Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trøbbel med vaskemaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 17:41   #1
Kaeso
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Kaeso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Trøbbel med vaskemaskin

Vi har trøbbel med vaskemaskina i leiligheta. Det er en smal modell av typen Whirlpool aa800. Det som er problemet er at sjølve trommelen har hengt seg opp så den går ikkje rundt verken når vi prøver å sette maskina igang eller ved at vi prøver å skubbe den manuelt når den er av. Har sjekka filteret men finner ingenting som kan tyde på at det skal sitte fast.

Skal ut og reise om to dager, og med alt undertøyet fast inne i vaskemaskina begynner eg å få litt panikk. Noen som har en idè til hvordan vi kan trommelen til å "snurre rundt" igjen?

Kaeso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 19:49   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Kan hende det er reima som drar trommelen rundt som har heng seg opp, røket .. eller noe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 13:16   #3
Kaeso
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Kaeso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Har tenkt tanken sjøl, men burde det ikkje då likevel gå an å manuelt dra trommelen rundt? Den sitter heilt fast. Stakkars boxerane mine som ligger inni der.

Kaeso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:05   #4
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Får du ikke åpnet maskinen om du tømmer ut vannet heller?
Vår satt fast og vi tilkslte reperatør og han fant en sokk str. 45 mellom ytre og indre trommel. Den satt dønn. Kostet 1000,-.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:13   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Du bør tømme maskinen i det minste. Om garantitiden er ute ville jeg plukket maskinen fra hverandre og sett hva som blokerer trommelen, mest sannsynlig er det et fremedlegeme, men det kan også være andre ting. Har du ikke en nabo eller lignende du kan ta med skitentøyet ditt til for å låne maskin der?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:02   #6
Kaeso
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Kaeso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Dette er en vaskemaskin av den smale typen med åpningen på toppen, og trommelen har satt seg fast med døra ned i bunnen av vaskemaskina. Ergo får eg ikkje ut klea som er inni heller. Har fått åpna et lite deksel og fått fiska ut noken få boxera.

Eg får opp sjølve døra og eg får tømt den for vatn. Har sjekka sluken under men der kom det ingenting anna enn vann ut. Maskina er 5 dager gammel, så det burde egentlig ikkje skje. Når eg starter den på nytt kjem det en lite elegant lyd som høres ut som om at trommelen sitter dønn fast.

Ringte Whirlpool og det skal komme en og sjå på det iløpet av dei nærmaste dagane. I mellomtida får eg gå på boxershopping. Litt kjipt å gå uten.

Korleis er det med garanti egentlig? Kjenner at "plukke-fra-kvarandre" fingrane mine klør. Favorittskjorta mi ligger der inne, og eg reiser til Barcelona i mårra. Så nær, men akk så fjern.

Takker for hyggelige svar!

Kaeso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:07   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Heilt ny maskin ?
De har fjerna skruer og slikt ? Fraktskruer eller kva dei no heiter.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 15:54   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Urt sa det jeg tenkte.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 20:22   #9
Kaeso
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Kaeso har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Hmm, det har eg aldri tenkt på at det kan vere. Eg var ikkje der når maskina blei montert, det var det en venn av ho eg bur med som gjorde.

Blir spennande å finne ut hva som er grunnen.

Kaeso er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 21:14   #10
Holmgang
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2017
Innlegg: 1
Holmgang har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Jeg har nøyaktig samme type vaskemaskin og nøyaktig samme problem... Fant du ut hva som var problemet og fikk du løst det selv? Mine boxere er trygge, men det er ikke nygenseren til datteren min :O

Holmgang er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 21:49   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trøbbel med vaskemaskin

Hvis det er ny maskin og garanti på den, så ikke skru noe selv... Da risikerer du å miste all form for garanti.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
vaskemaskin

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no