Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 16:39   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Det er vel ikke å ikke kunne se at man har ulike behov? Jeg jobber med presisjonsarbeid selv og har lang erfaring med at noen ganger blir det ikke så mye søvn som det helst skal være - og det går ganske greit hvis man ellers er noenlunde i form og ikke dras med stort søvnunderskudd feks.

Det betyr jo ikke at ikke andre kan velge annerledes eller trenge andre løsninger - kun at de fleste, ihvertfall på min arbeidsplass, fikser å ha en kort søvn en gang iblant hvis det er noe spesielt.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:40   #22
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg synes du er fornuftig, ikke sær.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:40   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er vel ikke å ikke kunne se at man har ulike behov? Jeg jobber med presisjonsarbeid selv og har lang erfaring med at noen ganger blir det ikke så mye søvn som det helst skal være - og det går ganske greit hvis man ellers er noenlunde i form og ikke dras med stort søvnunderskudd feks.

Det betyr jo ikke at ikke andre kan velge annerledes eller trenge andre løsninger - kun at de fleste, ihvertfall på min arbeidsplass, fikser å ha en kort søvn en gang iblant hvis det er noe spesielt.

Første setning står i kontrast til resten. Du går ut fra at alle burde klare det du og dine kolleger klarer nettopp fordi du og dine kolleger klarer det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:42   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut av at noen i det hele tatt reagerte på det, men ser jo her at flere syns det er sært.

Jeg fungerer dårlig med lite søvn (det går selvsagt, men det koster) og jeg kan ikke ta det igjen i morgen etter jobb. Da får jeg ikke sove til natten igjen, og siden jeg skal på igjen søndag morgen passer det like dårlig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:44   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Første setning står i kontrast til resten. Du går ut fra at alle burde klare det du og dine kolleger klarer nettopp fordi du og dine kolleger klarer det.

Jeg sier at MANGE klarer det og at det er VANLIG å klare det. Dermed vil det lett kunne tenkes at det ikke er en veldig rar ting å greie seg med mindre søvn en sjelden gang også om man ikke sitter med jobb som ikke krever høy nøyaktighet.

Jeg sier IKKE at ALLE skal klare å mangle søvn iblant.
Hele poenget med mitt svar er å få frem at det ikke er noen regel på at alle må ha åtte timer søvn før de går på jobb - heller ikke om man har en jobb som krever litt.
Jeg forsøker altså å få frem at det er nyanser, hvorav det å være totalt rigid ikke er den vanligste - og dermed vil kunne oppfattes som sært.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:44   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Det er jo mye bedre at du går på festen og er der til du vil hjem og legge deg, enn at du dropper festen helt fordi noen synes det er sært å gå hjem før tolv. Kjenner jeg blir litt satt ut altså.
Jeg skjønner jo at man ikke alltid kan sikre seg 8 timers søvn, men jeg synes man kan få lov til å vurdere hva som er mest verdt å droppe søvnen for. Mange mener nyttårsaften er verdt det, for andre er det bare en dag man må gjennom. Da er det kanskje ikke akkurat den dagen man vil være lenge oppe på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:46   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er vel ikke å ikke kunne se at man har ulike behov? Jeg jobber med presisjonsarbeid selv og har lang erfaring med at noen ganger blir det ikke så mye søvn som det helst skal være - og det går ganske greit hvis man ellers er noenlunde i form og ikke dras med stort søvnunderskudd feks.

Det betyr jo ikke at ikke andre kan velge annerledes eller trenge andre løsninger - kun at de fleste, ihvertfall på min arbeidsplass, fikser å ha en kort søvn en gang iblant hvis det er noe spesielt.

Selvfølgelig hadde jeg klart å komme med gjennom arbeidsdagen med lite søvn, det har jeg gjort mange ganger før.

Men skal jeg måtte belage meg på en dårlig dag på jobben i morgen fordi det tydeligvis er sært å avkorte nyttårsfeiringen et par timer?
Er det virkelig så viktig?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:47   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Det at man synes noe er litt sært betyr jo heller ikke at man ønsker den litt sære dømt til evig fortapelse og fordømmelse da. Det betyr i mitt tilfelle ikke mer enn at jeg ville tenkt noe ala "Jøss, det var litt sært. Jaja", og ferdig med det altså. Jeg ville hverken satt Robyn i gapestokk, stilt knallharde krav, avsluttet vennskapet eller noe som helst.

Mest sannsynlig ville jeg vel kjent Robyn så godt om jeg skulle feiret nyttår med henne at jeg ville visst at for akkurat Robyn så blir det totalt kaos hele uka om hun ikke får sove - så hun må hjem før midnatt. Og invitert henne likevel såklart.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:49   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Selvfølgelig hadde jeg klart å komme med gjennom arbeidsdagen med lite søvn, det har jeg gjort mange ganger før.

Men skal jeg måtte belage meg på en dårlig dag på jobben i morgen fordi det tydeligvis er sært å avkorte nyttårsfeiringen et par timer?
Er det virkelig så viktig?

Nei, det kommer jo an på? Ville du synes det var greit om dere ble servert grillpølser av vert i joggebukse da?
(Tanken min er at om noen har laget mat i mange timer for å feire noe og lagt ned ganske mye jobb så er jo den innsatsen verdt noe.)

Men igjen - det var jo ikke snakk om å stoppe hele festen heller. Resten blir jo igjen mens du rusler og legger deg. Og vertskapet vet jo sikkert om det og synes sikkert det er ok.

Jeg mener for ordens skyld ikke at noen skal kunne kreve av deg at du stiller, men for min del ville det vel vært naturlig å bli til ca midnatt når konseptet var litt ordentlig fest og markering av noe som skjer på midnatt. Det å forlange av noen er ikke ok-

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:49   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er sært. Jeg skjønner jo at man tenker "åh så dumt, hadde vært kjekt om du var her til midnatt", men jeg skjønner ikke at noen kan synes det er SÆRT at en person som skal opp tidlig og gå på jobb dagen etter, ikke orker å være der så lenge.

Hun skal jo ikke hjem klokken seks. Hun skal bli der og spise og være til nesten elleve. Vertskapet får servert maten sin og alt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:50   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Selvsagt er du ikke sær.
Uansett har jeg aldri skønt sjarmen med at folk skyter pengene sine opp i lufta for noen få sekunder med farget lys, sååååå jeg hadde nok gjort det samme. :kjedelig:

Jeg har faktisk lagt meg før rakettoppskyting uten å skulle på jobb til og med. :urkjedelig:

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:51   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mest sannsynlig ville jeg vel kjent Robyn så godt om jeg skulle feiret nyttår med henne at jeg ville visst at for akkurat Robyn så blir det totalt kaos hele uka om hun ikke får sove - så hun må hjem før midnatt. Og invitert henne likevel såklart.

Og kanskje vært litt glad for nettopp det, fordi da visste du at du i det minste slapp å kjeppjage henne hjem klokken 4 fordi du ville sove. Det er nemlig en mer kjent problemstilling.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:52   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg syns du er litt sær ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:53   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Og kanskje vært litt glad for nettopp det, fordi da visste du at du i det minste slapp å kjeppjage henne hjem klokken 4 fordi du ville sove. Det er nemlig en mer kjent problemstilling.



Fire om natta?

Jeg tror Iset er inne på noe her - i min tale er "sært" et veldig mildt uttrykk altså. Det er kanskje mer kraft i det andre steder? Sær er sånn "jøss, snodig, tenker ikke mer over det tre sek etterpå", det er ikke sånn "fyyyyy - gaaaaaaaal!!!"

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:54   #35
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Og jeg pynter meg med penkjolen, bling-bling, høye hæler og krøller i håret.

Jeg får se an litt, mulig jeg drøyer til alle begynner å kle seg for å gå ut. DA må det i allefall være greit å snike seg avgårde.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:55   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jada - det er jo vennene dine dette her. Det går da vel fint det vel. Ihvertfall om du sier fra på forhånd. Det tror jeg er smart, sånn at du ikke punkterer festen for de andre med å gå sånn helt brått.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:04   #37
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg synes som Iset at det er sært at andre synes det er sært. Hadde vi vært på samme fest hadde jeg heller synes synd på deg som måtte jobbe dagen etter og ikke få med deg hele kvelden, men sært?! Ikke i det hele tatt. Ville heller vært glad for at du hadde lyst til å få med deg mesteparten av kvelden med oss.

Er det ikke poeng for deg å være til midnatt, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal måtte være der. Det blir i alle fall ikke koselig om du egentlig vil hjem og slappe av/ sove ut før morgendagen. Du kjenner deg selv best og det skulle bare mangle at du må få gå hjem når du kjenner behovet for det mtp. morgendagen.
Godt nytt år!!

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:08   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Det blir i alle fall ikke koselig om du egentlig vil hjem og slappe av/ sove ut før morgendagen. Du kjenner deg selv best og det skulle bare mangle at du må få gå hjem når du kjenner behovet for det mtp. morgendagen.
Godt nytt år!!

Nemlig, er det noe koselig om gjesten føler hun må sitte og presse seg til å være der mens hun egentlig bare vil hjem i seng? Jeg vil i hvert fall at mine gjester skal kose seg og ikke føle at de MÅ være der av høflighet/frykt for å virke "sær" overfor de andre. Og det er jo heller ikke så rart at mange kanskje ikke er så glad i nyttårsaften, om de føler at andre ser på dem som sære om de ikke orker å være oppe til over midnatt av ymse årsaker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:50   #39
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Når du har den jobben du har så syns jeg det høres lurt ut å gå hjem litt før.

Enig

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:57   #40
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg synes ikke det er hverken rart eller sært om du går før middnatt.
Om det var en av mine venner så hadde jeg ikke reagert på at noen gikk tidlig fordi de vile sove før de skulle jobbe.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no