Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 16:10   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Vi er invitert bort i kveld på middag, blir tre familier.

Jeg har arbeidshelg og skal på dagvakt som starter 07.45 i morgen tidlig. Ergo må jeg opp senest 06.30, og jeg er avhengig av mine timer med søvn. Siden jeg har dagvakt igjen søndag også har jeg sagt at jeg kommer til å gå hjem før midnatt.
Men det virker som om jeg begår en stor synd, nærmest. Mannen mente at vi da likesågodt kunne avlyse hele greia og andre syns og det er merkelig å skulle legge seg før raketter og alt.

Jeg bryr meg i grunnen lite om denne dagen og kan ikke skjønne at jeg blir savnet om jeg går og legger meg kl. 23. For meg er det ikke verdt det å skulle sitte oppe og vite at dagen i morgen blir slitsom bare fordi det er nyttårsaften.

Er jeg virkelig så sær om jeg tusler hjem en time før midnatt? (Vi har gangavstand hjem.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:11   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Selvsagt kan du gå før midnatt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:12   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Nei, ikke sær i min verden.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:14   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Selvsagt er du ikke sær. Så lenge du ikke krever at andre skal gå og legge seg, så forstår jeg veldig godt at du trenger søvn. De andre kan jo sove i morgen tidlig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:16   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Litt... Jeg skjønner ikke at halvannen time søvn fra eller til spiller SÅ stor rolle. Da ville jeg heller ha lagt meg ekstra tidlig i morgen kveld, og/eller tatt en middagslur før festen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:16   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Nei, gå hjem kl 23.00, jeg legger med helst senest 22.30 hvis jeg skal opp før kl 7.00.
Det er for meg veldig underlig at mannen din ikke forstår det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:17   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

De andre får holde på så lenge de bare orker for min del, har ikke tenkt å beordre verken mann eller barn i seng.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:17   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Hvis du er på nyttårsfest så er det vel litt av poenget at du skal være der til nyttår?

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:17   #9
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Nei, du er ikke sær. Jeg måtte lagt meg tidligere enn du tenker også, hvis jeg skulle på dagvakt dagen etter. Jeg trenger nok søvn ellers funker jeg ikke desverre.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:19   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Litt... Jeg skjønner ikke at halvannen time søvn fra eller til spiller SÅ stor rolle. Da ville jeg heller ha lagt meg ekstra tidlig i morgen kveld, og/eller tatt en middagslur før festen.

For meg er det en vesentlig forskjell på 5-6 timers søvn og 7-8.

Og siden jeg jobber i helsevesenet (hjemmesykepleien) skal jeg jobbe med mennesker (og kjøre bil) hele dagen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:20   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvis du er på nyttårsfest så er det vel litt av poenget at du skal være der til nyttår?

Ja, men om jeg hadde droppet hele festen fordi jeg skal på jobb i morgen hadde naturlig nok ikke mann og barn gått heller og ergo hadde jeg ødelagt kvelden for alle. De blir jo der, det er bare jeg som går hjem litt tidligere. (Men det starter 18.30 så jeg får jo med meg det meste av kosen.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:22   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg så etterpå at det bare er du som lister deg avgårde mens mann og barn blir igjen. Det må gå an. Men litt sært er det. De fleste greier seg med én natt med 5 timer søvn den sjeldne gangen. Men går det ikke så går det ikke.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:23   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Hvis det er så viktig for deg å få søvn så ser jeg ikke problemet med at du rusler hjem for å sove mens resten av familien er der litt til.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:25   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg synes det er sært.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:28   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Ikke sært hvis du skal sitte bak rattet i hele morgen. Du kjenner søvnbehovet best selv, og jeg selv er helt ubrukelig som sjåfør om jeg er trøtt. Direkte livsfarlig. Synes det er noe helt annet om det var meg, som sitter på kontor hele dagen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:30   #16
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Ikke sært nei, du skal jo på jobb!
Vi har underskudd på søvn, tvillinger på 4 mnd som nå attpåtil har blitt syke(snørr, hoste og feber, litt av en avslutning på året); sover de, sover vi ved midnatt!
God vakt i morgen! Håper du får en hyggelig kveld først!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:33   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg synes det er sært at andre synes det er er sært at man har lyst til å være uthvilt på jobb dagen etter. Hadde du sittet foran en pc eller stått ved et samlebånd hadde det nå vært én ting, men du skal jo jobbe med mennesker og kjøre rundt. Jeg har gått på jobb etter 1 times søvn jeg også, det er ikke kjekt, men man overlever. MEN jeg synes ikke man skal gjøre det bare fordi alle andre mener man skal det. Jeg hadde forstått det 120 % om noen gikk hjem tidligere fordi de skulle opp så tidlig dagen etter. Heller det enn at gjesten stod og så på klokka og gjespet og bare tenkte på senga og holdt ut pga. de andre?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:36   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Jeg syns ikke det er sært og ville nok gjort det samme selv. Jeg fungerer svært dårlig uten søvn og hvis man skal være der til etter kl 24 så blir klokke fort 01 før man er i seng.

Jeg syns det er rart og sært at noen ikke kan se at en har ulike behov.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:36   #19
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Når du har den jobben du har så syns jeg det høres lurt ut å gå hjem litt før.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 16:38   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.


Jeg syns det er rart og sært at noen ikke kan se at en har ulike behov.

Det slår meg også. Temmelig trangsynt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no