noe ala "Jøss, det var litt sært. Jaja", og ferdig med det altså. Jeg ville hverken satt Robyn i gapestokk, stilt knallharde krav, avsluttet vennskapet eller noe som helst.



På linje med SF her, altså. Å synes at andre kan være litt sære, er da ikke all verdens injurierende? regner med at andre synes jeg har sære egenskaper støtt og stadig?

Selv synes jeg det er sært å være veldig opptatt av en time fra eller til på en nyttårsfeiring. Mulig jeg er i overkant opptatt av å være fleksibel og ikke 100% A4 og opptatt av rutiner. Jeg tenker vel også at alle som har barn er vant til å måtte tåle netter med skral nattesøvn og hadde kanskje stusset mindre på en barnløs godt voksen person som insisterte på sin 8-timers natt på en festdag.

Bottom line - hva andre mener er sært eller ikke bør kanskje ikke bety all verden. Man tåler vel fint at ikke alle andre forstår en eller er enig med en hele tiden?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 13:24   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg stakk hjem kl 22.30 fra julebord i år fordi jeg skulle på jobb neste dag. Garantert noen som syntes vi var litt snåle i så måte, men det får de bare synes. Jeg vet hva som skal til for at jeg skal fungere forsvarlig på jobb, og da må jeg ta konsekvensene av det selv om noen måtte synes det er sært.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 13:29   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Zöe: jeg skjønner at dere ikke synes sært = helt hinsides ånnas, jeg skjønner bare ikke hvorfor dere synes det er sært å ikke orke å sitte opp til midnatt når man ikke er motivert for det og skal på jobb tidlig dagen etter. Hvis man ikke har det gøy, men bare sitter og gjesper og ser på klokka og blir mer og mer stressa fordi man vet hvilken drittdag man får på jobb dagen etter pga. trøtthet, er det vel mye bedre å gå hjem og sove enn å på død og liv holde ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 13:29   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Litt sært, ja, men jeg hadde nok ikke brydd meg så mye om en av festdeltakerene hadde gått kl. 23.00. Noen mennesker er mer regel- og rutinebundet enn andre, har jeg inntrykk av. Selv befinner jeg meg vel i andre enden av skalaen og kan fint gå på jobb med fire timers søvn en gang i blant og er absolutt ikke avhengig av å verken legge meg eller stå opp til faste tider. Sove kan man gjøre når man blir gammel-den liker jeg godt. Raketter er forresten uansett kjedelig, same old, same old, så du gikk helt sikkert ikke glipp av noe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 13:40   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Litt... Jeg skjønner ikke at halvannen time søvn fra eller til spiller SÅ stor rolle.

Seriøst?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 13:42   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg har bare sære venner, tror jeg. På den ene eller andre måten. Og så er jeg som Miss Norway, å sove litt eller mye mindre en natt spiller ingen rolle for min del/min innsats og prestasjoner en gang i blant.

Men tenk å få sove 5-6 timer i strekk, da gitt! Det har jeg knapt gjort de siste årene. Heldiggris!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 13:42   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sove kan man gjøre når man blir gammel-den liker jeg godt.

Ja, hvis du kan klare det, så er jo det en fin filosofi. Jeg var der før. Mange omstendigheter de senere årene har gjort at jeg er svært sårbar for søvnmangel og ikke minst -tidspunkt. Jeg gidder ikke ødelegge meg for enhver pris. For jeg blir faktisk syk, og ikke alle skjønner det. I går la jeg meg halv to, og ja, det var verdt det, selv om jeg ikke fungerer i dag overhodet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:22   #54
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Zöe: jeg skjønner at dere ikke synes sært = helt hinsides ånnas, jeg skjønner bare ikke hvorfor dere synes det er sært å ikke orke å sitte opp til midnatt når man ikke er motivert for det og skal på jobb tidlig dagen etter. Hvis man ikke har det gøy, men bare sitter og gjesper og ser på klokka og blir mer og mer stressa fordi man vet hvilken drittdag man får på jobb dagen etter pga. trøtthet, er det vel mye bedre å gå hjem og sove enn å på død og liv holde ut.

Jeg er bare veldig fremmed for tanken på at små endringer i hverdagsrutinen kan være så voldsomme greier for folk.

Konstaterer bare at jeg er glad for at jeg ikke har det sånn selv. I min verden er virker det bare veldig lite livsbejaende og festlig.

Men det er neppe noe å diskutere egnetlig - og heller ingenting man trenger å komme til enighet om.

Jeg synes folk som ikke liker å reise, er kresne i matveien, må ha alt planlagt ned til minste detalj og ikke takler forandringer også er sære.

Vi har alle våre særheter. Tank god.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:26   #55
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hvis du kan klare det, så er jo det en fin filosofi. Jeg var der før. Mange omstendigheter de senere årene har gjort at jeg er svært sårbar for søvnmangel og ikke minst -tidspunkt. Jeg gidder ikke ødelegge meg for enhver pris. For jeg blir faktisk syk, og ikke alle skjønner det. I går la jeg meg halv to, og ja, det var verdt det, selv om jeg ikke fungerer i dag overhodet.

Hvis man blir syk av det, er det selvfølgelig en helt annen sak.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er bare veldig fremmed for tanken på at små endringer i hverdagsrutinen kan være så voldsomme greier for folk.

Konstaterer bare at jeg er glad for at jeg ikke har det sånn selv. I min verden er virker det bare veldig lite livsbejaende og festlig.

Men det er neppe noe å diskutere egnetlig - og heller ingenting man trenger å komme til enighet om.

Jeg synes folk som ikke liker å reise, er kresne i matveien, må ha alt planlagt ned til minste detalj og ikke takler forandringer også er sære.

.



Jeg har mennesker i nær omgangskrets som nærmest går over lik for at barna aldri skal strekke leggetiden med en halvtime. F.eks. Litt irriterende når det meste i livet skal styres ut fra klokkeslett og rutiner, men også litt morsomt. (For meg, that is. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:29   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Man har forskjellig søvnbehov, forskjellig behov for regelmessighet, forskjellig liv og forskjellige jobber. Jeg tåler mye mer uregelmessigheter hvis jeg normalt sover om natten. Det innebærer at jeg nå må ta hensyn jeg ellers ikke har tatt da jeg har en liten pjokk som har det med å holde oss våkne endel om natten. Jeg tåler meget godt både 1, 2 og 3 netter med lite søvn (ellers kunne jeg faktisk ikke hatt den jobben jeg har), men når normalen hjemme er lite søvn også, tåles det færre utskjeielser.

Og har man en jobb hvor det er greit å hangle seg gjennom dagen (ikke hver dag selvfølgelig, men hvor man kan ta det litt piano en dag hvis det kreves) er det mindre problematisk enn hvis man har en jobb hvor det kreves årvåkenhet fra minutt til minutt. Og jobber man turnus er man mer sårbar fordi man allerede i utgangspunktet har endel våkenetter man må håndtere og da tåles det mindre nattarbeid på privaten.

Så får man heller være litt sær da tenker jeg. So what. Det finnes verre ting enn å bli regnet som festbrems på nyttårsaften.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 15:59   #57
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hvis du kan klare det, så er jo det en fin filosofi. Jeg var der før. Mange omstendigheter de senere årene har gjort at jeg er svært sårbar for søvnmangel og ikke minst -tidspunkt. Jeg gidder ikke ødelegge meg for enhver pris. For jeg blir faktisk syk, og ikke alle skjønner det. I går la jeg meg halv to, og ja, det var verdt det, selv om jeg ikke fungerer i dag overhodet.

Jeg blir også syk av søvnmangel. Merkelig at folk ikke kan godta at ikke alle har lik tålegrense.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:12   #58
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg innrømmer at jeg synes det er pussig at man ikke kan legge seg 1 når man skal opp 0630. For en gangs skyld og generelt, siden jeg synes 0630 er en relativt sen morgen og 5-6 timers søvn er helt normalt (siste halve året har jeg sovet mye mindre, men også i vanlig hverdag).

Jeg prioriterer søvn høyere enn før, men jeg hadde syntes det var kjedelig dersom jeg MÅTTE ha 7-8 timer søvn hver natt. Da hadde jeg ikke rukket mye moro etter at jeg fikk familie, for å si det sånn, ikke at jeg fått gjort noe moro mens jeg studerte heller. Jeg vet at ikke alle har like behov rundt dette, men for enkelte mener jeg faktisk det er en uvane at man trenger så mye søvn også.

Og dersom jeg hadde en gjest som måtte gå før midnatt fordi hun skulle opp halv syv, hadde jeg nok syntes det var litt sært, dog ikke sånn at hun burde uteblitt fra hele festen - koselig at hun kunne være en stund! Her startet forøvrig også dagen halv syv idag, så vi burde definitivt lagt oss før halv tre, men jeg orker faktisk ikke alltid være fornuftig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:17   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Det er jo forskjell på å stå opp tidlig når man skal være hjemme, og stå opp tidlig når man skal på jobb, synes jeg. Og så kommer det an på hva man gjør på jobb. Det hender jo (dog heldigvis sjelden) at minsten våkner halv syv-syv i helgene, men da slækker vi jo bare nede i stua uansett. Skal jeg på jobb vil jeg helst ha så mye søvn jeg kan få, men det betyr ikke at jeg piler hjem kjempetidlig om jeg skal ut på noe. Men jeg ser an hva som er "verdt" å droppe søvn for. Jeg gidder sjelden å droppe flere timers søvn for å please andre om jeg ikke har lyst til det selv altså. Med mindre det er for barnas skyld, de går selvsagt foran det meste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:22   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg prioriterer søvn høyere enn før, men jeg hadde syntes det var kjedelig dersom jeg MÅTTE ha 7-8 timer søvn hver natt. Da hadde jeg ikke rukket mye moro etter at jeg fikk familie, for å si det sånn, ikke at jeg fått gjort noe moro mens jeg studerte heller. Jeg vet at ikke alle har like behov rundt dette, men for enkelte mener jeg faktisk det er en uvane at man trenger så mye søvn også.

Det er like før jeg dåner litt, både av at du mener at det er en uvane og at det ville blitt kjedelig med 7-8 timers søvn. Jaja, det siste der er jo mer ditt problem enn andres, men de fleste jeg kjenner trenger faktisk 7-8 timers søvn, så jeg tror ikke det er uvanlig og jeg kan forsikre deg om at det går an å ha et rikt og innholdsrikt liv likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no