Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Enkel, god og mettende frokost?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-15, 21:59   #61
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har ikke juicer, er det verdt det?

For meg har det i alle fall vært det. Jeg juicer mandag til fredag til frokost og trives godt med det

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:07   #62
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

For meg har det i alle fall vært det. Jeg juicer mandag til fredag til frokost og trives godt med det

Jeg kan jo greit lage smoothier da. Er det noen fordeler med juicing?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:12   #63
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Jeg dåner litt av denne tråden. Jeg trodde at mitt kosthold, som blant annet består av mye havregrøt (frokost ), chiafrø, smoothie, egenpresset juice og gojibær var sært, men nå forstår jeg at det er den daglige kost for den jevne FP-er.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:26   #64
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Jeg tror du bare har et prinsipp mot havregrynsgrøt
Nå må du bare gi det en ny sjanse med banan, blåbær og nøtter, så blir du frelst!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:38   #65
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

2 skriver med pålegg, og ett knekkebrød, og jus og latte og vann. Der har du meg. Andre ting duger ikkje.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:42   #66
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Jeg har hørt at havregrøt skal mette magen godt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:52   #67
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg kan jo greit lage smoothier da. Er det noen fordeler med juicing?

Det er endel eksperter som er kritiske til juicing fordi kostfibrene forsvinner. Jeg tenker at smoothies er bedre sånn sett, fordi man drikker alt og det ikke blir rester eller avfall. Min siste smoothie-dille er grønt granny Smith-eple, en liten neve spinatblader, saft fra en halv lime, 10 cm slangeagurk og gresk jogurt og litt isbiter i smoothiemikseren. Kjempegodt ig helt nydelig, knall grønn farge.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:58   #68
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg dåner litt av denne tråden. Jeg trodde at mitt kosthold, som blant annet består av mye havregrøt (frokost ), chiafrø, smoothie, egenpresset juice og gojibær var sært, men nå forstår jeg at det er den daglige kost for den jevne FP-er.

Du er helt normal.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:59   #69
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Laktosefri yoghurt med valnøtter. :kjappfrokost:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 22:59   #70
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Men du, jeg har tenkt litt, og så tenkte jeg kanskje at du skulle prøve havregrøt?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:01   #71
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tror du bare har et prinsipp mot havregrynsgrøt
Nå må du bare gi det en ny sjanse med banan, blåbær og nøtter, så blir du frelst!

Jeg liker faktisk havregrøt, jeg! Men havregrøten liker ikke meg ...
Nei altså, det er nok mest det at jeg fungerer dårlig på karborike matvarer har jeg kommet fram til. Jeg blir høy som et fjell, og så går jeg plutselig rett i kjelleren og er helt utsultet(Ok, litt overdrevet, men det er ikke så langt ifra).

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:02   #72
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men du, jeg har tenkt litt, og så tenkte jeg kanskje at du skulle prøve havregrøt?

Var det ikke du som ikke likte det selv??

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:04   #73
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Men på tross av alt havregrøtsnakket så har jeg faktisk fått en del gode tips som jeg skal prøve.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:04   #74
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Var det ikke du som ikke likte det selv??



Gresk yoghurt med honning og nøtter?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:06   #75
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.



Gresk yoghurt med honning og nøtter?

Nå snakker vi.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:09   #76
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Min første tanke da jeg så overskriften var havregrøt. Hvem skulle trodd det, liksom.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 23:12   #77
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Tror dere røyker havregrøten deres, jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 09:09   #78
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg liker faktisk havregrøt, jeg! Men havregrøten liker ikke meg ...
Nei altså, det er nok mest det at jeg fungerer dårlig på karborike matvarer har jeg kommet fram til. Jeg blir høy som et fjell, og så går jeg plutselig rett i kjelleren og er helt utsultet(Ok, litt overdrevet, men det er ikke så langt ifra).

Nå var det ikke meningen å gnåle mer om havregrøt, men den trenger sier ikke være karborik. (Som Autocorrect oversatte til narkotika..) Masse cottage cheese og litt nøtter i grøten, så er den rimelig lavkarbo altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 09:45   #79
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg kan jo greit lage smoothier da. Er det noen fordeler med juicing?


Ja, det knuser jo havregrynene.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 10:03   #80
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel, god og mettende frokost?

Jeg synes egg er mettende og lett å få i meg om jeg sliter litt med matlysten (skjer sjelden ) Omelett med skinke og litt grønnsaker. Sitter godt i magen. Ellers så kan du jo fint spise litt middagsrester til frokost. For en god start på dagen så ville jeg prioritert det som går ned rett og slett. Selv om det er suppe. Salat med skinke og egg er jo også godt. Et glass jus og en kaffe gjør frokosten bedre synes jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fiskedask, havre, havregryn, havregrøt, havregrøtsmafia, havregøy, havrenek


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no